Senapsburk

Forumsvar skapade

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #456267
    Senapsburk
    Deltagare

    Hej!
    Är alla lås sålda eller finns något kvar?

    Vänliga hälsningar, Joel

    #452233
    Senapsburk
    Deltagare

    Jag hade soppaproblem med min 61a. Va nästan 100 på att det var förgasaren som va knäpp. Hittade först smuts och junk i förgasaren och rengjorde fyra gånger säkert. Körde två kvarter och det gick åt en halv liter bensin. Blev galen tills jag bytte kondensatorn och då gick den klockrent. Men du säger att du bytt allt i tändningsväg.
    För att testa om bränslepumpen är orsaken så tog jag en petflaska och fyllde lite bränsle, gjorde hål i korken för att dra slangen genom och sedan la den högt så att bränslet rinner ner till förgasaren. På så sätt uteslöt jag pumpen iallfall!
    Hoppas det ordnar sig!

    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #452168
    Senapsburk
    Deltagare

    Jo jag tycker att man ser tre expansionskammare på Donneys Sonett. Men jag undrar ju lite varför han ”endast” får ut 112 hk medan jag läst någon annanstans att en snubbe lyckats fått sin trubbnos till 85 hk med XP-pipa och singelförgasare. Andra saker också naturligtvis men att nå den effekten med avsaknaden av trippla kammare och förgasare så vill man ju tro att det finns ännu mer att ta fram.
    Dessutom blir man fundersam om anledningen att det inte är ”vanligt” (i princip omöjligt att hitta bra info) med separata pipor, men det har väl att göra med bland annat smalt register, förbrukning, utrymme etc antar jag då.

    Den kompressormatade Saaben i Uppsala känner jag till, men lite samma fundering där: att det är den enda jag vet om. Men jag kanske är lite väl hetsig och vill veta allt om Saab TT-trimning. Kanske får nöja mig med tanken om att metoderna som finns nu, finns av en anledning.

    • Det här svaret redigerades för 1 år sedan av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng