saab 99 1973 1, 85L

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 99 1973 1, 85L

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 103 totalt)
  • Författare

måste bara säga att bilden på husvagnen vet jag inte hur den kom med när jag laddade upp bilden på saaben

mars 7, 2014 kl. 19:57 #173817

en bild på insidan

mars 7, 2014 kl. 19:59 #173818

det röda som syns på huven ska målas över och bli 2 vita ränder

mars 7, 2014 kl. 20:01 #173819

jag saknar tyvärr den konsolen i mitten måste försöka hitta en sådan snart.. gick inte och laga min gamla då de sågade den i två bitar för att få plats med ett annat tändningslås

mars 7, 2014 kl. 20:03 #173820

den härliga 1,85:an

mars 7, 2014 kl. 20:05 #173821

ska försöka mig på att sätta fast denna fjädern igen i bagaget.. testade lite snabbt för någon dag sedan men gav upp rätt kvickt

mars 7, 2014 kl. 20:06 #173823

mitt snygga innertak.. jag ska riva ut det till sommaren och fixa till det

mars 7, 2014 kl. 20:08 #173824

varför vara som alla andra och köra med cd-spelare bas låda och touch saker 🙂 gör som jag kör med 2 bandspelare hehe

mars 7, 2014 kl. 20:12 #173825

detta är också en av mina anledningar till att jag inte uppdatera så ofta här.. jag håller på att hjälpa min stora syster med att renovera upp dem.. en st äkta yamaha DT-R från slutet på 80-talet skall helrenoveras och sen en piaggo ciao från tidigt 80-tal där jag för tillfället håller på att byta brytarna.. hoppas denna lilla av stickare inte gjorde något 🙂

mars 7, 2014 kl. 23:00 #173829

Kul, med bilder!

Skickat från min HTC One via Tapatalk

mars 11, 2014 kl. 15:47 #173926

ska fixa till bromsarna i helgen och fixa till innertaket. Så hoppas jag allt fungerar bra så jag kan beställa tid till bes. Höll dock på att glömma innan bes måste jag motortvätta också efter ventilkåpspackningen inte höll tätt

mars 21, 2014 kl. 08:01 #174250

hittade felet på min 900 där allt vatten försvann och det var kylarslangen till termostathusen som förra ägare skurit av snett och då blev det inte riktigt tätt.. så har beställt ny kylarslang från speedparts.. och idag börjar bromsbytet på saab 99 och ska eventuellt spola ut kylsystemet på den.. så det är dagens och helgens planering för tillfället

mars 25, 2014 kl. 18:44 #97145

Nu har jag fått hem mina nya pallbockar och bromskolvsverktyg så nu ska bromsarna rivas på saaben.. och efter det så ska jag byta olja och filter. . Annars händer det inte mycket mer än att jag köpte en annan saab så troligtvis hamnar min saab 900 på skroten då ingen verkar vara intresserad utav den.. så sen nya saaben är en saab 9000cd 91 årsmodell bes till siste sep och skattad till siste okt och jag fick den billigt.. så det blir eventuellt en projekt tråd om den också senare

april 3, 2014 kl. 18:07 #52715

Idag plockade jag ner bakaxeln då de flesta bussningar var helt slut kunde plocka ut två stycken i små bitar. Det var rätt kämpigt att plocka ner den..jag har bara vanliga verktyg inga kompressor drivna verktyg men jag ska införskaffa en kompressor. Jag kan säga att det tog gott och väl 8 timmar ungefär. Och jag har rivit bakaxlar för har aldrig tagit så lång tid. Ja nog om det jag kommer att ladda upp bilder sen. Imorgon så ska jag ner tanken då den började läcka när jag tog bort grus och allt annat som låg där.. så får väl se hur lång tid det ska ta :-).. på lördag så ska bakaxel och länkarmar o stag på blästring. Sen ska allt monteras ihop igen med rostfria muttrar och bultar. Så det kommer en bild sen när allt är färdigt som jag vill ha det

maj 14, 2014 kl. 21:13 #175576

Nu var det ett tag sedan igen och det finns två anledningar till det och det är att det inte verkar vara något intresse för bilen här och att jag äger för många bilar.. Ska iväg nu i slutet på månaden och hämta en svart saab 900 t8 86:à 2dr sedan och sedan en saab 9000 cc som jag ska plocka delar från till min cd och sen kommer även en honda crx i slutet på denna månaden som jag ska försöka fixa till och sälja.. Så det är full rulle så ja ska uppdatera lite oftare men för tillfället så har arbetet med saab 99 stannat pga allt detta och att jag behöver organisera mina bilar och försöka hitta ett garage inom snarast

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 103 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.