Skogsvrak…

Forum / Övrigt / Off Topic / Skogsvrak…

Forum / Övrigt / Off Topic / Skogsvrak…

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 576 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 10, 2007 at 18:29 #113038

      det är roligt att se jag var på ovanstående skroten för :confused:…………….17år sen.
      gamla gubbe hadde en grön peug 404 fram för dörren “fullt” med ölburkar.
      han såldes inget så han forutom en tidig 92:a eller den var såld kommer inte ihåg.
      det är utan för ärjäng mot norska gränsen.
      jag glömmer inte att när vi körde ditt så gick det fint på grusväg med min f.d 900 T
      och krockade nästan med två älgar som stå in en sväng på en nerförsbacke.
      jag mins der fanns en rätt så fin 93:a röd precies utan för undra om den är räddad…..
      :angel:
      rickard

        oktober 10, 2007 at 18:38 #113040

        Äh det gick över illa kvickt 🙂

        Lite bilar från Alunda där jag var och hämtade en Alfasud som hade stått ute i 20 år.Gissa om den var gisten i karossen.Inga bilder på den men några andra vrak som sälllskapade med den.

        Tror att det är en Buick en av bilarna,den skulle ägaren gör iordning och alla delarna fanns i ladan.Snacka om projekt / Mats

          oktober 10, 2007 at 19:55 #113053

          Alfamats:
          Helt otroligt vilken samlig gamla bilar. Man kan ju knappast tro att dessa bilder skulle va tagna senare än början av 80talet……. halt makalöst.
          Får man fråga om när och var detta utspelar sig. Jag tror knappt mina ögon.

          O sen e det inte så lustigt att det inte finns bilder på en Alfasud som skulle ha stått ute i 20år. Omöjligt att det skulle kunna existera 😀
          Skämt o sido… men Alfasud måste väl ändå varit en av världshistoriens mest rostkänsliga fordon.

            oktober 10, 2007 at 21:10 #113062

            Jag kan ju också passa på att försöka lära mig det här..någonstans i Småland Augusti 2004

              oktober 11, 2007 at 09:23 #113077

              Habegägret slår till, tänk en förmodligen svensksåld Roadmaster -54, svensksålda jänkare har ett speciellt skimmer över sig, fast det oftast betyder massor av jobb*S*
              Ibland tror jag nästan att det finns personer som ställer sina bilar så att alla ska se dem och och njuter av att få säga :Den är inte till salu, ska renovera den när jag är klar med mina andra 15 renoveringsobjekt.

                oktober 11, 2007 at 18:00 #113103

                Ha-ha! skämta på om Alfasud du,jag är härdad vid detta laget.Inget biter på mig längre :crazy:
                Alunda ligger åt uppsala-hållet till har jag för mig,bilderna är väl ca 2 år gamla.Åkte Hanomag Henschel biltransport upp.Glömmer aldrig det, för en bit av golvet försvann efter några mil.Blev lite dragit och blött runt benen , körde ca 45 mil så.Men hem kom suden.Även om vi fick skjuta på den med en schaktmaskin och binda fast den i garageväggen för att få av den.Härliga minnen!
                Töcksforsbilderna var nu i helgen,men det nämde jag nog tidigare i tråden. Alfasud rostkänsliga…… Skojar du! :whistle:

                Rodder76 wrote:
                Alfamats:
                Helt otroligt vilken samlig gamla bilar. Man kan ju knappast tro att dessa bilder skulle va tagna senare än början av 80talet……. halt makalöst.
                Får man fråga om när och var detta utspelar sig. Jag tror knappt mina ögon.

                O sen e det inte så lustigt att det inte finns bilder på en Alfasud som skulle ha stått ute i 20år. Omöjligt att det skulle kunna existera 😀
                Skämt o sido… men Alfasud måste väl ändå varit en av världshistoriens mest rostkänsliga fordon.

                  oktober 12, 2007 at 19:32 #113149


                  Det här är lite intressant, den första bilden föreställer en 57a Vedette Regence, såldes bara 7 st Regence i Sverige det året, det var top of the line modellen av Vedette, bilen har stått på övervåningen av en lada men vikten av bilen och ca 15st trubbnosmotorer i delar gjorde att ladan säckade ihop, och lugn gott folk, Saabmotorern räddades, även en renoverad 92motor med låda fyndades gratis!! Den andra bilden är åxå en 57a Vedette Regence, det är här det intressanta komer in, vad är oddsen att stöta på 2 av 7 sålda?
                  [/url
                  Opel Olympia 55a, en Duett 58a, duetten var ett år efter Pvn med att få hel framruta. Den här bile skulle jag få, men när det var klart med hämtning så hade ladugården rasat så mycket att bilen bara var ca 60 cm hög…tur att det inte hände när fotot togs…
                  Opel 58a på samma fastighet, 63a opeln är räddad från rosttrollen.

                  Det här år troligen en 38 Buick, men ilskna jordgetingar stoppade närmare granskning av bilen

                  56a Ford hgv, em skrotletar kamrat poserar vid fyndet.

                    oktober 12, 2007 at 19:47 #113153

                    Alfamats:
                    Alfor är förbaskat trevliga bilar och jag kikade själv efter Alfasud för många år sedan. Men redan då var de såpass ovanliga att det var svårt att finna.
                    De där Hanomag-biltransportbilar verkar det finnas gott om. O fårgan är om alla är lika förbannat dåliga. Vi har/hade ett par i Linköping som var ena riktiga silltunnor och man förvånades varje dag att de inte trillade isär av fartvinden, även om de va så slöa att man kunde skratta sig lycklig om/när man kom upp i 70km/h.

                    John Asplund
                    Du hade visst lite och presentera också. Synd bara att godsakerna inte ska komma fram förens naturen tar det i egna händer.

                      oktober 12, 2007 at 20:10 #113154

                      Det var många fenor där på en bild,trevligt med europeiska fenor för en gångs skull.Vad var Simca vedette då?.Den nedersta bilen på den högra fenbils-bilden ser ut som en sådan,det gick en i Karlstad för några år sedan.Det var inte annat än man reagerade när den kom med gammla gubben körandes,tror det var v8:a i dom.Blev det inte Ford Vedette av dom senare tro?

                      Jag bidrar med en bil till som jag inte vet vilket märke det är.Såg den när vi gjorde en Kanotfärd Branäs-Karlstad för 10 år sedan.

                        oktober 12, 2007 at 20:25 #113155

                        Simca Vedette var den mest sålda V8 bilen i sverige på 50talet, de flesta amerikanska bilar som kom till sverige var ju utrustade med 6a, och precis som du skriver blev det Ford Vedette senare, den undre bilen på den andra bilden är den senare modellen av Vedette, ca 58-61, men den äldre karossen tillverkades paralellt fast med 4cylindrig motor, har inga siffror i huvudet men jag skulle kunna tänka mig att hästkraftsmässigt var nog toppventils 4a och sidventils v8an ganska jämna*S*

                          oktober 12, 2007 at 20:32 #113156

                          Alfamats
                          Daimlern, står den åxå i töcksfors? Måste ha missat den i så fall, Jaguarer med den karossen ser man ju ibland i annonser men Daimler mk2or ser man knappt.

                            oktober 12, 2007 at 21:14 #113162

                            Hej!
                            Jo, daimlern står där oxå.Tycker det är skam på torra land.Den var inte i bedrövligt skick direkt.V8:a och allt.Och dessutom en skön instrumentpanel.

                            / Mats

                              oktober 12, 2007 at 21:27 #113164

                              Vad jag har hört så har dom ganska bra priser så det är konstigt att den är kvar, jag kan inte påstå att jag är i akut behov av fler objekt men man blir ju sugen*S*

                                oktober 12, 2007 at 23:37 #113170

                                jaggan borde räddas.. bara synd med RHD.

                                  oktober 13, 2007 at 04:29 #113174

                                  Är det denna skrot som bilderna kommer ifrån tro ???
                                  Som hänvisas i tips forumet …

                                  http://www.blocket.se/vi/13337897.htm?ca=20_s

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 576 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.