saab 99 1973 1, 85L

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 99 1973 1, 85L

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 103 totalt)
  • Författare

Ja, det är trist när man lägger tid på att berätta och inte får någon respons. Måste säga att jag gillar upplägget med två bandare. Själv har jag funderat på att det vore kul med ett sån’t där demo-torn som de har (hade?) i affärer där man med knapptryckningar kan välja vilken apparat man ska lyssna på. Du är ju på god väg, och dessutom i en bil! :AP

96 V4 1975 ”Bollen”

juni 7, 2014 kl. 08:25 #176275

Länge sedan nu jag var här har faktist tröttnat lite men fått energi till att ta upp den igen.. Just nu söker jag länkarmar bak för fullt då jag inte har ekonomi till nya så har jag letat på varenda skrot och folk som kört folkrace men ingen lycka så är det någon som har så bara hojta till utan dem så står bygget stilla
        Mvh

juni 7, 2014 kl. 08:52 #176281

Ett tips kan ju vara att byta till den nya modellen; dock får du byta stötisarna då.

Men det kan väl knappast skada?

Och där kanske du kan hitta beg på skroten; såna som går att få av hela?

Det är ju ingen som ser att du har bytt, så det påverkar inte negativt.

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

juni 7, 2014 kl. 22:00 #176302

Okej den nya modellen med du upp till saab 900 86 ungefärMvh

juni 8, 2014 kl. 06:51 #176306

Dom nya kom redan 79 och passar fram tom sista og 900. Dom brukar dessutom klara sig från rost så det finns säkert att hitta på en byskrot när dig så det inte kostar mer än kaffepengar… det kan vara svårt att få ur bulten ur dämparen ibland men det är lättare på bilar utan krängningshämmare. Övre muttern på dämparen kan oxå strula men har du med dig vinkelslip tex klyver du bara muttrarna ända intill pinnen så brukar det gå fint att skruva bort dom och då samtidigt ränsas gängan. Obs med sexkantshylsa annars kan det kuggaöver…

juni 8, 2014 kl. 14:07 #176321

Okej tack så mycket då blir allt mycket lättare för har en kompis som ska skrota sin 86:a som är ok i bakvagnen.. Tack för all hjälp

juni 9, 2014 kl. 20:21 #176374

okej ja min kompis hade redan skrotat sin bil men en här på forumet saabfjollan. räddade mig igen med delar han har två länkarmar mycket tacksam för denna sidan och alla medlemmar.. utan alla medlemmar och denna sidan hade min renovering varit väldigt svår att fixa så jag salutera er alla här..
                  tackar…

Projektet fortgår har tvättad motorn under tiden kommer bild senare på det och har även lackat om 17 tummarna till vita så bilen går i blå vit tema.. så nästa steg är lite ny kabel dragning.. Sen är det inredningens tur ser ut som en granat attack har på gott där inne.. sedan ska jag leta reda på en duktig svetsare till att svetsa 5 hål i bilen sen är det bes.. men projektet kommer ändå att fortgå efter bes ska försöka få den till att bli en riktigt fin och trivsam bil. ska även tyvärr byta till sportratt då jag är lite allergisk mot cykel hjul till rattar så om någon råkar ruva på ett nav till min modell så skicka gärna pm
                  .. detta var då allt för idag ska försöka fixa lite trevliga bilder imorgon på det jag gjort så blir det lite mer intressant för er att följa..

juni 9, 2014 kl. 23:26 #176382

Tycker det läget är mysigast – bilen helt körduglig men det finns ändå att pilla med när andan faller på. :wrench
                    Blått och vitt-tema, då får den väl heta Sisu! 😉

96 V4 1975 ”Bollen”

juni 10, 2014 kl. 05:15 #176384

Ja det känns faktiskt riktigt skönt att det börjar närmar sig.. Ja det namnet hade kanske varit något själv har jag dålig fantasi för namn så tänkte mig ghetto smurf. Ghetto pga de vita 17 tummarna , ja och smurf pågrund utav färgen hehe

juni 10, 2014 kl. 18:43 #174632

idag blev det tyvärr inga bilder då jag var iväg och kollade på ett projekt till en blå saab v4:a super sport..
                        så nu diskutera vi pris så får vi se vad som händer..

juni 10, 2014 kl. 20:27 #176417

Saab samlingen utökas… Trevligt!!

juni 10, 2014 kl. 21:43 #176426

ja det är en faster till min kusin som äger bilen hon ställde av den för 16 år sedan sen dess har den bara stått.. så det är andra gången jag försöker köpa den av henne så hoppas det går denna gången..

Liten update nu då tanken ska rivas ner imorgon och så ska jag försöka laga den och försöka hitta eller bygga ett nytt tankband då det gamla gick av på mitten..sen efter det är det bara bakvagnen som ska sättas ihop senare sen är det nästan dags för bes :AP

juni 13, 2014 kl. 22:34 #176519

Idag fick jag mina efterlängtade länkarmar/bärarmar bak så att jag kan sätta ihop bilen igen..
                              Tack så hemskt mycket saabfjollen för ordning o leverans till väldigt bra pris, räddaren i nöden verkligen :CE :AP …
                              Så imorgon ska det börjas monteras ihop igen :wrench :wrench …

Ha en fortsatt trevlig kväll på era alla saab fantaster :ROLF
                              Mvh Ludde :race

juni 14, 2014 kl. 16:47 #174736

:thumb3d:

juni 14, 2014 kl. 18:11 #174752

Härlig känsla när man börjar skönja mållinjen. :CH

96 V4 1975 ”Bollen”

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 103 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.