ankaret

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 6, 2019 kl. 12:14 #459636

      Såld!

      Saab 900i -85

        juni 4, 2019 kl. 09:46 #459591

        Nu sänker jag priset till 4500:- men inte en krona under det!
        Kom och gör ett fynd!

        Saab 900i -85

          maj 17, 2019 kl. 12:48 #459161

          Hej,
          var i landet finns bilen?
          0765-614569

          Hejsan,
          Bilen finns i Eskilstuna.
          Om du vill komma och titta på den kan du kontakta mig på 0 7 0 9 54 50 89

          Mvh /Tim

          Saab 900i -85

            maj 17, 2019 kl. 12:45 #459160

            Ok…. tråkigt hoppas du hittar annan entusiast. Tror jag löst mitt problem. Hade varit för snål med oljan i förgasarn. Nu får man smyga sig på nyckeln?

            Jag hoppas också att den hittar till nån som vill ta hand om den. Senaste tiden har det inte varit några som helst problem att starta den.
            Hoppas snällt igång varje gång.

            Saab 900i -85

              april 23, 2019 kl. 15:30 #458433

              Har monterat innertaket nu och börjat polera upp den oxiderade lacken.
              Upptäckte att höger bakskärm blivit tillfixad. Bör ses över om man vill ha bilen i perfekt skick.

              Behöver köpa A/T däck till min resebil så nu kan jag släppa allt för 5000:- Kom och köp!

              Saab 900i -85

              Attachments:
                april 9, 2019 kl. 11:59 #457930

                Ingen som är sugen på en trevlig 99:a?

                Startade den i helgen och den spinner som en katt.

                Saab 900i -85

                Attachments:
                  april 2, 2019 kl. 08:56 #457554

                  Hejsan,
                  Har inte hunnit med att titta på detta än. Har lite för mycket att pyssla med just nu.
                  Tänkte lägga ut bilen till försäljning istället så någon annan entusiast får njuta av denna gamla klenod istället.

                  Saab 900i -85

                    januari 29, 2019 kl. 13:42 #454968

                    Tackar för alla svar.
                    Pumpen var splitterny och oljenivån i förgasarens dämpcylinder är ok.

                    Ska ta och titta slangarna innan jag börjar gräva djupare i detta.

                    /Tim

                    Saab 900i -85

                      april 24, 2018 kl. 15:00 #443121

                      Japp, den såldes snabbt.

                      Saab 900i -85

                        april 19, 2018 kl. 15:14 #442975

                        Nu är den till salu.

                        Såld.

                        Saab 900i -85

                        Attachments:
                          april 7, 2018 kl. 21:05 #442484

                          Tackar för alla tips!

                          Felet var trasig soppapump och …host-host… den lilla detaljen att jag inte nollat motorn helt rätt 🙂 Nu är allt fixat och motorn går hur fint som helst.

                          Saab 900i -85

                            mars 11, 2018 kl. 18:11 #441732

                            Bytte pump idag och nu kommer det fram bränsle. Däremot vill den fortfarande bara gå med startgas. Kan det vars flottören som strular?

                            Saab 900i -85

                              mars 7, 2018 kl. 16:17 #441672

                              Har pumpat för hand och både den gamla och den nya pumpen är kaputt! Har beställt en ny pump nu. Återkommer med status när kag monterat den.

                              Saab 900i -85

                                mars 1, 2018 kl. 15:59 #441470

                                Det är en helt ny bränslepump.

                                Saab 900i -85

                                  januari 17, 2018 kl. 13:02 #439696

                                  Tack för ett långt och matnyttigt svar Bernt.

                                  Den tvålågiga gasolspisen fungerar hur bra som helst på originalplatsen. Den har lagat oss många middagar under årens lopp utan att väggar m.m. blivit för varma eller tagit eld. Hade dock önskat att originalprylarna satt kvar.

                                  Gällande bakstammen så är den lite modifierad (åter igen föregående ägare). Såg det först ett par år efter jag köpt den! Den lilla ”kepsen” som skall sitta längt bak är borttagen. Misstänker att dom någon gång backat in i nåt och därför tagit bort den. Har aldrig haft problem med att vatten kommit in, så den är tät.

                                  Nu har jag i alla fall en prisidé. Den kommer väl ut till försäljning lagom till våren när jag fått polera upp bilen och Toppolan.

                                  Stort tack //Tim

                                  Saab 900i -85

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)