Smakråd, styling i tidsenlig anda 99:a 1976?
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Smakråd, styling i tidsenlig anda 99:a 1976?
- Detta ämne har 55 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2008-09-13 07:02 av
jean.
-
FörfattareInlägg
-
OJOJOJ.. denna tråd håller på att utvecklas till en dröm av nostalgiska tillbehör. Jag uppmanar alla som kan att ösa in bilder för att göra tråden mer talande.
Eric Carlssons 99:a i filmen får väl nästan anses gå mot perfektion. Underbar färg, frontspoiler, extraljus och den älskade ankskjärten. Ett par snygga stripes, på den så….
Fränt!!! :worshippy:
Inte alls det stuk jag är ute efter, men så himla roligt att se! Keep´em coming!
Fälgarna var riktigt snygga, jag känner igen dem men kan inte placera dem eller komma på namnet. Skulle faktiskt ha gjort sig bra på mitt ”projekt” om jag inte hade bestämt mig för att jag skall ha antingen EMS eller Silverspoke.
Anders Olsson
Kul med lite uppskattning! Fälgarna heter alley-cat. Det fanns inte så många att välja mellan på den tiden. Raggarna knäckte man med att ta kick-down i kurvan in på torget i byn så att Gislaveddäcken skrek (gick inte att göra några burnouts trots inprutningsmotor). Till protokollet vill jag även införa att den byggdes långt före Red Baron. Ola!!
De här är klassiker! Revolution fanns i olika varianter med bilens egen färg i centrum och polerad fälgkant. Enligt min mening är det de fälgar som tillsammans med 100+ Penta får viken bil som helst att se bra ut (när de är tvättade förstås…)
Nej, de är inte till salu!

varselljus var väl också poppis, har ett par NOS Hella liggande om någon vill ha…
http://www.tradera.com/Varselljus_akta_70_talsnostalgi-auktion-72006060
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.