Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabens Dagar 17-19/7 v.s Midnattssolsrallyt

Visar 5 inlägg - 76 till 80 (av 80 totalt)
  • Författare

Midnattsolsrallyt jämte jubileumstträff för tre betydande Saabmodeller på en och samma gång… många sevärda 95, 99 och 900 OG lära vara på väg till Trollhättan och helgens utställning. Själv minns jag 95:ans 40-års jubileum i Linköping 1999 då denna också så anrika Saabstad invaderades av 51 st klassiska Saabkombi. Hoppas den siffran blir slagen i år!

Läge för ett fullpoängsevenemang i nivå med de festivaler som föregått detta? Skulle starkt tro det!! Pricken över i:et denna gång är blå, vit och röd och stavas Storebror….

Kanske några här som letar träffinfo och undrar, Storebror?? Ja, alla nyfikna, ta nu chansen att se Sveriges äldsta husbil live! Husbil, Saab??? Yes! Storebror är en husbil byggd under tidigt sextiotal av en finurlig uppfinnare. Utgångsämnet var en 28 hästars Saab 92.
      Den hittades i en skogsdunge 2007, där den stått i 40 år! Efter en bärgning med rent arkeologiska drag följde restaurering av en bildad intresseförenings medlemmar.
      Den har blivit klar nyligen och kan återigen köras på vägen! I och med framkomsten till Saabens dagar, som alltså sker vid museet vid kl 13 på lördagen, är föreningen i måååååål!
      Deltagande i 2009 års Trollhätteevenemang var nämligen, just det, ett av delmålen, då renoveringen påbörjades förra året. Kolla även, särskilt bilderna på sidan ett och två i länken nedan:

http://www.svenskasaabklubben.se/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=72546&page=1

Så alla… jag säger som sig bör i detta sammanhang…

INTE MISSA!!

juli 16, 2009 kl. 19:11 #142920

Exakt, inte missa! I brist på en officiell festival med Saab Automobil som support så är det ännu viktigare att visa att entusiasterna ställer upp!

Jag kommer upp från imorgon fredag redan med MonteCarlo Cabriolet och Sveriges enda Gula Saab 900 Aero Kupe som tokrenoverats hela veckan inför träffen! Blir ett djäkla åkande hem till Götet för att byta bil hela tiden….:)

juli 17, 2009 kl. 17:30 #142947

En fråga från en i skåne: Är det någon som ska köra gammelsaab från skåne till trollhättan imorgon bitti? Det skulle ju vara trevligt med lite sällskap, så ring mig på mobilen om ni vill 😉

juli 17, 2009 kl. 20:11 #142950

Var trevligt både ute i skogen och vid museet idag. Några bilder:

http://www.flickr.com/photos/saabklubben/sets/72157621475778773/

juli 17, 2009 kl. 21:34 #142952

Kommer självklart för att visa mitt stöd för Saab. Denna gång åker jag Siennabrun 99 CC -75, ex-Ulf Stenson. Tyvärr inte putsad pga div trassel inom familjen, men ändå trevligt att kunna visa en tidig 99 CC som räddats undan folkracedöden.

Visar 5 inlägg - 76 till 80 (av 80 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.