Slalom konbana
- Detta ämne har 48 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2010-03-03 21:14 av
mikael jardstam.
-
FörfattareInlägg
-
Turbo 99 mm. som kanske får kallas prestandabilar. SAAB Klubben har historiskt varit mest inriktat på 2T bilar. Nu är både OG 900 och 9000 så gamla att de är klassiker.
Jag har tidigare haft uppe frågan om det inte är dags att bilda en stor Saabklubb med samtliga landets Saabklubbar. Visst vore det roligt med slalom och banträffar med både 2T, Turbobilar, sonetter mfl.Här är några Turbo X Hirsch körningar i konbana!
http://www.youtube.com/user/trued1#p/u/51/G229h28XP3o
http://www.youtube.com/user/trued1#p/u/52/O1JyILiEVbgfebruari 20, 2010 kl. 12:37 #153527Även om inte Saabklubbarna går ihop så kan man ju arrangera körningar ihop.
Finns det någon form av kontakt mellan klubbarna för evenemang generellt eller är det kontakt vid varje tillfälle som gäller?
februari 20, 2010 kl. 13:13 #153529Det brukar bli kontakt vid behov, mer eller mindre sporadiskt, i alla fall officiellt.
februari 20, 2010 kl. 22:52 #153555Vi arrangerade ett antal konkörningsarrangemang i SSK-Trollhättesektionen en gång i tiden men vi konstaterade att intresset dog ut – fullständigt!
Tråkigt, för det var riktigt roligt.
Men så är det, kommer ingen så är det ingen idé att arrangera.
Med Vänlig Hälsning
Sikten SaabsonSiksten:
Saknas antal saabtokar så kan man ju bjussa in en annan klubb med rätt inställning. Viktiga är ju som tidigare skrivet att man använder bilen till annat än uppställning. Vrålande tvåtaktare och skrikande däck är det alldeles för lite av! 😀
Har ju märkt att Porsche-klubben har enormt skoj med sin nationella serie och är en ständig ”snackis” bland medlemmarna. Men jag tror att börja med slalom på de nationella saabfestivalerna kunde vara en snäll uppstart, och då finns ju ett antal människor samlade från hela landet.
Jag har kört med V4 (utan turbo) i STCS konbana, jag har bara fått possitiv respons, skulle förvåna mig om det skulle vara några problem. Vore kul om fler med äldre saabar körde där.
'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaah okej, jag kör helt standard chassie men har jag tur så har jag fått på hårdare fjädrar tills dess. Men det är kul ändån och man kommer inte sist =)
Med tanke på rubriken på tråden så är det väl inte helt OT att fråga vad du modifiera?'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraska -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
