Slalom konbana

Forum / Övrigt / SSR / Slalom konbana

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 19, 2010 kl. 22:59 #153510

      Vee-Eight:
      Ser jag fram på.

        februari 20, 2010 kl. 11:42 #153524

        Turbo 99 mm. som kanske får kallas prestandabilar. SAAB Klubben har historiskt varit mest inriktat på 2T bilar. Nu är både OG 900 och 9000 så gamla att de är klassiker.
        Jag har tidigare haft uppe frågan om det inte är dags att bilda en stor Saabklubb med samtliga landets Saabklubbar. Visst vore det roligt med slalom och banträffar med både 2T, Turbobilar, sonetter mfl.

        Här är några Turbo X Hirsch körningar i konbana!
        http://www.youtube.com/user/trued1#p/u/51/G229h28XP3o
        http://www.youtube.com/user/trued1#p/u/52/O1JyILiEVbg

          februari 20, 2010 kl. 12:37 #153527

          Även om inte Saabklubbarna går ihop så kan man ju arrangera körningar ihop.

          Finns det någon form av kontakt mellan klubbarna för evenemang generellt eller är det kontakt vid varje tillfälle som gäller?

            februari 20, 2010 kl. 13:13 #153529

            Det brukar bli kontakt vid behov, mer eller mindre sporadiskt, i alla fall officiellt.

              februari 20, 2010 kl. 22:52 #153555

              Vi arrangerade ett antal konkörningsarrangemang i SSK-Trollhättesektionen en gång i tiden men vi konstaterade att intresset dog ut – fullständigt!

              Tråkigt, för det var riktigt roligt.

              Men så är det, kommer ingen så är det ingen idé att arrangera.

              Med Vänlig Hälsning
              Sikten Saabson

                februari 21, 2010 kl. 09:50 #153559

                Tidigare har turbo klubben bara tillåtet chippade standardbilar på sin körningar.
                Ville man köra med en bil utan baksäte eller bur. Var det INTE OK.

                Kanske är annorlunda nu.

                Niklas

                  februari 21, 2010 kl. 14:15 #153571

                  Siksten:

                  Saknas antal saabtokar så kan man ju bjussa in en annan klubb med rätt inställning. Viktiga är ju som tidigare skrivet att man använder bilen till annat än uppställning. Vrålande tvåtaktare och skrikande däck är det alldeles för lite av! 😀

                  Har ju märkt att Porsche-klubben har enormt skoj med sin nationella serie och är en ständig ”snackis” bland medlemmarna. Men jag tror att börja med slalom på de nationella saabfestivalerna kunde vara en snäll uppstart, och då finns ju ett antal människor samlade från hela landet.

                    februari 21, 2010 kl. 18:01 #153587

                    STCS har kört slalom på saabfestevalen, hur många av åkte?

                      februari 21, 2010 kl. 18:43 #153591

                      Har aldrig kört själv, premiär på nationaldagen (förberedelserna borde väl synas på rejsa.nu 😉 ). Har det varit öppet för alla saabar då och inte bara stressfläktade ekipage?

                        februari 21, 2010 kl. 19:04 #153594

                        Skulle tro att alla är välkomman med div saabas, bara man är medlem i STCS.
                        Kolla vet jag, jag har alrig blivit nekad än i alla fall.
                        Iof brukar jag kolla innan.

                        I Stockholm med omnäjd kan jag rekomendera Lazzat:s slalom.

                          februari 21, 2010 kl. 19:28 #153595

                          Jag har kört med V4 (utan turbo) i STCS konbana, jag har bara fått possitiv respons, skulle förvåna mig om det skulle vara några problem. Vore kul om fler med äldre saabar körde där.

                          '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                          - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                          - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                          - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                            februari 21, 2010 kl. 19:34 #153597

                            Molte:

                            Verkligen!

                              februari 21, 2010 kl. 20:07 #153603

                              Ses vi på Knutstorp i april kanske?

                              '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                              - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                              - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                              - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                                februari 21, 2010 kl. 20:18 #153605

                                Mja, har en del pyssel kvar, typ göra V4:an slalomkörbar. 😉

                                  februari 21, 2010 kl. 20:48 #153608

                                  ah okej, jag kör helt standard chassie men har jag tur så har jag fått på hårdare fjädrar tills dess. Men det är kul ändån och man kommer inte sist =)
                                  Med tanke på rubriken på tråden så är det väl inte helt OT att fråga vad du modifiera?

                                  '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                                  - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                                  - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                                  - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 49 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.