Simon Eliasson

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • november 16, 2020 kl. 13:49 #478684

      Tack men lyckades massera den lite med 5-56 så nu gör den sitt jobb.

        september 14, 2020 kl. 14:25 #475259

        Hmm då får jag nog leva med det. Ska ändå bara gå som vinterpulka. Tack för hjälpen!

          september 14, 2020 kl. 13:53 #475257

          Rev bort mattan och kollade men det är bara bågen över stången som konsollen skruvas fast i. Ser ut som spakstället som sitter i -90 och frammåt? Kan det stämma?

            januari 20, 2019 kl. 14:48 #454491

            Tack för svaret men den är lite väl långt bort

              januari 17, 2019 kl. 21:27 #454370

              Helst ska den finnas i Hälsingland

                juli 17, 2018 kl. 14:16 #446541

                Vad är priset på 900 T16 Aero med reggnummer JFA913?

                  juli 19, 2017 kl. 20:10 #432959

                  Drog till lokala verkstaden och dom konstaterade att huvudcylindern var där felet låg. Köpte renoveringskit för huvudcylindern och har lyckats plocka isär stången som fäster i pedalen men kommer inte längre än så för att själva kolven inte går att få ut. Och eftersom att ledningen mellan slav/huvudcylindern sitter som ett berg i bägge ändarna, så måste jag renovera cylindern när den sitter i bilen…. Nån som har något tips på hur jag ska få ut skiten ur bilen?

                    juli 14, 2017 kl. 13:06 #432716

                    Försöker nu att ta bort huvudcylindern men är helt omöjligt att montera bort ledningen som leder in i cylindern från slavcylindern. Den sitter så hårt att muttern slits sönder som jag försöker ta bort den. Nån som vet hur jag ska göra?

                      juli 11, 2017 kl. 11:53 #432654

                      Har nu sett att huvudcylindern läcker olja inne i bilen (Den stora gummipackningen som sitter bakom pedalen). Så jag antar att den borde nog bytas eller renoveras.

                        juni 3, 2017 kl. 20:41 #431162

                        Ganska säker på det senaste jag kollade när det droppade och det går att rotera/vrida på den som att den sitter löst.

                          juni 3, 2017 kl. 20:11 #431160

                          Tack så mycket!

                            juni 3, 2017 kl. 16:33 #431137

                            Det är alltså den delen som har två slangar in i sig i mitten på bilden.