topplocks packning

Forum / Övrigt / SSR / topplocks packning

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 7, 2012 kl. 12:16 #46328

      @Hubbe wrote:

      @Truls Herland wrote:

      Är det någon som skriver här i tråden som har använt Niklas mässingspackningar och angivet tätningsmedel och inte fått det att funka?

      Kan lämna kompletterande info att jag använt detta tätningsmedel i snart 10 år på en vespa med 12-13,5 i komp.

      kör jag utan tätningsmedlet så läcker det mellan topp och cylinder. då utan packning.

      kör jag med en 0,5 mm alupackning och utan medel så läcker det. med medlet så blir det tätt.

      mvh

      Truls

      Hej Truls,

      Grattis till din tredje placering med din Vespa till pingstloppet i Stockach am Bodensee.
      Har du själv trimmat din motor, eller var det Andreas Wrobel?

      Mvh
      Hubbe

      Tackar för det! japp har själv trimmat den. men bromsat den hos Worbel!
      jasså du läsar dom tidningar också?

        augusti 14, 2012 kl. 17:48 #46479

        Tackar Ström&Hubbe. ”gamla” packingar funkar kanon. Läs mer: http://www.saabworks.fi

          september 23, 2012 kl. 21:08 #47907

          Har hållit på i tvårs tid med både mässigspackningar det funkade inte sen fik jag 0,5 i koppar-
          paknig det gick inte det häller,do blev det 1mm.V4 är borrad till 1815cc dom 300 kubiken
          dom märks kan jag säga. Har glöggat dom allihopa så nu går 95an som ett skollattrol
          Låd spc 1a. Så nu får Benny se sig om så han inte har 95an efter sig.

            september 25, 2012 kl. 21:55 #47983

            om det finns intressen på dessa packningarn så kan jag ta fram.
            Har nu kört :race en vecka med dom nya packningarn utan problem.
            Anders.

          Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.