Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 80 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 15, 2009 at 23:33 #19758

      Både och som vanligt…. Kul för alla som åker till Trollhättan, som på Fredagkvällen får ta emot hela Midnattssolsrallyt som har första etappuppehåll där. Lite tråkigt för alla Saabförare i rallyt och åskådare som missar Saab Dagarna.

        mars 16, 2009 at 07:19 #137342

        Att besökarna på Saab-dagarna får möjlighet att titta närmare på klassikerna på fredag kväll är väl en bonus. :racesmile:

        Så fort en aktivitet förläggs under någon av juli månads fyra helger konkurrerar det med tusentals andra evenemang. Det är oundvikligt att aktiviteter krockar med någonting – oavsett inriktning.

          mars 16, 2009 at 07:31 #137345

          Det spelar ingen roll vilken helg från slutet på april till slutet på september det läggs en träff på för det krockar alltid med någon annan!

          Jag är ändå glad för det lär bli ett grymt pådrag på fredagen i Trollhättan! Enda som är synd är att man inte kan gå runt & mysa med en kall pilsner i näven. Om man nu får vara med & åka…..

          Får man inte vara med så kan man ju alltid både vara på Saabträffen & träffa en massa vänner samt kolla in flera sträckor på rallyt!

          Pratade under gårdagen med en radda internationella vänner & de blev väldigt glada att de kunde följa rallyt ifrån Trollhättan.

          Dessutom Fallensdagar samma helg = feststämmning i hela Trollhättan!

          Jag tror det kommer bli Succé!!

          De som arrangerar bör Räkna med riktigt många besökare!!

          /Fredrik

            mars 16, 2009 at 12:09 #137350

            Håller med Fredrik helt och hållet, och denna gång kanske jag får mobba Fredrik med en kall öl i näven:-) :guiness: :cheer:

              mars 16, 2009 at 12:27 #137352

              Jag vill också göra det Lollo! :cheer: :guiness: :racesmile:

                mars 16, 2009 at 12:48 #137354
                Jörgen wrote:
                Både och som vanligt…. Kul för alla som åker till Trollhättan, som på Fredagkvällen får ta emot hela Midnattssolsrallyt som har första etappuppehåll där. Lite tråkigt för alla Saabförare i rallyt och åskådare som missar Saab Dagarna.

                Jag tycker att detta är ett briljant initiativ av Svenska Saabklubben, Saab Turbo Club of Sweden och Club Sonett Sweden som samverkar och sökt och haft dialog med Saab Automobile AB under en längre tid om ett möjligt alternativ till en Saabfestival under de tuffa tider vi har.
                Saab Bilmuseum kommer att stödja detta projekt med all kraft som vi har.

                Kombinationen med Saabens Dagar, Fallens Dagar och Midnattsolsrallyt kommer att bli superb.

                Med Vänlig Hälsning
                Peter Bäckström
                Saab Car Museum

                  mars 16, 2009 at 14:07 #137356

                  Kommer att bli en trevlig träff,perfekt med både rallybilar,veteranbilar och fallens
                  dagar.Årets höjdare. mvh melwin.

                    mars 16, 2009 at 14:30 #137358

                    Bra jobbat alla inblandade!

                    Jag ser fram emot trevliga och innehållsrika dagar i Trollhättan. Vi skall givetvis ta tillfället i akt och samtidigt visa för världen att Saabens dagar absolut inte är räknade, 😉 utan att Saab går segrande ur krisen.

                      mars 16, 2009 at 16:32 #137366

                      Låter som en trevlig aktivitet man inte får missa! Undra om gravida sambon vill åka TT till Trollhättan i sommar…

                        mars 16, 2009 at 17:33 #137369

                        Graviditet är ingen giltig orsak att backa ur!! 😉 :lecture:

                        * Festivalen -01 var min fru gravid

                        * Festivalen -03 var min fru gravid + att vi hade vår dotter med oss som då var 1,5 år!

                        * Festivalen -05 var vi ner med våra båda döttrar, då 3,5 + 2 år!

                        * Festivalen -07 hade vi helt plötsligt 3 barn , och det gick finfint i 95:an!( Men de var trångt)

                        / Bosse

                          mars 16, 2009 at 17:49 #137370

                          Detta later trevligt! Jag kommer dit under fredagkvällen i alla fall! 🙂 Synd att man inte kan vara där längre. 🙁

                            mars 16, 2009 at 21:01 #137379
                            Saab-Bo wrote:
                            Graviditet är ingen giltig orsak att backa ur!! 😉 :lecture:

                            * Festivalen -01 var min fru gravid

                            * Festivalen -03 var min fru gravid + att vi hade vår dotter med oss som då var 1,5 år!

                            * Festivalen -05 var vi ner med våra båda döttrar, då 3,5 + 2 år!

                            * Festivalen -07 hade vi helt plötsligt 3 barn , och det gick finfint i 95:an!( Men de var trångt)

                            / Bosse

                            Klarar du dig iår från en stor mage eller en liten till??? :duck:

                              mars 16, 2009 at 22:21 #137381

                              vilket år bodde ni i saabo?

                              Saab-Bo wrote:
                              Graviditet är ingen giltig orsak att backa ur!! 😉 :lecture:

                              * Festivalen -01 var min fru gravid

                              * Festivalen -03 var min fru gravid + att vi hade vår dotter med oss som då var 1,5 år!

                              * Festivalen -05 var vi ner med våra båda döttrar, då 3,5 + 2 år!

                              * Festivalen -07 hade vi helt plötsligt 3 barn , och det gick finfint i 95:an!( Men de var trångt)

                              / Bosse

                                mars 16, 2009 at 22:31 #137382
                                Jörgen wrote:
                                Både och som vanligt…. Kul för alla som åker till Trollhättan, som på Fredagkvällen får ta emot hela Midnattssolsrallyt som har första etappuppehåll där. Lite tråkigt för alla Saabförare i rallyt och åskådare som missar Saab Dagarna.

                                man har alltid ett val å saab dagarna är ju en självklarhet mvh niklas

                                  mars 17, 2009 at 05:34 #137384

                                  Saabon hade vi -05, men nu blir det inga fler småttingar!!

                                  / Bosse

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 80 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.