Strömlös Bil 96-2t 62/63
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Strömlös Bil 96-2t 62/63
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Strömlös Bil 96-2t 62/63
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2008-02-26 10:04 av svalle.
-
FörfattareInlägg
-
februari 16, 2008 at 17:43 #118376
Börja med att mäta vid startmotorns plusanslutning. Har du ingen voltmeter går testmejsel bra, bara du har något som indikerar om ström finns i den kabel du testar på eller ej.
Vid denna anslutning sitter utöver den tjocka huvudkabeln även en grå ganska tjock kabel (6-kvadrats om jag inte minns fel) som ska föra strömmen vidare ut till förbrukarna.
Det är inte otroligt att du har felet här, att anslutningen glappar eller du har avbrott vid kabelskoanslutningen på den grå kabeln.februari 18, 2008 at 11:53 #118445har varit med om att på baksidan av tändningslåset där kabelanslutningarna sitter, att “hanarna” har gått av, visade sig först som glappkontakt en tid innan dem gick av.Fråga mig inte hur dom gick av eller varför….
Tack för de olika tipsen.
Jag har fått fart på klenoden.
Sanningen att säga så vet jag egentligen inte var grundfelet satt.
Felsökte från starmotorn och “uppåt”.
Lossade säkringsdosan med de två skruvarna men blev där avbruten i arbetet för att
fortsätta felsökningen nästa dag.
Innan fortsatt plock med säkringarna så gjorde jag ett försök med tändningen.
Vred på nyckel och bensinpumpen startade. Säkringsdosan sattes åter fast och allt är ok,
hur länge det nu består.Svalle
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.