Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 80 totalt)
  • Författare

SDCC är informerade om Saabens Dagar, men något beslut huruvida de har möjlighet att medverka i någon form är ännu inte taget.

Vissa aktiviteter kommer också att rikta sig i första hand till klubbarnas medlemmar.

Tycker inte riktigt att det målas i nåt hörn, att vissa aktiviteter är för klubbmedlemmar känns i mina ögon ganska naturligt. Verkar ju också som att SDCC är kontaktade men inte lämnat besked?

Skönt att det blir en stor sommarträff!!

mars 18, 2009 kl. 15:08 #137463
        Tommy M wrote:
        Måla inte in er i ett hörn nu utan ta lärdom av vad som varit bra med festivalerna. Klart ett företag som SDCC måste tillfrågas det handlar väl ändå om att locka så mycket saab ägare som möjligt till Trollhättan!! och Saabens Dagar ”första hand klubbarnas medlemmar” Vi ska nog komma ihåg att denna helgen är ABSOLUT den största möjliga rekryteringshelgen för nya medlemmar stäng inte ute dom från aktiviteter utan låt nytt folk vara med och upptäcka Saab-hobbyn

Nej vi kommer definitivt inte att måla in oss i något hörn, däremot så kommer vara väldigt tydliga med att det här inte är en ordinär Saabfestival utan en arrangemang i klubbarnas regi. Vi kommer givetvis inte stänga ute företag som ex. SDCC och som Peter B. säger i sitt inlägg så är dom informerade också, jättebra. :thumbup:

När vi sen säger aktiviteter ”i första hand för medlemmar” så kommer det bara att gälla aktiviteter med begränsat antal deltagare. I övrigt så är det inga problem att delta.

Utländska deltagare, som inte är medlemmar, får givetvis komma men vi kommer inte att kunna erbjuda samma service till dom som vid en vanlig Saabfestival.

När det gäller möjligheten att värva medlemmar så tror jag personligen snarare att man kan se fördelen med att vara medlem vid ett tillfälle som detta. Vi kommer även att ta tillfället i akt att värva nya medlemmar.

Information om ”Saabens dagar” kommer att visas på en egen hemsida på nätet inom kort.

mars 19, 2009 kl. 19:17 #137513

Låter som ett Mkt härligt koncept!!! Applåder för den som kommit på denna ide!! 🙂

Tidigare Saabfestivaler jag varit på så har alltid bott i bilen på Hjulkvarnelund camping och där brukar stämningen vara på topp.

Specielt då det varit så gott som endast saabmänskor där!! 😉
          Och då Hjulkvarnelund är en rätt så liten camping så har det blivit en trevlig saabatmosfär på hela campingen!

Får hoppas att Hjulkvarnelund inte är överfullt av andra firare denna helg då det är ”Fallens dagar” och semestermånad för många.
          Kan säkert vara bra att boka in sig där i god tid detta år ifall inte någon annan gemensam övernattningsplats finns till förfogande??

Emellanåt har det kanske till och med varit lite för bra stämning på Hjulkvarnelund och för mkt av det goda och följande dag har varit så att säga rätt så tung…. :/

mars 25, 2009 kl. 11:14 #137741

Nu har vi lagt upp en hemsida för Saabens dagar där information om program, bra länkar och tips om boende mm. visas. Sidan kommer att uppdateras kontinuerligt med ny information.

http://www.saabensdagar.se

Välkomna!

mars 26, 2009 kl. 10:06 #137785

Toppen att det för en gångs skull inte krockar med Le Mans! Då kanske det finns en chans att man tar sig dit. 🙂

96 V4 -69

april 8, 2009 kl. 06:26 #138382

Ett sånt här arrangemang drar ju en del resurser i form av funktionärer som hjälper till under träffdagarna. De inblandade klubbarna söker därför intresserade som kan ställa upp någon eller båda dagarna.

Tycker du att det skulle vara kul att hjälpa till under lördag – söndag så är du välkommen att PM:a eller maila mig.

juni 15, 2009 kl. 16:17 #141537

Svar på fråga från Petter.w i en annan tråd

Vi kommer att uppdatera infosidan http://www.saabensdagar.se inom kort med mer information men några svar kan jag ge dig redan nu.

Man behöver inte föranmäla sig till utställningen av bilar. När det gäller avspolning av bilen så ska jag kolla det men jag tror att det är närmaste mack som gäller. Jag har inte fått någon info om att SDCC ska ha försäljning, jag kollar detta också.

Informationen på den officiella infosidan är det som gäller och den kommer som sagt att uppdateras inom kort.

juni 15, 2009 kl. 16:38 #141538

Som en parentes: Vid helgens utförsäljning av Saab expressions-grejor på ANA i Trollhättan tog en hel del av de roliga sakerna slut vääldigt fort (jag gjorde entré 15 minuter efter annonserad öppning, och redan då var det utplockat). Då sade i alla fall tjejerna i kassan som tröst åt besvikna kunder att ”vi kommer att dyka upp och sälja mer under Saabens Dagar, du får göra ett nytt försök då!” Sen, huruvida det var SDCC-personal som sålde expressions eller någon helt annan part, tja det vet jag inte!

juni 15, 2009 kl. 16:48 #141539

Pratade med SDCC, de är inte med på saabensdagar i år. ingen outlet. SYND.!!

juni 15, 2009 kl. 17:24 #141541

:banghead: :banghead:

2x 92B -53 (Svart)
                        95 -61 (Pärlgrå)
                        99 -69 Custom (Vit)
                        900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                        9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
                        9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
                        9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

juni 15, 2009 kl. 17:39 #141545

jag vet! fattar inte, det är ju bra för dem om de är med.

juni 16, 2009 kl. 06:56 #141591

Tack för svaren!

//Petter

juni 22, 2009 kl. 04:09 #141847

Skall bli kul att träffa alla dessa saab entusiaster i trollhättan.

Hoppas att det kommer en massa goa människor.
                              Ha det gött och syns i trollhättan.

//Kim

juni 25, 2009 kl. 17:13 #141980

Nu så finns det mer information om Saabens dagar .

Obs! SDCC kommer att ha extraöppet på fredagskvällen till kl. 18.00.

juni 26, 2009 kl. 17:36 #142043

Nån som vet nåt om SDCC, jag antar dom inte ställer fram massa speciella delar för detta i år utan det är vanliga försäljningen som gäller?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 80 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.