hot rod nisse
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
november 8, 2012 kl. 19:20 #49426
Scannat ur IMS från 1960-talet… någon som vet om denna SAAB-transport finns bevarad idag !??
http://photo.qip.ru/users/gazv8/96050268/129470543/full_image/
juni 17, 2012 kl. 09:58 #44931EJ fotad av mej, bilden är tagen i slutet på 1950-talet och innehåller en SAAB… tjejen med den randiga klänningen är idag min svärmor !
juni 7, 2012 kl. 21:11 #44571Jag förstår inte varför folk hänger upp sig på synliga nummerskyltar på bild, dom är ju synliga annars dagligen när dom kör sina bilar till och från jobbet, på parkeringen till mataffären när dom handlar, tankar på macken mm.. då är dom inte rädda att regnummret syns och att någon kan tänkas vilja sno bilen…. ett exempel, om nu någon skulle vilja sno en Veteran-SAAB så är det ju smartare att besöka en SAAB-träff och kolla in skicket på bilen, ta reda på vad som är gjort på en utvald bil, genom att spela SAABnörd och ta kontakt med ägaren och ljuga ihop en historia hur du som liten fick åka i din morfars SAAB Sport och då blev skitintresserad av SAABar… och du som SAABägare blir bara glad av att någon börjar snacka SAAB med dej och börjar prata… ja ni kan nog tänka er vidare själv… att dölja regnummret är bara en falsk trygghet….
och den lilla tid som jag har kvar här på jorden så tänker jag fortsätta att fota bilar som kan glädja till eftervärlden !!!!! 😐 😐
juni 6, 2012 kl. 15:22 #44495@96GT wrote:
@Hot Rod Nisse wrote:
Jag som trodde detta forum var för 100% orginalbilar, men har redan snubblat över någon med skaparglädje.. detta projekt är ju störtskönt…. måste följas ända in i minsta skruv !!!! :wrench
Speciellt intresserade av projektet kan se på en hemsida som jag har knåpat ihop: http://www.hotrodemo.com
Den länken måste sparas.. Tack tack !! 😀
juni 6, 2012 kl. 15:03 #44494Detta måsta vara världens bästa SAAB-forum, finns ju massor av sköna byggen på SAAB här ju… denna Custom95:a tillhör mina favoriter… bra jobbat !! 😀 😀 😀
juni 6, 2012 kl. 14:40 #44490Jag som trodde detta forum var för 100% orginalbilar, men har redan snubblat över någon med skaparglädje.. detta projekt är ju störtskönt…. måste följas ända in i minsta skruv !!!! :wrench
juni 6, 2012 kl. 13:59 #44488Vilken trevlig tråd, tror att jag ska bjuda på några SAABar som jag fota på 80-talet !! 😎
Den här caben kan va fotad i början på 90-talet, men jag smyger in den ändå, det är ju en SAAB !! :CE

Den gula är fotad på Mantorp Park i mitten av 80-talet.


Den här är ju bara för läcker… någon som vet om den existerar idag !?? 🙄

januari 19, 2012 kl. 10:48 #189159Nu skulle man vara mångmiljonär och köpt upp hela SAABs Museum !! 🙁
http://carscoop.blogspot.com/2012/01/saab-museum-cars-looking-for-new-home.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
—
-
FörfattareInlägg
