SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455
- Detta ämne har 484 svar, 23 deltagare, och uppdaterades senast 2023-07-23 12:59 av Madsen.
-
FörfattareInlägg
-
Lidt kontrol af kollagerne, om det nu kan passe at en SAAB kan være så fin i bunden. Ja det kan godt passe.
Beklager kvaliteten, er taget med telefonen.OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900Attachments:
Imens karosseri arbejdet stod på, var alle undervogns dele afsted til sandblæsning, metallisering og 2 komponent epoxy maling sort. Resultatet taler vist for sig selv 🙂
“Føler sig godt tilfreds” 😀OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900Attachments:
En lille indkøbs tur blev det også til med nye klistermærker diverse steder på bilen 😉
Gamle:Specifik for det italienske marked:
Lidt nyt ankommet! 😀
– altid godt med en ekstra 🙂OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900Attachments:
Efter større “set back” med hensyn til dørene, kan den gode nyhed bringes frem i lyset. De er nu i dag blevet leveret tilbage fra opretning. Godt tilfreds med resultatet 😀
OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900Attachments:
Eftersom at karosseriet er kørt til lakering, er jeg så småt begyndt at vende opmærksomheden til motor / gearkassen. For at se hvilken stand den er i, og hvilke ting jeg behøver købe ind til den.
Korrekt motor for at være en MY92 😀
OBS! Husk at bytte kølervæske!
Ikke godt med skrabe mærker / revner
OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
Attachments:
Herre du milde da ?
Uh ja, den er skam godt brugt den kædehjul! Det tyder lidt på, at service er der ikke blevet lavet meget af.. Desværre :/
OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900Eftersom bilen er kørt til autolakering, går arbejdet stille og roligt i gang med renovering / rengøring og ikke mindst opgradering fra LPT til FPT system.
Som tidligere oplagt, købte jeg en MY87 T16 FPT som doner bil. Her af kommer komplet APC net.Originalt LPT ledningsnet på operations bordet
Ledning til APC ventilen trukket og ny isolering monteret 😀
Samling punkt J17 fra tændings modulet, diagnostik og til APC handske etc 🙂
Perfekt værktøj til deling af ledning
Ny vandtæt med lim monteret og smeltet sammen ;’)
OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900Attachments:
Anonymaugusti 16, 2017 at 20:02 #433861Ja det er noget af et “netværk” ?
Men man er glad når det er klart og atter ligger i bilen ?
augusti 16, 2017 at 20:11 #433862Rätt verktyg gör jobbet till ett nöje!
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”Ja det er noget af et ”netværk”
Men man er glad når det er klart og atter ligger i bilen
Præcist! – Det er nu lidt hyggeligt at kunne fordybe sig ind i “historie” bøgerne til OG900 APC system og lære hvor avanceret denne teknologi var i sin tid!OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
Rätt verktyg gör jobbet till ett nöje!
Det är sant!
Varför göra det krångligare än det är 😀OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900augusti 17, 2017 at 13:14 #433899Kul o se lite framdrift. 🙂 Att koppla in APC mm är roligt jobbt. Gjort det själv på min men inte helt intrigerat i bilens kabelstammar. JAg fick inte möjligheten att demotera APC kablaget själv utan fick det “klippt”. Men det fungerar ypperligt ändå.
De klistermärken du köpt i två uppsättningar, vart fick du tag i dem? Skulle vara kul o kunna fixa det på min EP. 🙂
//B
//Björn
Mr_SunBear @ GaragetKul o se lite framdrift. Att koppla in APC mm är roligt jobbt. Gjort det själv på min men inte helt intrigerat i bilens kabelstammar. JAg fick inte möjligheten att demotera APC kablaget själv utan fick det ”klippt”. Men det fungerar ypperligt ändå.
De klistermärken du köpt i två uppsättningar, vart fick du tag i dem? Skulle vara kul o kunna fixa det på min EP.Det er rigtig hyggeligt arbejde med ledningsnettet ( kabelstammar). Forsøger at lave det så originalt som muligt, med nutidens muligheder inden for eletronik 🙂
Jeg har haft mine tanker omkring APC og læst rigtig meget om det. -men det er noget andet at sidde selv med komplet ledningsnet og “fiske” ledningerne frem.
Der er lavet nogle ændringer i forhold til benzinpumpe “LH 2.2 – LH 2.4 og med tænding som jeg har måtte læse meget på for at få det korrekt lavet 🙂Mine klistermærker er “Custom made” efter originale tegninger. Er der en speciel du tænker på, som du kunne tænke dig? 🙂
OG900 EP T16 Serie. 013455
OG9-3 Serie No. 041520
OG9-3 Serie No. 075820
Tidigare:
NG9-3ss Serie No. 007678
9-5 Aero TS MY02
NG900- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Madsen.
augusti 18, 2017 at 12:08 #433933Mine klistermærker er ”Custom made” efter originale tegninger. Er der en speciel du tænker på, som du kunne tænke dig?
Ja precis det är de klistermärkerna jag tänker på. 🙂 Har ju med en 92:a så de bör väl kunna passa.
/BSjälva APC systemet är “stand alone” med inkoppling till tändning mm. Inget som hade med bränslepump mm att göra om man nu inte behåller tryckvakten vill säga. Jag tog bort den på min då den var sönder. (Bränslepumpen/reläet drar inte och bilen går inte att starta).
Systemet är ju simpelt i sig och har man all nödvändig hårdvara så tycker jag det är givet att man APC kompletterar för att få en fulltryckare.
/B
//Björn
Mr_SunBear @ Garaget -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.