Söker färgprov på B1 till 92/93:a

Forum Modellspecifika forum 92/93 Söker färgprov på B1 till 92/93:a

• Detta ämne har 31 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 2016-08-28 15:36 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    Dicst
    Deltagare

Hjälp!
    Behöver färgkoden eller en bit plåt målad i denna kulör för att lackverkstan ska bli nöjd.
    Tack på förhand!
    /Dick.

http://www.saabklubben.com/data/farger/farger.shtml B1

Lollo
    Deltagare

Hej.
    OJ!! är det redan dags för färg :confused:
    Då har du bott i garaget om man jämför med din garage kompis och mig
    Har även ett nr till dig.
    UPPLANDS BILFÄRG AB, Björkgatan 77, 753 23 Uppsala Tfn 018-140400, FAX 018-140440

Dicst
    Deltagare

Joo, ville hetsa på lite…

Uppsala Färg hade inte den i sitt register när jag ringde och frågade. Tillbaka på ruta 1.

Lollo
    Deltagare

Hej igen.
    Då provar vi igen.

Ockelbo Färg AB
    Södra Åsgatan 9
    81630 Ockelbo
    Telefon: 0297/40147
    info.obofarg@telia.com
    http://www.ockelbofarg.se/

Dicst
    Deltagare

Avslutat kapitel, de har gått i kånken. Ruta minus 1. 😮

Lollo
    Deltagare

Hej en gång till.
    Då har jag inga fler förslag 😡 .
    Knaske går att få tag på nån som jobbade där??

Kanske vore något att satsa på för klubben?

Hej däruppe!

O&E Bil o Industrilacker AB i Helsingborg (042 – 18 19 20) hjälpte mig med grå färg (Gy2) till min 93:a. Dom hade ”recept” på gamla saabkulörer. Lite långt söderut kanske! Men ring och kolla; dom kan kanske tipsa om en kollega i dina trakter!

Dicst
    Deltagare

Suveränt! Ska kolla det. Alla ni andra: fortsätt tipsa!

(By the way Sten-Arvid… min fru kommer från Båstad/Helsingborg, så jag passerar Dig ibland. Tänkte höra mig för om ett litet studiebesök…tex kring v.9?)

Dicst
    Deltagare

Nix, de hade B2, inte B1! Baaah! :rolleyes:

Classe
    Deltagare

ÅÅÅ vad det hade varit roligt med en varvräknare som visar rätt 😮 😮

Eller ?

//Classe

Dicst
    Deltagare

Hej Classe!
    Jodå, det blir det! Men det var väl inte förrän i mars det var dags? Mao är de oceaner av tid kvar. Ska använda Lollos bil som testbänk tänkte jag (fast det vet han inte om än)

Förresten, hör inte det här ämnet till en annan tråd? :rolleyes:
    Shhh! Stör inte min viktiga färgtråd nu….

/Väntar med spänning

Lollo
    Deltagare

Ja du Dick.

Med dessa färg namn så kommer jag osökt att tänka på Antons videoband med ett par bananer i pyjamas

Har du hört med Pebe??
    För dig rinner väl vattnet över i April
    (Test bänk??
    Det beror på om jag får vara med och prova lite andra ”saker” det, för jag har ju redan en varvräknare som är rätt och ganska sportig .)

Hej Dicst!

Du är hjärtligt välkommen att titta in om Du har vägarna förbi (dock ej 26/2)! Inviten gäller även andra SAABfantaster om jag är hemma. En liten signal före gör det enklare
    Jag har ju inte så mycket att visa upp av ”hardware”, men min Sonett V4 och 93-bygget visar jag gärna + lite annat i gömmorna. Se´n kan vi ju alltid snacka lite saabia över en kopp kaffe. Jag har ju varit med några år…. (har dragit mig tillbaka från jobbet nu i en lycklig ålder av 61 )
    Till dess kolla min hemsida som finns under min profil.

Om Du skickar mig ett mejl, så får Du en vägbeskrivning till min ”boning” tillbaka.

Dicst
    Deltagare

Sten-Arvid: Det ska bli! Ser fram emot att få se en ”färdig” 93:a för omväxlings skull… :rolleyes:

Lollo: Vilka andra ”saker”? Håller inte David tätt med informationen?? 😡 Det här är stoora hemlisar ju!

/D.

Martin
    Deltagare

Klubbens receptarkiv börjar med B2 tyvärr.
    Ni som har ett bra recept på B1 får hemskt gärna bidra så att vi kan hjälpa andra.

92:an på exempelbilden för B1 tillhör John Jonasson. Kanske du kan fråga honom.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng