Varför håller jag på?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Varför håller jag på?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Varför håller jag på?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 10, 2012 at 17:24 #44664

      Men du är definitivt på G! :AP

      96 V4 1975 ”Bollen”
      96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

        juni 25, 2012 at 17:19 #42822

        Hehe känner igen det där.
        Du är ju praktiskt taget granne med mig. Bor inte allt för långt bort. Harlösa-Hjularöd om du har vägarna förbi.

        Tyvärr lider jag även av samma problem självlärd utan svetskunskap när det gäller Saabs bilar, deras flygplan är lättare att meka med.

        //Henrik

        I garaget finns: Saab 95 -1973 och Saab 9-5 Tid4/Hirsch -2010 samt en "nästan Saab" Cadillac BLS -2008 Biopower

          juni 27, 2012 at 12:28 #45219

          @Mats A wrote:

          Varför håller jag på med gamla bilar? Jag kan ju inte. Jag är hyfsat självlärd och det har blivit så dyrt att göra alla misstag. Så mycket meningslöst och felaktigt skruvande och så lite tid att köra…

          Jag kanske ska strunta i alltsammans och sälja hela skiten. 95-pickupen, 96-68:an, Sonett-III:an, reservdelskarosserna, tävlingsmotorerna, alla fälgarna, alla delarna, hela klabbet. Är det någon som vill ha’t?

          Nu står 95-pickupen utan bromsar, 96-68:an utan koppling, sonetten utan elsystem. Jag orkar inte, jag kan inte, jag skiter i’t.

          De där frågorna och många fler har jag ställt mig åtskilliga gånger. Har renoverat ett par bilar, ett par båtar, ett hus och lite annat smått och gott paralellt med att man har eget företag och ett par barn. Ibland tänker jag på hur lite jag hann innan man fick barn, med tanke på hur mycket tid som fanns. Det som oftast driver mig framåt är att fortsätta hoppas och dessutom ha en sån där härligt naiv tidsoptimism. Utan dessa blir man lätt knäckt.

          Vid mina djupaste dyk i källaren brukar jag peppa mig med lite färdiga saker, typ snygga grejor man köpt. Man kan också göra en lista över saker som man redan gjort, sen sätter man helt enkelt bockar i kanten att det är klart! 😉 Efter detta kommer man ofta på att de saker man gjort faktiskt inte heller har varit helt utan problem och att de kanske rentav gjordes i större brist på tid! 😯

          Skönt att det har vänt för dig, åtminstone med Sonetten. Föreställ dig ditt leende när du rullar ut ur besiktningshallen med blankt papper! :AP

          Keep screwing! 😛

            augusti 19, 2012 at 15:30 #46621

            Och nu har jag i rötmånadens hetta fått ny energi:

            95:an står utan förgasare och ventilkåpor eftersom den gamla fomocon läcker. Hallå, det var flera år sedan jag startade den.

            96:an står uppallad för bromsbyte i bak men den nya motorn går som en klocka och kopplingen verkar fungera numera.

            97:an står med avrivna toppar i väntan på packningar och ett fungerande elsystem (nej, topparna har inget med elsystemet att göra). Det här är sorgebarnet där jag inte vet om jag ska bygga ett nytt originalsystem, eller försöka återskapa det gamla. Jag kan inte sådant här…heller…

              oktober 29, 2012 at 16:03 #48993

              Hur har det gått Mats?

              Blev det någon “mekträff” hemma hos dig? Låter som en trevlig idé om inget annat. Vill minnas att du hade en hel del godis i gömmorna, säkert ett bra upplägg både för “lagerförsäljning” samt insamlande av både nya delar och kunskap för några av dina projekt. Blev du av med din pick-up, den var väl ute till försäljning på klubben?

                oktober 29, 2012 at 18:13 #48999

                Nej, det blev ingen mekträff. Kanske till våren. Jag surnade till är det fåtal som hörde av sig mest snackade eller ville ha sig tillskickat, även fast man bor i länet. Intresset var inte jättestort. De som varit hit i andra ärenden har fått med sig mer grejer än de kom för. Rallylådan ska till Norge.

                Pickupen ska jag ordna en ny förgasare till. En weber34 blir det nog. Bromsarna är klara och den fula repan på huven ser jag knappt numer. Nej, den säljer jag inte. Jag vet att några är sugna på den, men jag behåller’n allt.

                Däremot har jag en halvfärdig 1700-motor med nyslipad vev. Kanske något att sälja…

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.