Anders Nilsson

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • juni 1, 2026 kl. 10:38 #528392

      Jag kan berätta att jag köpte nytt trycklock till expasionskärlet och nu håller den trycket ca. 0,6 bar och kylvätsketemperaturen är jämn och fin.

        mars 27, 2026 kl. 09:32 #526982

        Locket på kylaren är bara ett lock utan tryckreglering, medan locket på expansionskärlet är ett som reglerar trycket till (från 1971 årsmodell) 0,55-0,75 bar.

         

        Attachments:
          mars 26, 2026 kl. 16:06 #526964

          Jag har kört med bilen och där blir inget tryck, man kan öppna locket när motorn är riktigt varm och inget tryck kanske 0,1 bar.

          Jag har beställt nytt lock på klubben så får vi se hur det blir med nytt lock.

            mars 26, 2026 kl. 11:59 #526961

            Det bublar när man provtrycker kylsystemet allt detta men motorn avstängd. Och det när det läcker från kylarlocket. När man kör är allt bra jämn temperatur men dåligt tryck i kylsystemet.

            1 användare tackade författaren för det här inlägget.
              mars 11, 2026 kl. 19:27 #526744

              Oljudet kom tillbaka efter ett tag, nu har jag fasat av kanterna på klossarna så får vi se hur det blir. Min teori är att det är bromsklossen som kommer i svängning / vibrerar.

                mars 4, 2026 kl. 12:08 #526644

                Jag har demonterat bromsklossarna och rengjort, sen satt på dom plåtbläcken som satt på dom gamla bromsklossarna och smort med kopparpasta där kolv ock ok trycker på klossarna. Provkört utan att något ljud hördes, så det verkar bra nu. Jag hade ju ljud från höger fram, läs mitt förra inlägg. Detta kankse kan vara orsaken ?

                  mars 4, 2026 kl. 07:58 #526638

                  Jag vill bara tillägga att jag har samma problem men bara på högersidan. Kom efter jag bytte bromsklossar jag har ej bytat bromsskivorna.

                    mars 4, 2026 kl. 07:51 #526637

                    Tack. Ja jag har den höga stolen med skenor. Jag skall byta ut skenorna mot distanser istället.

                      februari 17, 2026 kl. 18:40 #526445

                      Hej. Ok tack för svaret, värmekranarna är slut på SSK och har varit det länge.

                        december 22, 2025 kl. 22:01 #525467

                        Tack för hjälpen. 👍

                          juli 9, 2025 kl. 20:11 #522373

                          Nu blev det rätt bild

                            juli 9, 2025 kl. 20:10 #522371

                            Blev fel bild vet ej var den kom ifrån, har aldrig set den förut

                            IMG_5380

                              juli 9, 2025 kl. 20:09 #522370

                              Blev fel bild vet ej var den kom ifrån, har aldrig set den förut

                                maj 29, 2025 kl. 21:31 #521713

                                Ok tack kan inte hitta en enda bild eller beskrivning på det 🙂