växellåda

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 14, 2011 at 05:05 #183428

      Varför misstänker du kopplingen ❓ känns den skumt eller så ❓

      Mvh Nisse

        juli 17, 2011 at 09:31 #186003

        har du fått i vxl lådan du köpte av mig??
        fungerar den fint?
        mvh niklas

          juli 28, 2011 at 16:20 #186315

          japp har den ser riktigt bra ut nu den e bytt men hur gammal va den lådan tycker inte växellådans drivknutar passar med bilens.
          går de att köpa ngn “mindre” drivknut i diameter eller e de bara att trycka?

          ps va mkt “hemmagjort” på bilen när de bytte motor sistgång 🙁 mkt bultar som man inte hittar koppling till vad f*n de gör där osv. men e ju bara att kämpa på ju :/
          mvh

            juli 28, 2011 at 19:22 #186323

            @mateart wrote:

            japp har den ser riktigt bra ut nu den e bytt men hur gammal va den lådan tycker inte växellådans drivknutar passar med bilens.
            går de att köpa ngn “mindre” drivknut i diameter eller e de bara att trycka?

            ps va mkt “hemmagjort” på bilen när de bytte motor sistgång 🙁 mkt bultar som man inte hittar koppling till vad f*n de gör där osv. men e ju bara att kämpa på ju :/
            mvh

            Finns 2 olika passar inte på varandra har en bild tyvärr med tysk text men då ser du 😉

            Antar att det är detta du menar ❓

            Mvh Nisse

              juli 28, 2011 at 20:03 #186325

              japp de e de problemet kan man byta tripoder till en mindre storlek eller ska man byta växellåda?(igen)

                juli 29, 2011 at 01:12 #186328

                växel lådan är 87 års modell kommer från saab 90 mvh

                  juli 29, 2011 at 08:11 #186332

                  Du har nog köpt fel låda tyvärr (borde säljaren har vetat kanske) vilken av dom 2 varianter har du
                  den äldre eller den nyare ❓ 87 kan vara båda men eftersom lådan kom från en saab 90 tror jag
                  att du har den äldre 😉

                  Mvh Nisse

                    juli 29, 2011 at 10:29 #186335

                    a de tycker jag att man kanske borde blivit upplyst om men men 😆
                    bara böka på…
                    dock kommer ju tankarna på annan bil men ÄLSKAR JU DEN HÄR BILEN!!

                      juli 29, 2011 at 10:51 #186337

                      Tipset är att flytta drivklockorna från din gamla låda till den nya och samtidigt skifta sida på drivklockorna så får du fräscha slitytor för tripodernas rullar.
                      Det viktiga är att lagerhus och schims återmonteras exakt lika och på samma ställe som innan.
                      Du lossar bara skruvarna som håller lagerhuset och drar ut lagerhus med drivklocka.
                      Drivklockan sitter sedan med en låsring på insidan.

                        juli 29, 2011 at 11:03 #186340

                        Sitter det rätt främre motorfäste på lådan ?
                        Kanke är ytterligare prylar som måste flyttas över…

                          juli 29, 2011 at 11:40 #186344

                          @SaabAero wrote:

                          Sitter det rätt främre motorfäste på lådan ?
                          Kanke är ytterligare prylar som måste flyttas över…

                          de e redan överflyttat

                            juli 29, 2011 at 11:42 #186345

                            @SaabAero wrote:

                            Tipset är att flytta drivklockorna från din gamla låda till den nya och samtidigt skifta sida på drivklockorna så får du fräscha slitytor för tripodernas rullar.
                            Det viktiga är att lagerhus och schims återmonteras exakt lika och på samma ställe som innan.
                            Du lossar bara skruvarna som håller lagerhuset och drar ut lagerhus med drivklocka.
                            Drivklockan sitter sedan med en låsring på insidan.

                            håller på med detta.
                            men de funkar alltså? för känns bettre att veta innan men jag tyckte de passe helt ok när jag testa.
                            mvh

                              juli 30, 2011 at 10:37 #186369

                              @longjohn61 wrote:

                              Du har nog köpt fel låda tyvärr (borde säljaren har vetat kanske) vilken av dom 2 varianter har du
                              den äldre eller den nyare ❓ 87 kan vara båda men eftersom lådan kom från en saab 90 tror jag
                              att du har den äldre 😉

                              Mvh Nisse

                              det är inte fel låda jag har sysslat med 99 å 900 i 20 år så jag skulle inte falla min in att lura nån med fel låda.
                              saab 90 lådan passar rakt av förutom främre motor fäste.
                              klockorna är samma som i hans 900 de bytte ju i mitten av 1985 min aero 85a har de stora klockorna för det är en sen 85a.
                              så nu har vi rett ut detta.

                                juli 31, 2011 at 17:46 #186239

                                klockorna överflyttade och de passa riktigt bra så nu är de på 🙂

                                  augusti 2, 2011 at 22:24 #186415

                                  fattar inte varför du bytte klockor?? jag prövade ju med en inre knut jag hade till en 900 i16 1991 å de gick in i lådan utan problem??

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 42 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.