900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 120 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 29, 2010 at 18:48 #180722

      beställde idag orginal slutburk+ slutblås–köpte ju som sagt simons men tvekar lite på det….vet inte riktigt hur dovt det låter, vill ju inte ha nåt raggigt sound :mrgreen:

      samt när bilen är så pass orginal som den e så passar det kanske bäst med orginal grejer..aja vi får se, nu kan jag kolla själv snart!!

      samt det finns ju nästan inget bättre än det här speciella gurglandet på dessa og900:or när de har standard system på!!!

      nån som håller med kanske 😕

        december 29, 2010 at 19:45 #180724

        Simons är ok, absolut inte raggigt tycker jag. 3″ JT utan kat är ju nåt annat…. Det fanns original att beställa alltså? På Saab? Ryktet sade de var slut.

          december 29, 2010 at 20:06 #180726

          nä detta var genom BDS…men känns som det kvittar 😉 same shit nu för tiden!!

            december 29, 2010 at 20:42 #180729

            @andreaz_82 wrote:

            beställde idag orginal slutburk+ slutblås–köpte ju som sagt simons men tvekar lite på det….vet inte riktigt hur dovt det låter, vill ju inte ha nåt raggigt sound :mrgreen:

            samt när bilen är så pass orginal som den e så passar det kanske bäst med orginal grejer..aja vi får se, nu kan jag kolla själv snart!!

            samt det finns ju nästan inget bättre än det här speciella gurglandet på dessa og900:or när de har standard system på!!!

            nån som håller med kanske 😕

            Jag vill påstå att det är ett speciellt ljud med standardsytem precis i startögonblicket, när motorn varvar upp precis innan den lägger sig på tomgång. Det speciella ljudet försvinner med till exempel JT´s 3 tum. Därmed inte sagt att det låter tråkigt med 3 tum, tvärtom. 😛

            Saab 96 -62
            Saab 96 V4 -75
            Saab 9000 Kombi -91
            Saab 900 T16 -92

              januari 15, 2011 at 12:48 #181153

              fått tillbaks lådan nu med nya lager samt synkringar…mums…sätts väl i nästa helg nåt sånt hoppas jag på, så e vi redo för våren sen 😀

                januari 15, 2011 at 18:33 #181174

                Låter nice! Ta lite pics under jobbet så får vi se. Vad var det i lådan som strulade, fick du fram det eller? Och bottendelen med oljepluggen är bytt eller?

                  januari 23, 2011 at 13:34 #181374

                  ja då har det framskridit liote grann…..motor ute nu samt låda separerad…nä martin vet ej vad för fel på den gamle lådan men skall kolla upp det!! blir som sagt en annan låda som e nyrenoverad…

                  fick en liten aha uppleverlse…hittade oljefilm i kylvätskan, inte bra, så en ny toppackning+insug+grenrörspackning+urtrampninglager blir det, kommer att plana toppen med då föregående ägare troligt inte gjort detta (5000mil sen sista topppackningsbytyte). så lite extra jobb blev det allt men har man motornn ute så e det lika bra… vi fick tyvärr koppla bort ac:en så en fyllning blir det med!! tur i outuren så var där inte så mkt gas kvar:)

                  pics jobbar vi med att komma med då jag inte själv gör jpobbet utan har fått fatt i två riktigt kunniga saabtokar :D¨

                  på återseende!!

                    januari 23, 2011 at 13:51 #181375

                    Aja, otur med motorn där. Inget jag märkte av, men förra ägaren kan ju vara orsaken där… Han var inte snäll mot bilen i de 3000 mil han körde på en sommar gissar jag.

                    Vad hände med ACn? Den skall väl gå lyfta åt sidan när motorn åker ur tror jag, eller det kanske var svårt?

                      januari 28, 2011 at 19:10 #181386

                      Nu e Aeron på rull igen!!!

                      Ny låda som går kanon, känns tät och fin, lite trögt i växlarna men det blir det med nya lager mm….mkt gjort med bilen nu så nu hoppas jag på en felfri vår 😀

                      Får bli lite inkörning på lådan med sisådär 100mil kanskle, så på knutstorp lär man få ta det lilla lugna 😎

                      Helt jävla roligt att slippa ¨hålla på att kolla oljan hela tiden, samt störa sig på oljeläckage som e bland det värsta man stör sig på….

                      Enda buggen är att SRS lampan börjat blinka nu, Nåt du vet nåt om Martin?? får köra in till saab och kolla läget—samt fylla på AC en såklart!!

                      bilder ska jag försöka ragga upp genom uffe så stay tuned….

                        januari 28, 2011 at 19:18 #181388

                        100 mil är inget i en og900.
                        Körde själv in Grålle på vägen upp till Kinnekulle 😉

                          januari 28, 2011 at 19:27 #181389

                          Fan vad gott! Inkörning – ner för gatan, låta bilen bli lite halv-varm och sen full KalleAnka? Är det så ni menar? 😆

                          Men lite otur har du allt, SRS lampan var klockren för mig. Säker på detta inte uppkommit efter motorn vart ur? Tänk på att sensorerna för krock sitter i hjulhusen till höger och vänster om motorn, med kablar och grejor. Man är ju inte just där vid motorlyft, men fan inte många cm ifrån. Så kolla upp det först?
                          Og900 Aero 1993 – bilen som är så fullastad med prylar att den krånglar som en modern bil! 😛 Sorry, kunde inte låta bli…. 😳

                            januari 28, 2011 at 20:03 #181391

                            nä vi har spanat där och vi e rätt säkra på att vi ej rört dom!!! men ska kolla ännnu en gång 🙂
                            ja lite otur får man nog säga, men aja problem till för att lösas 😀

                              januari 28, 2011 at 20:05 #181392

                              @andreaz_82 wrote:

                              Nu e Aeron på rull igen!!!

                              Ny låda som går kanon, känns tät och fin, lite trögt i växlarna men det blir det med nya lager mm….mkt gjort med bilen nu så nu hoppas jag på en felfri vår 😀

                              Får bli lite inkörning på lådan med sisådär 100mil kanskle, så på knutstorp lär man få ta det lilla lugna 😎

                              Helt jävla roligt att slippa ¨hålla på att kolla oljan hela tiden, samt störa sig på oljeläckage som e bland det värsta man stör sig på….

                              Enda buggen är att SRS lampan börjat blinka nu, Nåt du vet nåt om Martin?? får köra in till saab och kolla läget—samt fylla på AC en såklart!!

                              bilder ska jag försöka ragga upp genom uffe så stay tuned….

                              Säg till om du vill ha reserv delar till airbag har nämligen en 93a som ska iväg så fort den kommer fram under snöhögen 😀

                              Mvh Nisse

                                januari 28, 2011 at 21:59 #181396

                                Om du har vägarna förbi Trollhättan så kan jag hjälpa dig med utläsning av felkod i Airbag-enheten 🙂

                                Mvh
                                Henrik

                                  februari 1, 2011 at 18:47 #181504

                                  man ta @henrikg wrote:

                                  Om du har vägarna förbi Trollhättan så kan jag hjälpa dig med utläsning av felkod i Airbag-enheten 🙂

                                  Mvh
                                  Henrik

                                  man tackar!! men tyuvärr så blir det nog ingen trollhättan förräns tidigast våren, om ni ska ha nån påställningsträff vill säga?? 😀

                                  Frår köra in till saab här i stan, de är bra att ha med och göra—kan ju hoppas på en nollställning bara,,,har kollat kablage och hittar inget konstigt i alla fall 🙁

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 120 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.