Saabhusbilen/Jobbarhelg
- Detta ämne har 94 svar, 35 deltagare, och uppdaterades senast 2009-08-23 20:46 av
hotrodder.
-
FörfattareInlägg
-
Ett riktigt hästjobb ni gjort, så jävla bra!
Hur har ni tänkt härnäst? Målar ni med något på träet som skydd liksom innan ni lägger på plåten?
Har ni slipat bort rosten från ramen eller är det inget problem att det är lite ytrost på?
Är målet fortfarande att åka till Holland i Augusti eller skippar ni det?
En riktig kulturgärning ni gör, all cred till er!
Nästa steg är att snickra färdigt inredningen då det är en viktig del av stabiliteten i karossen. Delar av inredningen är skruvad från utsidan så all inredning ska göras klar nu.
Sen blir det en omgång med spackelspaden för att fixa skarvar och skruvhål före invändig målning.
Limning av plåten blir på slutet och jag tror inte träet ska ytbehandlas på något sätt innan. Däremot ska såklart insidan målas.Det finns även lite mekniskt småfix att göra, framförallt kring förarplatsen så det gäller att tänka till lite så sakerna görs i rätt ordning 🙂
Å så har vi lite fjäderfix att göra också på slutet, så nog är det lite jobb kvar :jobbar:Vi letar fortfarande bl.a. tyg till inredningen så om någon har nått i gömmorna är det dags att plocka fram det nu 😉
Orre wrote:Ok men vore det inte smart att måla på något ändå innan plåten åker på för att förhindra röta och dylikt?trä ruttnar inte av sig själv……..kommer det in fukt så är det bättre man har trärent för då har trät en chans att torka utan täta skikt av färg.
Utsidan ska vara så tät som det bara går och insidan ska vara ventilerad, då blir det sällan problem.
Om man behandlar trät med massa medel för att man utgår från att det kommerl äcka in så är man ju fel ute från början.Orre wrote:Grymt! ni måste fixa backen bara 😉När är det tänkt att nästa mekhelg blir?
Det är som bingolotto att hitta igen växlarna, ibland finns de där ibland inte.
Nästa mekhelg blir när vi avancerat så pass att vi kan montera ytterplåten. Nu gnetar vi på lite mer lokalt med några mek-kvällar, håll utkik på vår sida så ser du.
/JulleBilder på lillebror:
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=13618 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
