blommas

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • september 10, 2011 kl. 16:15 #187656

      Brukar använda en luftman när jag luftar bromsarna men sist ville det inte bli bra hur länge jag än höll på. Då gick jag över till tvåmannametoden med en som bromsar och en som luftar. Det blev bra omedelbart.

        maj 9, 2011 kl. 19:47 #184444

        @plankan wrote:

        @GustavH wrote:

        Om jag inte missminner mig så spänner man handbromsen på ”nya” systemet genom att på varje bakre bromsok skruva bort dammskyddet till justerskruven, och där drar åt den till max och sedan släpper ett halvt varv. Var ett tag sedan jag gjorde det, men det är nog inte svårare än så 🙂

        Helt rätt 😉

        Skruvar man in skruven så hårt man kan och sen släpper ett halvt varv eller skruvar man in skruven tills hjulet låser sig och sen skruvar ut den ett halvt varv?

          februari 24, 2011 kl. 06:34 #182363

          Jag kör med Ford Sierra slangar och det funkar fint för mig.

            december 27, 2010 kl. 04:52 #180665

            Varför planades toppen hela 1 mm? Tycker det låter mycket i mina öron men jag kan ju ha fel.