ankaret
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Hej,
var i landet finns bilen?
0765-614569Hejsan,
Bilen finns i Eskilstuna.
Om du vill komma och titta på den kan du kontakta mig på 0 7 0 9 54 50 89Mvh /Tim
Saab 900i -85
Ok…. tråkigt hoppas du hittar annan entusiast. Tror jag löst mitt problem. Hade varit för snål med oljan i förgasarn. Nu får man smyga sig på nyckeln
Jag hoppas också att den hittar till nån som vill ta hand om den. Senaste tiden har det inte varit några som helst problem att starta den.
Hoppas snällt igång varje gång.Saab 900i -85
Har monterat innertaket nu och börjat polera upp den oxiderade lacken.
Upptäckte att höger bakskärm blivit tillfixad. Bör ses över om man vill ha bilen i perfekt skick.Behöver köpa A/T däck till min resebil så nu kan jag släppa allt för 5000:- Kom och köp!
Saab 900i -85
Attachments:
Ingen som är sugen på en trevlig 99:a?
Startade den i helgen och den spinner som en katt.
Saab 900i -85
Attachments:
Nu är den till salu.
Saab 900i -85
Attachments:
Tack för ett långt och matnyttigt svar Bernt.
Den tvålågiga gasolspisen fungerar hur bra som helst på originalplatsen. Den har lagat oss många middagar under årens lopp utan att väggar m.m. blivit för varma eller tagit eld. Hade dock önskat att originalprylarna satt kvar.
Gällande bakstammen så är den lite modifierad (åter igen föregående ägare). Såg det först ett par år efter jag köpt den! Den lilla ”kepsen” som skall sitta längt bak är borttagen. Misstänker att dom någon gång backat in i nåt och därför tagit bort den. Har aldrig haft problem med att vatten kommit in, så den är tät.
Nu har jag i alla fall en prisidé. Den kommer väl ut till försäljning lagom till våren när jag fått polera upp bilen och Toppolan.
Stort tack //Tim
Saab 900i -85
-
FörfattareInlägg



