Sonett V4 1969

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Sonett V4 1969

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Sonett V4 1969

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 29, 2007 at 18:51 #16278

      Nu är de nya fälgarna och de nya däcken på bilen! Passade även på att byta stötdämpare bak till Saab original gas/olja, nu ligger bilen fint på vägen med nya dämpare o 175/65 däcken.
      Nästa projekt blir att leta upp dämpare så jag kan byta även fram samt ett nytt avgassystem skall vara på gång senare i sommar.

      Enklast att gå in på garaget länken längst ner för bäst möjliga bildkvalitet.

      Mvh

        juni 29, 2007 at 19:14 #108467

        Snyggt med dom nya fälgarna. Kunde ha köpt fälgar i Trollhättan men man måste ju ha kvar lite pengar till semestern också. Man får åka vidare på standardfälgarna ett tag till 😉 .

          juni 30, 2007 at 15:34 #108482

          Ja dyrt blir det men men..jag har flera gånger varit nära på tradera mm och tänkte att nu är det dags att slå till 🙂 och måste säga att jag är mycket nöjd med resultatet själv.

          Mvh

            juli 2, 2007 at 09:58 #108544

            Du får ta och skriva ett brev till VV om att få en liten regskylt till baken, sedan borra den “fel” så du kan beställa en till fram med. Fanns en gammal tråd om detta men hittar den inte.

              juli 2, 2007 at 10:33 #108545

              Har försökt att få liten skylt till min Sonett V4 -68 men fått nobben 🙁
              Har försökt både med främre och bakre.
              Hur tusan bär sig folk åt att få en såda? Man ser ju små plåtar på all de slag av fordon; till och med stora lastbilar!!!

                juli 2, 2007 at 10:38 #108546

                Man får en liten skylt från VV om man med ett foto kan visa att normalskylten inte får plats i karossens ordinarie uttag för nummerskylten.

                Detta fungerade på III:an.

                Bilar som får plats med en stor skylt kan inte kräva att få montera en liten.

                Sabbe

                  juli 2, 2007 at 10:41 #108548

                  Ja det är verkligen exakt vad som saknas i baken, har faktiskt skickat ett mail med bilder i förra veckan och håller tummarna för att det skall gå bra.
                  Det som är så illa är att det mycket missprydande emblemet bak inte går att få loss, har provat med värmepistol o stor försiktighet men tyvärr vill lacken följa med så jag hoppas på VV:s förståelse. Skylten fram kan jag leva med.

                  Återkommer med domen 🙂

                  Mvh

                    juli 4, 2007 at 12:53 #108617

                    Idag kom domen om skylten:

                    Beslut:

                    “Vägverket bifaller er ansökan om att tilldelas en bakre registreringsskylt med yttermått 300X110 mm. Beslutet är fattat med stöd av 5 kap. 1 och 2 §§ Vägverkets föreskrifter (VVFS 2001:118) om registrering av fordon mm i vägtrafikregistret”.

                    🙂 🙂 🙂 🙂 Idag är jag en mycket glad man 🙂

                    Mvh

                      juli 4, 2007 at 14:01 #108620

                      Åke om du vill ha en skylt i kolfiber (alltså för att spara vikt :-)) tror jag att eventuellt kan förmedla kontkaten…

                      //Theo

                        juli 5, 2007 at 08:44 #108660
                        Sten-Arvid Larsson wrote:
                        Hur tusan bär sig folk åt att få en såda? Man ser ju små plåtar på all de slag av fordon; till och med stora lastbilar!!!

                        Tror det är någon/några som sitter och gör piratskyltar, t.ex. http://www.dekal-dekor.se/
                        Lagligt? Nä, knappast.

                          juli 27, 2007 at 20:46 #109576

                          En bild på hur det blev med den lilla skylten samt ett av fynden från dagens marknad i Tullinge.

                          Mvh

                            juli 27, 2007 at 20:49 #109578

                            Och nya dämpare fram på plats..

                            Mvh

                              juli 28, 2007 at 00:43 #109589

                              har du någon aning om hur man gör när man beställer en liten skylt på en bil som är reggad med liten skylt bak? vi har köpt en stor vw buss med enorma ytor baktill att sätta en skylt på, men trots det står det Skyltformat bak: LITEN i papprena. får man en liten skylt när man beställer nya då? skylten bak fattas på bilen.

                              läckert blev det för dig 😀 finns det något kvar att fixa nu, eller e den klar? 🙂

                                juli 28, 2007 at 07:56 #109590

                                Grattis till skylten.
                                Då är det att beställa en till fram också.

                                  juli 28, 2007 at 08:03 #109591

                                  Ja står det liten i papperet så borde det ju vara det som kommer vid beställning, och vill man ha annat format så får man väl göra som jag gjorde, ta lite bilder och förklara varför man vill ha ett annat format och sedan hoppas på att det går igenom.

                                  Och tack, visst finns det alltid lite o göra men det är ju inte bråttom med något direkt.

                                  Mvh

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.