900 bränsle förbrukning

Forum Modellspecifika forum OG900 900 bränsle förbrukning

• Detta ämne har 38 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2012-06-19 17:52 av .
Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare
    ab35j-jub
    Deltagare

900i Jubileum -88, drar ca 2,5 liter milen :bh

Det där papperet med att få slippa katten skulle jag vilja ha :CH

97sonett
    Deltagare

Kan du nog ta bort, kravet på kat kom väll först på 89års? Jag har inte haft någon på mina 88or iaf,så sa bes-gubben för ett par år sen iaf

Janne Hagnell
    Moderator

@AB35J-JUB wrote:

900i Jubileum -88, drar ca 2,5 liter milen :bh

Det där papperet med att få slippa katten skulle jag vilja ha :CH

2,5 är väl inte rimligt vare sig med eller utan kat??

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ab35j-jub
    Deltagare

Hmm… är det inte så att på 88:or så måste den sitta där om man har en, men den måste inte fungera?

Nej, det gör den väl inte, men det är bättre utan. Plus att jag har tillgång till kompletta avgassystem utan katt, så om man kan slippa så gör jag gärna det 🙂

stenling
    Deltagare

Långpendlade Umeå – Örnsköldsvik till mitt tidigare arbete (22mil /dag), då färdades jag i en 900c 86:a. Fick ner den i 0.85 och då med relativt hög inblandning av etanol, minns inte exakt med runt 20% vilket jag var väldigt nöjd med. Det var dock med lätt gasfot och aldrig över 100km/h. Provade med 50% inblandning ett tag men då blev den lite väääl slö 😉

Innan den kärran körde jag samma sträcka med en 900i 88:a och den tog aldrig mindre än 0.97 oavsett hastighet.

//Johannes

jensa
    Deltagare

@97sonett wrote:

Kan du nog ta bort, kravet på kat kom väll först på 89års? Jag har inte haft någon på mina 88or iaf,så sa bes-gubben för ett par år sen iaf

Om bilen är registrerad med Kat så måste den ha det.
    Kollade med bilprovningen då jag funderade på att ta bort den, men det gick inte.

mattias e
    Deltagare

Min Saab 900i -85, drar ca 1.02-1.05 på E85 vid blandad körning. Mycket småkörning eller stadstrafik kan resultera i ca 1.1 l/mil så med en milkostnad på under 10:- per mil i bränsle är jag mer än nöjd med :AP

Det där med kat eller inte. Är bilen typad med cat och är en 88a kan man tex slå ett rör genom den eller tömma den för den behöver inte fungera detta eftersom att det inte va lagkrav. Men reglerna ändras ju hela tiden… det går ju byta grenrör oxå om man har det gjutna.
    kul tråd
    andreas

mattias e
    Deltagare

@Mattias E wrote:

Min Saab 900i -85, drar ca 1.02-1.05 på E85 vid blandad körning. Mycket småkörning eller stadstrafik kan resultera i ca 1.1 l/mil så med en milkostnad på under 10:- per mil i bränsle är jag mer än nöjd med :AP

Omräknat till förbrukning på bensin så kör jag den på ca 0.7-0.73 l/mil :wrench :CE

Drar jag släp,flyttlass mm så drar den omräknat 0.8 l/mil :AP

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng