Vad börjar bli svårt att få tag i till 900

Forum Modellspecifika forum OG900 Vad börjar bli svårt att få tag i till 900

Detta ämne innehåller 14 svar, har 10 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-17 18:14.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare

berra_bus
    Deltagare

Dags att börja plocka ner min 2dr 900. Är det ngn reservdel som börjar bli svår att få tag i idag som kan vara värt att spara?

Edit: Är en -87 med förgasare

cabmange
    Deltagare

Alla kylarslangar är nls hos åf, men det är till de med turbo. En vanlig förgasarbil är nog inte många saker man behöver spara på desvärre. Om inte bilen är i nyskick

//MH

morsole
    Deltagare

Men alla som har 99 och 90 och även 900 av äldre modell då; här finns mycket gott att hämta, särskilt om bromsarna är i bra skick, fungerande handbromsok fram växer inte på träden inte.
    Och en växellåda till dessa bilar slänger man ju bara inte…
    Takklädsel, om bra, värmekran, kopplingscylindrar, framvagnsupphängning, där de övre bärarmarna inte ens går att köpa, drivaxlar etc etc.

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

Morten S.
    Moderator

Frontlys/glass er verdt å ta vare på. Samme med baklamper.
    Evt. rustfrie dører.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

walle
    Deltagare

det mesta finns fortfarande att få tag i på saab bara man har en bra kontackt som tar sig tid å hjälpa till med att söke nya delar mvh

berra_bus
    Deltagare

Tack för tips. Tyvärr är dörrarnas insida slut även om de är fina på utsidan. Innertaket är uppsatt med häftpistol.
    Ok och länkarmar kommer jag nog plocka om jag får bort dem då de är ganska fina o högra handbromsen var över 2 på senaste besiktningen.

berra_bus
    Deltagare

Är alltså inte i första hand ute efter att sälja delarna utan spara sådant som jag kanske kan få användning av på min andra 900 och som är lite svårare att få tag i.
    Sedan vill man ju inte spara på för mycket heller……

morsole
    Deltagare

OM du tar vad du tycker du själv vill ha och sen låter resten gå vidare via Blocket är väl inget fel?
    I dina trakter borde det finnas MÅNGA Saab’ar av varierande årsmodeller.
    Sen är det väl LITE roligare att renovera och få till det med enklare medel TYCKER JAG…

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

peter engqvist
    Deltagare

jag plocka en hel del från 2 st 900or innan jag skicka dom till skroten.

fått användning av ded mesta.

plankan
    Deltagare

Klädslen till C-stolperna om dom är hela i godset och du har öppningsbara sidorutor bak.

berra_bus
    Deltagare

Nope, inga öppningsbara sidorutor bak.

Blir nog bara kylare, avgas, länkarmar fram (om de är lätta o få bort), hjul, vattenpump (100mil), 99-turboratten och trubbnospaket fram o bak (inkl aerospoiler).

longjohn61
    Deltagare
    peter engqvist wrote:
    jag plocka en hel del från 2 st 900or innan jag skicka dom till skroten.

fått användning av ded mesta.

Samma här plockar allt man vet aldrig vad man behöver eller nån annan

Mvh Nisse

willem
    Deltagare

Finns centrallås dosa kvar då är jag intresserad/ Willem

berra_bus
    Deltagare

Sry men det är snikvariant så det finns varken centrallås eller servo.

ingemargavle
    Deltagare

Jag har upptäckt att det som jag låter följa med till skroten är det som först går sönder. DVS allt som funkar och får plats sparas.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng