saab 99 1973 1, 85L

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 99 1973 1, 85L

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 103 totalt)
  • Författare

Ja det gör den.

december 21, 2013 kl. 12:07 #62011

Det finns några modeller . Här är dom 2 vanligaste

december 21, 2013 kl. 14:41 #62018

Trevligt står en saab 90 på skroten med mittkonsolen ska köpa den och modifera om till eventuellt framtida bruk. . Tack för svar

december 22, 2013 kl. 16:31 #62048

Idag så skulle det bli provstart av saaben då saabfjollen här på forumet hade delar att sälja till mig som jag behövde för ett mycket bra pris och bra skick och även guidad hjälp tackar saabfjollen.. Så jag byte ut konsolen med växelspak och tändningslåset.. Det gick rätt smärt Förutom att inte tänkte på att smörja upp det bättre begagnade innan jag satte dit det så när jag provstartade så låste sig nyckeln i start läge :ID ..Kan bara säga en sak tack och lov för ett dåligt batteri nog både första och sista gången jag säger det om ett batteri 🙂 så efter nedmontering och ett samtal till Saabfjollen om råd så löste det sig.. Kransen i tändningslåset hade hoppat över och fastnat men knackade till försiktig med hammaren så gick den lätt tillbaka och sen smörjde jag flera gånger och sedan funkade det som de skulle.. Så kopplade in batteriet igen men saknade för mycket kraft så den gick tungt på start motorn. Så då fick jag vänta på att min kusin bimbo skulle komma så jag hade någon som såg över det hela medans jag tog start hjälp av min andra bil en riskokare.. Så då testade jag på nytt och allt gick bra men det visade sig att pumpen har lagt av så imorgon ska jag byta till min nya jag har liggandes och testa igen och då ska jag försöka ladda upp bilder sen.. Ha de fint så länge allihopa och tack än en gång saabfjollen för delarna och hjälpen det var guldvärt

december 23, 2013 kl. 19:04 #62078

Idag var jag ute och bytte bränsle pumpen och fortsatte mitt start försök fick fram soppa men vill inte tända till.. så imorgon ska jag fortsätta på förmiddagen då det ä jul. . Önska mig lycka till.. god jul på er alla saab missbrukare :duck

december 23, 2013 kl. 19:11 #60439

:wrench :hug

december 24, 2013 kl. 13:17 #62095

Gårdagen slutade med lite för mycket :CH och med andra så blev det väldigt lite :wrench .. men god jul alla kommer fortsätta med bilen efter jul

december 28, 2013 kl. 00:28 #62189

Nu väntas nya delar som brytare rotor lock kablar kondensator.. Inte så mycket som händer innan dess förutom att senare idag så ska jag byta bort min riskokare mot en Saab 900cc 86:à.. Och efter nyår ska jag hjälpa min kusin att hämta en Saab 99 i Nässjö första helgen i januari.. Så lite planer och arbeten finns

januari 3, 2014 kl. 11:03 #62383

Det var en stund sedan jag uppdaterade här.. mina delar har kommit och ska monteras idag och försöka på en ny uppstart.. och mitt bil byte med min riskokare har inte blivit av ännu då kylaren på saaben jag skulle byta mot sprang läck.. men kommer uppdatera här senare ikväll igen om hur uppstarten gick

januari 3, 2014 kl. 12:59 #62387

Ja nu är det dax att den lilla blå brummar igång ….

januari 8, 2014 kl. 01:08 #61608

Har inte hänt något med bilen på ett tag tyvärr..men ska ta nya tag i helgen och ta kontakt med färg handel jag köpte min färg av då färgen konstigt nog släpper nu.. Men dock inte på andra sidan där jag lackerade med färg som jag löpt i den lokala matbutiken.. Och så har jag bytt bort min Mitsubishi colt mot en saab 900 86:à med förgasare :AP .. Tråkigt nog så gjordes affären upp över sms och telefon samtal och jag berättade allt om min bil som jag kände till och han likaså nästan iaf..han sa till mig att stötdämparna var trasig helt slut så vi bytte eftersom han verkade ärlig.. Men det var inget fel på dämparen ut snarare stötdämpar tornet (fästet) som var upp rostat.. Min egen dumhet att inte kolla upp det får skylla mig själv :bh .. Konstigt nog så gick den igenom bes 2 månader tidigare . Kommer bilder senare på bilen

januari 8, 2014 kl. 01:27 #61590

Så ser den ut relativ ok för sin ålder får skapa en egen projekt tråd till den sen..

januari 8, 2014 kl. 01:33 #61591

Kommer en bild till och en bild på den vita i bakgrunden min bruksbil byte till mig den mot två mopeder jag hade ståendes.. jag kommer försöka att uppdatera bättre här nu..

januari 10, 2014 kl. 18:55 #172343

Var idag ute och skulle byta kondensator och brytare.. Men såg då att en kabel hade gått av som sitter till fästet på kondensatorn.. Så nu blir det till att riva hela tändfördelaren och montera ny kabel.. Så det rör sig sakta men säkert iaf

januari 10, 2014 kl. 21:49 #100471

@Ludde wrote:

Var idag ute och skulle byta kondensator och brytare.. Men såg då att en kabel hade gått av som sitter till fästet på kondensatorn.. Så nu blir det till att riva hela tändfördelaren och montera ny kabel.. Så det rör sig sakta men säkert iaf

Lyckatill! Hoppas du hittar gnistan snart! :wrench
                                  Själv fick jag beta hela fördelaren då min va glapp i bussningarna och bara gav gnista när den kände för det! :ID

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 103 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.