Saabträff Karlskrona 2013 med Rallykörning

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Saabträff Karlskrona 2013 med Rallykörning

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 90 totalt)
  • Författare

Får ej glömma bort sponsorerna det var.

Svenask Saabklubben
      Bröderna Månsson
      Battsam Carlscrona
      Reklam Center Carlscrona
      Berner
      BDS :AP
      ahlsell Carlscrona
      Nya Annies konditori Karlshamn :hug
      Varje deltagare fick en spann med litte småsaker i.

maj 13, 2013 kl. 08:19 #55571

Har Ordförande Kalle Ask bytt namn på Svenska SaabKlubben???? Här gäller det att sätta sin prägel snabbt:ROLF :ROLF :ROLF

Fredrik

maj 13, 2013 kl. 08:52 #55573

Trevligt med spann, sån fick tyvärr inte jag..men jag kanske inte var kvar tillräckligt länge. Trevligt att ses i alla fall!

maj 13, 2013 kl. 16:29 #55583

På allmän begäran kommer här några bilder på den voltade 96:an på rätt köl:

maj 13, 2013 kl. 21:01 #55590

Är det inte Nisse som har varit här och skrivit Rally, du är bara avensjuk :ROLF på våran
              mysiga träff med en och annan rullning. :race
              Och gott kaffe o god matt. :DR

maj 13, 2013 kl. 21:03 #55591

Då kom du sent Emul,jag har en span kvar jag sparar den till dig.

maj 13, 2013 kl. 21:11 #55593

Spännande. Hur lyder den officiella versionen av rullningen? ”Mitt i kurvan bytte vägen riktning…” som det brukar heta i breven till försäkringsbolagen. 😆

maj 13, 2013 kl. 21:20 #55594

Det finns mycket av dessa i Blekinge skogarna.Kan vara en annledning till avåkningen.
                    Kan det vara en Stockholmare???

maj 14, 2013 kl. 04:28 #55597

@Dicst wrote:

Spännande. Hur lyder den officiella versionen av rullningen? ”Mitt i kurvan bytte vägen riktning…” som det brukar heta i breven till försäkringsbolagen. 😆

Eller snarare ”Mitt i kurvan bytte vägen och himlen plats.”
                      Det syntes plötsligt bara grus i framrutan…
                      Har en känsla av att detta inte kommer att bli ett försäkringsärende… 🙂

maj 14, 2013 kl. 06:47 #55599

så vida inte försäkring bolaget sponsrar med en slägga kan jag lämna dom utanför.
                        saken är det att när jag försäkrade bilen i fredags på väg till besiktningen och herren på folksam frågade mig hur långt om året tänker du köra svarade jag max 100 km innan jag rullar den på en grusväg. denna herre köpte som förstabil ny en saab 96 v4 1971 i grått för 19000kr.

maj 14, 2013 kl. 07:29 #55601

En ödets nyck.
                          Rullade han också den på en grusväg efter 100km? 🙂

Min första bil, en sandgul v4 höll i nästan två månader innan den bestämde sig för att rulla runt på väg hem efter en fisketur. Finns det någon som ägt en v4 utan att ha rullat någon gång? 😀

maj 14, 2013 kl. 10:27 #55602

Haft ett dussin 96:or, aldrig rullat. Kasat av vägen, krökt fälgar, bucklat skärmar, bucklat oljetråg, men ingen rullning…än…

maj 14, 2013 kl. 10:55 #55603

@vinkel4 wrote:

Finns det någon som ägt en v4 utan att ha rullat någon gång? 😀

Inte än, men jag har varit nära med tvåtaktaren några gånger… :drive1:

maj 19, 2013 kl. 16:04 #55792

Var det någon som fann en bakre stänklapp till en V4a vid rallybanan? Upptäckte att jag saknade en när jag kom hem.
                                Mvh Per

maj 22, 2013 kl. 21:33 #55919

Får tacka alla som kom till våran lilla SAAB träff.Var där idag och överlämnade denna blomma till
                                  Leif o Inger som tack för att vi fick vara där och låna kaffebryggarn.Och vägen inte att för glömma. :race Första pris som vi hadde var en åktur i denna BIL 😳
                                  Ingen stänklapp funnen Per :wrench , ty vägen var redan sladdad.
                                  Och ett tack till Svenska SAAB Klubben.

Anders Bibbi. Leif. Benny. Mats. Pia Mats. :CH

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 90 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.