Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

• Detta ämne har 79 svar, 39 deltagare, och uppdaterades senast 2009-07-17 21:34 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 80 totalt)
  • Författare
    christer f
    Deltagare

Tjabba…

För en annan som just hittat denna träff…, är det några som ska spontantälta någonstans a la allemansrätt, eller finns det ställen som inte är bokade ännu att slå upp lilla tältet på månntro? Vore ju synd om träffen uteblir bara för jag inte hittar tältplats.

Gillar att tälta.., såg det om stuga här ovan.., men.. tält ska det vara… 🙂

dominik
    Deltagare

det går bra på Hjulkvarnelund Camping i Trollhättan, 4 år sedan jag fatt tältplats sent på fredag kväll

phermansson
    Deltagare

Finns ju en del andra campingar i närheten, finns bra länk på saabensdagar.se. Stenröset är inte långt bort, Ursand är också ett alternativ.

gindemo
    Deltagare

Så där ja, då har man bokat stuga för hela familjen.
    Det blev på http://karlsrogarden.se/vandrarhem.php
    Lite utanför stan, ca 10km, men helt ok.
    Vi tänker åka hela familjen denna gång.
    Jag tror att det är mera detta år att titta på även för barnen, eftersom det är fallensdagar oxå.

petter.w
    Deltagare

Jag ringde SDCC och dom säjer att det inte kommer att vara ngr särskilda saker utan bara det vanliga som man kan köpa vilken dag som helst.

//Petter

phermansson
    Deltagare

Det verkar tyvärr stämma, fick just ett mail från Peter Bäckström att det inte kommer att säljas något utöver det som brukar säljas. Dock har man längre öppettid än vanligt, 07.00-18.00.

Det är tydligen många som ringer SDCC om detta, jag har uppdaterat saabensdagar.se så att det inte behöver ringas mer.

mats a
    Deltagare

Bra. Dessutom är budskapet på deras hemsida solklart.

phermansson
    Deltagare

Nytt är också att receptionen på Saab Bilmuseum fungerar som information för träffen.

”Frågor om träffen kan ställas till receptionen på Saab Bilmuseum, tel 0520-84344 kl 09.00-17.00 dagligen. Observera att de inte kan svara på frågor om boende, för detta hänvisas till länkarna på saabensdagar.se.”

Ni som ringer och frågar om saker som kan vara intressanta för andra, skriv det gärna här för att minska antalet samtal.

gindemo
    Deltagare

Är det någon som vet vart SS 6-7 i midnattsolsrallyt går?!?
    Är det i närheten av Trollhättan så det kan vara intressant att åka och titta?
    Man vill ju oxå vara på plats vid målgången oxå vid 16.45-17.33

Den info jag har hittat är följande:
    http://www.midnattssolsrallyt.com/pdf/2009/Publik_Tidsplan_och_information_2009.pdf

phermansson
    Deltagare

Det finns en karta under ’Publik’:
    http://www.midnattssolsrallyt.com/pdf/2009/OversiktEtapp1.pdf
    SS6 antar jag går på militärflygfältet i Råda, SS7 verkar gå vid Trökörna utanför Grästorp. Tänkte själv se om man kan hänga och se SS6, SS7 och målgången…
    Edit: Råda är väl ca 6 mil från Thn, Trökörna blir väl kanske 3-4 mil.

enor
    Deltagare

SS7 ser väl ut att vara den legendariska Kabelvägen, helt enkelt!

ake svantesson
    Deltagare

ss 5 går utanför vedum. ss 6 går 5 km väster om järpås,. sträckan heter simbo bryne,,en underbar sträcka .,,arrangeras av vara mk . ss 7 är kabelvägen , start från frambo utanför grästorp.

mvh åke

gindemo
    Deltagare
    Patrik Hermansson wrote:

Av någon anledning lyckas jag inte öppna filen.
    Programmet påstår att filen är skadad…..

phermansson
    Deltagare

Skumt, den funkar här?
    Aha Järpås, hur fick jag det till Råda?? :sad2:

Men vart såg jag vilka tider som gäller?

ake svantesson
    Deltagare

de står i programmet… jag köpte det av peter bäckström på slussträffen i onsdags

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 80 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng