Ett första inlägg i forumet för den nya sektionen

Forum / Lokalsektioner / Västra Götaland / Ett första inlägg i forumet för den nya sektionen

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • november 27, 2021 kl. 19:54 #490302

      Hej alla Svenska Saab Klubben följare
      Under det gångna året är vi några stycken ägare till Saab cabbar och nyare Saab modeller I Västra Götaland som träffats spontant, kört några turer och besökt olika bilträffar.
      Samtidigt växte tanken på en lokalsektion för att knyta ihop oss som gillar saab och dessa trevliga människor fram. På initiativ av mig själv och Göran Fredriksson I samråd med Svenska saabklubben, har vi nu skapat sektionen ”Saab mitt I Västra Götaland ”
      Vi tycker att svenska saabklubben är en garant för att alla saabar ska ha en möjlighet att även i framtiden kunna finnas och köras på våra vägar. Samtidigt tycker vi och svenska saabklubben att vi som kör de sista producerade Saab modellerna har kanske inte alltid hittat en plats!
      Vår tanke med ”Saab mitt I Västra Götaland ” är att ordna trevliga sammankomster med våra ögonstenar (alla Saab modeller) tillsammans med er andra.
      Vi har tänkt att I första hand använda facebook sidan som kontakt och info sida vilket vi uppfattat sen tidigare som ett snabbt och smidigt sätt
      Stefan Johanzon och Göran Fredriksson

      SAABoholic

      96 -64 grå trubbnos
      96 -73 blå
      95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
      96 -76 gul/beige
      96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
      96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
      9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden
      9_3 TTID AERO -08 Metas favoritbil

      • Detta ämne redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Mats Jedmo.
      • Detta ämne redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Mats Jedmo.
      • Detta ämne redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Mats Jedmo.
      • Detta ämne redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Mats Jedmo.
      • Detta ämne redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Mats Jedmo.
        november 27, 2021 kl. 20:18 #490328

        Va? Har vi en ny sektion??

        96 V4 1975 ”Bollen”

          november 27, 2021 kl. 20:26 #490345

          Ja Jane, den håller just på att startas upp 🙂

          SAABoholic

          96 -64 grå trubbnos
          96 -73 blå
          95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
          96 -76 gul/beige
          96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
          96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
          9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden
          9_3 TTID AERO -08 Metas favoritbil

          • Det här svaret redigerades för 4 år, 7 månader sedan av Mats Jedmo.
            november 28, 2021 kl. 09:41 #490392

            Jo det stämmer vi har fått en ny lokalsektion i Svenska Saabklubben.

            SAAB Mitt i Västra Götaland deras kontaktuppgifter kan ni se på medlemssidorna när ni loggar in.
            Vi är väldigt glada att det finns medlemmar som vill lägga fritidstid på klubbverksamhet
            det är ju bara så klubben kan vara en levande klubb.

            Vi önskar dom välkomna i vår gemenskap och jag är övertygad om att vi kommer att
            höra av dom speciellt vad det gäller utflykter och träffar i just mittre Västra Götaland.
            Speciellt roligt är det att initiativtagarna är nya medlemmar i klubben.

            Välkomna önskar styrelsen för Svenska Saabklubben
            genom Håkan Malmgren.

              november 28, 2021 kl. 14:01 #490406

              UNDERBART!!

              96 V4 1975 ”Bollen”

                november 28, 2021 kl. 19:25 #490433

                Kort vei fra der jeg bor i Norge 🙂

                Ferge direkte fra Sandefjord til Strömstad.

                Been a Saab owner since 1987.
                I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

                1960 93F
                1967 96 Monte Carlo 850
                1975 96 V4
                1989 900i 8V 5 dørs
                1992 900S 5 dørs
                2008 9-3 SC Aero ttid
                2009 9-3 SC tid

                  november 28, 2021 kl. 22:45 #490436

                  Hej!
                  Hoppas det finns möjlighet att kommunikation kan ske på något mer sätt en facebook…..

                  Mvh,
                  A

                    november 29, 2021 kl. 18:01 #490445

                    Hej! Hoppas det finns möjlighet att kommunikation kan ske på något mer sätt en facebook…..
                    Mvh, A

                    Hej,
                    Jag skulle uppskatta om väsentlig information om event, lokalträffar och dylikt även skrivs här på forumet 🙂

                    Och vad trevligt att vi fått en egen sektion. Kanske man kan hitta ”saab-snacket i stan” nu ?

                      november 29, 2021 kl. 19:34 #490446

                      Lycka till med sektionsarbetet!

                      Hälsningar Skåniasektionen

                      1-1

                      bengt@akesson-motorsport.se

                      Attachments:
                        december 1, 2021 kl. 21:52 #490483

                        kul med ny sektion. Lycka till

                          december 6, 2021 kl. 13:18 #490613

                          Hej
                          Hör av dig med dina kontakt uppgifter så¨ska vi nog hitta ett sätt att hålla saab kontakt
                          mvh Stefan och Göran

                            december 6, 2021 kl. 13:20 #490614

                            Vi tackar ödmjukast
                            Stefan och Göran

                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.