1966 Saab 96 – Barn Find part II

Forum Övrigt Projekt / Min bil 1966 Saab 96 – Barn Find part II

• Detta ämne har 174 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-01 12:50 av .
Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 175 totalt)
  • Författare
    oskarforsberg
    Deltagare

Det här snygga tackräcket med träribbor, är det orginal till 65,66 or? Mitt ser lite mordernare ut och kanske är för mordert till min 95a?

99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

Per-Erik
    Deltagare

Visst är takräcket snyggt? 😉 Det är inte ett orginal-SAAB räcke, utan bara ett tidstypiskt 60-tals räcke. Jag älskar detta takräcket, tycker det passar så himla bra på min lilla bil… 🙂 Har du bild på ditt i din tråd?

Per-Erik
    Deltagare

Dragkroksmontage:

Instruktioner utskrivna och framlagda

Tvärstag på plats

Tillfälligt upphängd för måttning av hål

Fastspänd och klar, M8x20&25 och låsmuttrar enligt instruktionen

El indragen och kopplad

Färdigt! Tog ca 90 minuter från start till mål… Nu ska den besiktas…

Per-Erik
    Deltagare

Besiktning bokad imorgon 9:15

saab-bo
    Deltagare

Har du skrapat bort underredsmassan under draget?
    Detta klagade Bes.gubbarna på, när jag monterade drag på min Kortnos!

Ett litet tips, i all välmening!

/ Bosse

Per-Erik
    Deltagare

….nä, det tänkte jag inte på… Skit, står ju till och med i anvisningen såg jag nu… Jaja, får väl ut å göra det då kanske….

Per-Erik
    Deltagare

Sådär, renskrapat – tack för tipset 😉 välmening uppskattas. Det känns ju onödigt att ge bort anmärkningar, eller hur. Nu var det inte mycke massa att skrapa, den var rätt tunn och torr efter 47 år, men rätt ska vara rätt…

saab-bo
    Deltagare

:AP

Per-Erik
    Deltagare

Jag har stött på patrull och behöver hjälp. Besiktningsstället ringde precis och sa att de inte kan registreringsbesikta min bil för dragkrok, eftersom den inte har någon släpvagnsvikt inskriven i reg.beviset, utan det måste en ingenjör räkna ut, eller så ska det bevisas på något annat sätt med intyg. Finns det någon som har en vanlig std 66:a med dragkrok på som skulle kunna scanna/fota sitt reg.bevis och skicka till mig? Mms går bra, eller mail, eller vad som faktiskt, och ju snabbare desto bättre…

ppihlstrom@gmail.com
    0765-614569

Tack på förhand…

oskarforsberg
    Deltagare

I appen ”mina fordon” från transportstyrelsen kan man kolla reg bevis mm. Borde gå på nätet också men har bara mobilen nu. Kan du då inte ta någons reg nr och använda uppgifterna därifrån om du förstår? Min AYC 448 är väl snarlik, står Saab 96 hos mekonomen och har dragvikt 780kg tror jag…

900i 8v -88 finbil

oskarforsberg
    Deltagare

810 kg var det!

Kanske inte hjälpte men värt ett försök!

900i 8v -88 finbil

Per-Erik
    Deltagare

Hittade en 96 a från 1966 med dragkrok, men jag undrar om bilprovningen accepterar ett utdrag från en app…

Martin
    Deltagare

Kan bekräfta det, min 96-66 hade dragkrok. Äger den inte längre men den har 810kg
    CTC682

oskarforsberg
    Deltagare

Hur gick det/blev det? Åkte du till besiktningen?

900i 8v -88 finbil

Per-Erik
    Deltagare

Jag väntar på telefonsamtal från besiktningen, hoppas på en tid på fredag. Jag har pratat med honom idag, och han godtar utdrag från Transportstyrelsens app, så ju fler desto bättre…

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 175 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng