Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 96 de luxe -64
- Detta ämne har 74 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2009-08-26 20:04 av .
- FörfattareInlägg
- 1 juli, 2009 kl. 21:51 #142252
magnus 2074
Deltagare13 juli, 2009 kl. 19:38 #142750magnus 2074
Deltagare13 juli, 2009 kl. 19:43 #142752Lollo
DeltagareSer riktigt trevligt ut, fort går det ju också.
13 juli, 2009 kl. 19:56 #142753magnus 2074
DeltagareTack.
Planen är att hinna bli färdig inom 3 veckor. Går ju på min semester nästa vecka, så helt omöjligt är det nog inte.
Bara hoppas jag får tillbaka toppen från XP snart, som jag skickade iväg i slutet av maj.14 juli, 2009 kl. 22:09 #142807modo
DeltagareDjäklar vad nice!
21 juli, 2009 kl. 18:59 #143081magnus 2074
Deltagare27 juli, 2009 kl. 12:55 #143267magnus 2074
DeltagareIdag har jag fått hjälp med att lufta bromsarna.
Verkar hålla tätt överallt efter renoveringen.Så ikväll åker troligen motorn i. 🙂
27 juli, 2009 kl. 17:45 #143270magnus 2074
Deltagare27 juli, 2009 kl. 20:59 #143276modo
DeltagareInte många timmar kvar nu. Bra jobbat!
28 juli, 2009 kl. 08:33 #143289andersson__
DeltagareBlir fint som attan det där 🙂
29 juli, 2009 kl. 19:52 #143346magnus 2074
Deltagare31 juli, 2009 kl. 15:37 #143410magnus 2074
DeltagareSå, då har jag provtartat motorn.
Dock så går den illa och baktänder med förgasarknallar c:a vartannat varv.
Tändingen är endast grundinställd efter markeringarna enligt motorhandboken.Har provat vrida fördelaren under tiden motorn går, men blir bara värre medsols. Motsols går inte att vrida mer då oljesmörjningsnippeln tar i motorblocket.
Funderar på att prova med en annan fördelare.Andra tips?
Fel bestyckning på förgasaren?Motorn är en grupp1-filad kortnos.
4,5mm planad topp, 32mm halsring. 170 huvudmunstycke.
Har bytt emulsionsmunstycke och tomgångsmunstycke efter XP-Niklas rekomendationer….minns dock inte vilka storlekar de var på.3 augusti, 2009 kl. 22:12 #143536magnus 2074
Deltagare4 augusti, 2009 kl. 05:55 #143541fredrik
DeltagareStrunta i märkena på remskivan för de stämmer sällan!
Kolla så att mitten kolven är i topp & backa motorn så att kolven går ner C:a 1mm
(2mm) om du har en låst fördelare
Sätt en lampa eller summer på fördelaren & när lampan slocknar så är tändningen inställd.Tar smörj koppen i får du lyfta upp fördelaren & vrida på fördelarmen & prova igen.
/Fredrik
4 augusti, 2009 kl. 10:28 #143547magnus 2074
DeltagareTack för tipsen Fredrik.
Hade en annan diskussionstråd ute om problemet, och det är numera löst tack vare lite tips och råd från forumsanvändarna.
Motorn går kanonfint nu. Ska se om jag hinner få ihop såpass mycket att det blir en provtur under kvällen. - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.