Värdering av en Saab 900 turbo cab från -87

Forum Modellspecifika forum OG900 Värdering av en Saab 900 turbo cab från -87

• Detta ämne är tomt.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    linaloof
    Deltagare

Halloj,
    Jag är ny stolt ägare av min fars cab från -87. Den den ingick i dödsboet efter honom, nu behöver jag hjälp av en kunnig för att få en vettig värdering av bilen. Jag ska köpa ut min bror.

Bilen är av årsmodell 1987, vit och har gått ca 6700mil, jag har haft den inne på verkstad så den fungerar som den ska. Det finns ett visst behov av fixa med inredning som lossnat men i övrigt är den i mina ögon i fint skick. Ingen rost som syns utifrån.

Jag bor i Linköping och önskar hjälp med värdering eller tips på någon som kan hjälpa mig i närheten av Linköping.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Lina

Bilagor:
    Lsoderlund
    Deltagare

Välkommen till forumet.

Grattis till bilen. Om relationen till din bror är bra så kan säkert någon klubbmedlem göra vara behjälplig. Om relationen är mindre bra kan det vara läge att söka upp en riktig värderingsman och få ett dokument på värderingen.

Sett till miltalet, din beskrivning av skicket och bilden så skulle jag säga att värdet är minst 130.000kr, och då primärt sett till miltalet som är väldigt lågt.

Lycka till.

Saab 99 GL ´83
    Saab 900 Turbo cabriolet ´87
    Saab 9-3 Turbo ´99

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

linaloof
    Deltagare

Tack för svar!
    Jag har en god relation till min bror 😃.
    Men det känns ju bra, för både honom och mig om man får en värdering av en kunnig. Så han inte känner sig lurad.

/Lina

M.Broberg
    Deltagare

MHRF, Motorhistoriska riksförbundet, har veteranförsäkring. en besiktningsman där som är med i östgöta saab-klubb bor i motala

kolla länken https://mhrf.se/1595

ta kontakt med honom kanske? om han inte kan hjälpa så känner han säkert nån.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    turbo4ever
    Deltagare

Det såldes tidigare i år en lågmilad 900 T16 av sista årsmodell (1994). Motorn var förvisso utbytt, men begärt pris var 240 tkr. Er bil har varit i familjen sedan den var ny/nästan ny. 150-200 tkr bör bilen vara värd i orginalskick med felfri inredning.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.