Smakråd, styling i tidsenlig anda 99:a 1976?

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Smakråd, styling i tidsenlig anda 99:a 1976?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 56 totalt)
  • Författare
      Grinolle wrote:
      Dicst, Jalusi och bromsljus bakom dessa låter skoj (och ja, jag skall till Gistad i helgen, ta gärna med så tittar vi på det. Jag är en tämligen fetlagd snubbe med en Jack Russel Terrier i andra ändan av ett koppel).

Ja, alltså: När någon vågar/vill löpa hela linan ut och styla en 70/80-talsbil som den såg ut i alla tillbehörskataloger när det begav sig, är det bara att lyfta på hatten och applådera. :applause: 😀

PM:a mig ditt telefonnummer, så vi inte missar varandra i Gistad.

september 2, 2008 kl. 16:27 #126483

Hehe jag har en såndär bakljusmoj liggande som när min 77:a renoverats ska smällas på tillsammans med lite annat såntdär.. 😉

september 2, 2008 kl. 17:23 #126490

En original framspoiler behövs ju också. Sen kan man ju ha GLE-fälgar och guldfartränder istället. Den lilla bakläppen tror jag inte fanns -76, det var nog bara den stora i plast (fanns även ”fartränder” till denna).

september 2, 2008 kl. 18:51 #126499

Häpp! här flödar idéerna vill jag säga!

Radiokonsol finns redan i bilen, hel och snygg som resten av inredningen (utom taket som har standardhäng).

Däck och fälgar, det lutar nog åt EMS-fälgar (det är väl dem ni kallar ”fotbollsfälgar”?). Silverspoke är ett annat alternativ. Jag kollar nog runt lite på Gistad för att se vad som finns.

Dicst, PM på väg!

Framspoiler är snyggt, men ändå är jag lite tveksam. Vi får se. Det blir ingen framspoiler om jag inte hittar en vinge till bakluckan, det är helt klart. I mitt huvud kan man ha vinge utan frontspoiler, men INTE tvärtom!
            Någon som har bild på ”den stora i plast” (vinge alltså) som toppola nämner?

För övrigt kan jag tala om att bilen står hemma på parkeringen nu, mer om detta i en denna
            tråd, men det blev lite äventyrligt!

Anders Olsson

september 2, 2008 kl. 19:25 #126502

det ska va en riktig ankstjärt i GRP som fanns några år till sedan och cc!!
              jag har givetvis en sån till salu just for you, den e skithäftig!!!!!!!!!!kolla tillbehörskatalogerna från 1976-78!! samt en frontspoiler, de sänker luftmotståndet och ger bätter väghållning!!!!!!!!!
              och bandyklubba runt sidorutorna snyggt!
              varvräknare
              barnskydd
              radiokonsoll

september 2, 2008 kl. 19:30 #126504

Jag är öppen för alla tokiga förslag. Kommer du finnas på Gistad?
                Var hittar jag tillbehörskatalogerna från 76-78? Finns de scannade här på forumet?

Och vad sjutton är ”bandyklubba” runt sidorutorna? Är det dekortrimmet i vinyl? För det ÄR snyggt, bara att jag trodde det var en exklusiv EMS-pryl, och jag vill ju inte bygga en ”falsk” EMS.

Nå som sagt, jag är öppen för alla förslag, om du inte kommer finnas på Gistad så PM:a mig bild och pris. Nåt skall jag ju kunna handla av dig om du har fräna saker liggandes!

Anders Olsson

september 2, 2008 kl. 20:59 #126515

menar martin sånna HÄr?? 😉

martin om du har till CC så e jag spekulant 😉 och allt annat du ovan nämnde

Grymma tillbehör fanns det på 70talet, det ni räknat upp med stripes och spoiler, jalusi med mera, det är grejor, så skulle man haft en turbo/rallyratt också. Jag tror bilen kan bli tuff 😎 !

2x 92B -53 (Svart)
                  95 -61 (Pärlgrå)
                  99 -69 Custom (Vit)
                  900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                  9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
                  9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
                  9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

september 2, 2008 kl. 21:39 #126523

Hmmm…, den var inte liten, men den var stor, sa flickan!
                    Kanske lite i svulstigaste laget om det är den Martin tänker på, men det kan ju funka ändå om det är tidsmässigt korrekt (jag noterar de större bakljusen på den avbildade bilen).

Anders Olsson

september 3, 2008 kl. 00:59 #126528

Klär du om inredningen med teddy så ere jäkligt rätt :hype: :angel:

september 3, 2008 kl. 04:38 #126529

14″ slotmags med bruna kanter i hålen är 70 så det förslår 😀

september 3, 2008 kl. 06:56 #126534

Hejjje!

Finns ju massa skojsigt,,, papperkorg under stolen, låsart tanklockm Saab Sport överdragsklädsel, bensindunk i reservhjulet, saabs, hjulsidor om du inte gillar alufälgar…nackskydd bak, nackskyddskuddar med högtalalare fram, fanns ju många versioner av mittkonsol, den i plast fanns även med fack för equalizer…

Ql med styling…

Sen måste du ju ha dekalerna, Saab, värd varje krona:-)

Lycka till!

Hälsn Jan

september 3, 2008 kl. 11:43 #126542

Prova gärna med vita stripes till den brunröda. Jag har sett Saabar med den kombon och det ser faktiskt bra ut (i mitt tycke då…). Annars är det nog bara att plocka ur förslagsfloden då det mesta stämmer.

september 3, 2008 kl. 13:08 #126545

Bilen Erik Carlsson rullar upp med i den här filmen har ju en del prylar påsmackade 🙂

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=692041991921135928&autoPlay=true

september 3, 2008 kl. 17:04 #126564

Det ultimata vore att få tag i originalklädseln ”Flamenco”, så mycket 70-tal att det knappt går att beskriva.. 😉

september 3, 2008 kl. 17:57 #126567

Tur att man inte ätit på ett par timmar! :sick: 😀

Anders Olsson

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 56 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.