Saab frågesport på SVD

Forum / Övrigt / Allmänt / Saab frågesport på SVD

  • Författare
    Inlägg
    • december 13, 2012 kl. 10:55 #6790

      http://quiz.svd.se/default.aspx?sTid=498

      10 rätt utav 10

      /Fredrik

        december 13, 2012 kl. 11:10 #50356

        Samma här: 10 av 10 :AP

        /Owe

          december 13, 2012 kl. 14:02 #50363

          :bh :bh Attans 2 fel :ID :ID

          Janne2takt

            december 13, 2012 kl. 14:14 #50364

            Osäker på ett par frågor men hade lite tur 🙂

              december 13, 2012 kl. 21:51 #50376

              Den var inte svår…
              Men det var inte Triumph som frb levererade motorn. Det var motorföretaget Ricardo som fann att Triumph och Saab hade liknande behov. Och motorn var inte på 1.8 liter.

                december 13, 2012 kl. 23:02 #50377

                Jag åkte dit på fråga 4.

                Anders.

                  december 14, 2012 kl. 01:38 #50379

                  9 av 10 här. Fel på hur många gånger Erik Carlsson vann RAC.. 🙄

                    december 14, 2012 kl. 07:27 #50380

                    10 av 10 möjliga.

                      december 14, 2012 kl. 14:32 #50383

                      9 av 10. Bommet på nr 4 😕

                      Been a Saab owner since 1987.
                      I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

                      1960 93F
                      1967 96 Monte Carlo 850
                      1975 96 V4
                      1989 900i 8V 5 dørs
                      1992 900S 5 dørs
                      2008 9-3 SC Aero ttid
                      2009 9-3 SC tid

                        december 14, 2012 kl. 14:41 #48568

                        missade oxå fråga nr 4 :czy

                          december 15, 2012 kl. 10:19 #50398

                          10 av 10
                          Ulf

                            januari 1, 2013 kl. 13:53 #50750

                            @Martin wrote:

                            Den var inte svår…
                            Men det var inte Triumph som frb levererade motorn. Det var motorföretaget Ricardo som fann att Triumph och Saab hade liknande behov. Och motorn var inte på 1.8 liter.

                            Martin,

                            Ricardo var ingen motortillverkare, Ricardo var ett företag som utvecklad motorer på kundens begäran. Kunden var i detta tillfälle Saab och Triumph, och Triumph tillverkade 1,7 och 1,8 l motorn i England till båda två.
                            Det samma hände med den första 3 cyl. motorn till saab 93 . Där var det ingenjörkontoret Müller i Andernach / Tyskland, som utvecklade den 3 cyl. tvåtakt motor till båda Saab och Heinkel.

                            Hubbe

                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.