växellåda
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / växellåda
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / växellåda
- Detta ämne har 41 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-03 11:14 av wallero.
-
FörfattareInlägg
-
juli 14, 2011 at 05:05 #183428
Varför misstänker du kopplingen ❓ känns den skumt eller så ❓
Mvh Nisse
japp har den ser riktigt bra ut nu den e bytt men hur gammal va den lådan tycker inte växellådans drivknutar passar med bilens.
går de att köpa ngn “mindre” drivknut i diameter eller e de bara att trycka?ps va mkt “hemmagjort” på bilen när de bytte motor sistgång 🙁 mkt bultar som man inte hittar koppling till vad f*n de gör där osv. men e ju bara att kämpa på ju :/
mvhjuli 28, 2011 at 19:22 #186323@mateart wrote:
japp har den ser riktigt bra ut nu den e bytt men hur gammal va den lådan tycker inte växellådans drivknutar passar med bilens.
går de att köpa ngn “mindre” drivknut i diameter eller e de bara att trycka?ps va mkt “hemmagjort” på bilen när de bytte motor sistgång 🙁 mkt bultar som man inte hittar koppling till vad f*n de gör där osv. men e ju bara att kämpa på ju :/
mvhFinns 2 olika passar inte på varandra har en bild tyvärr med tysk text men då ser du 😉
Antar att det är detta du menar ❓Mvh Nisse
juli 29, 2011 at 08:11 #186332Du har nog köpt fel låda tyvärr (borde säljaren har vetat kanske) vilken av dom 2 varianter har du
den äldre eller den nyare ❓ 87 kan vara båda men eftersom lådan kom från en saab 90 tror jag
att du har den äldre 😉Mvh Nisse
Tipset är att flytta drivklockorna från din gamla låda till den nya och samtidigt skifta sida på drivklockorna så får du fräscha slitytor för tripodernas rullar.
Det viktiga är att lagerhus och schims återmonteras exakt lika och på samma ställe som innan.
Du lossar bara skruvarna som håller lagerhuset och drar ut lagerhus med drivklocka.
Drivklockan sitter sedan med en låsring på insidan.@SaabAero wrote:
Tipset är att flytta drivklockorna från din gamla låda till den nya och samtidigt skifta sida på drivklockorna så får du fräscha slitytor för tripodernas rullar.
Det viktiga är att lagerhus och schims återmonteras exakt lika och på samma ställe som innan.
Du lossar bara skruvarna som håller lagerhuset och drar ut lagerhus med drivklocka.
Drivklockan sitter sedan med en låsring på insidan.håller på med detta.
men de funkar alltså? för känns bettre att veta innan men jag tyckte de passe helt ok när jag testa.
mvh@longjohn61 wrote:
Du har nog köpt fel låda tyvärr (borde säljaren har vetat kanske) vilken av dom 2 varianter har du
den äldre eller den nyare ❓ 87 kan vara båda men eftersom lådan kom från en saab 90 tror jag
att du har den äldre 😉Mvh Nisse
det är inte fel låda jag har sysslat med 99 å 900 i 20 år så jag skulle inte falla min in att lura nån med fel låda.
saab 90 lådan passar rakt av förutom främre motor fäste.
klockorna är samma som i hans 900 de bytte ju i mitten av 1985 min aero 85a har de stora klockorna för det är en sen 85a.
så nu har vi rett ut detta. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.