900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 120 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 5, 2011 at 17:02 #181611

      Airbag delar till salu: viewtopic.php?f=22&t=462

      Mvh
      Henrik

        februari 5, 2011 at 17:47 #181619

        @henrikg wrote:

        Airbag delar till salu: viewtopic.php?f=22&t=462

        Mvh
        Henrik

        tack, har skickat PM 😀

          februari 12, 2011 at 08:49 #181858

          hittade en bild i telefonen dagen då bilen inköptes 😀 ingen höjdarkvalite men man ser två st Aeros i ruskigt bra skick, (den röde i mkt bättre skick då bilden togs) 😆

          en av den bästa dagen i ens liv kanske 😀 !!Återstår att se på knutan vem som drar det längsta strået 😳

            februari 12, 2011 at 08:54 #181860

            @andreaz_82 wrote:

            hittade en bild i telefonen dagen då bilen inköptes 😀

            Jo den gatan tycker jag mig känna igen 😛

            Fast det var bättre väder då du var där 😉
            (UNDRA VAD DET BLIR FÖR BIL NÄSTA GÅNG SOM GÅR NER TILL SKÅNE 😆 )

              februari 12, 2011 at 12:23 #181861

              Hahahaha, nu blir det fan ingen mer. Jag har sålt min sista bil. 😛 Nu skall jag bara köpa…. 😆 Men det var bra jag sålde den svarta, ni som köpt hus och flyttat vet jag menar, man behöver tid, man behöver pengar! Gött att den hamnade här i alla fall, och vi syns väl på Knutan Andreas! Och alla ni andra såklart.

                februari 13, 2011 at 09:23 #181898

                Detta oljefiltret satt i min bil, FRAM verkar märket heta!!! Nog inget man skulle själv rekomendera va…varför inte sätta på ett orginal filter,, inte många kronor mer det kostar!!!Nä den raggaren i västerås som hade bilen innan Martin verkar helt slut 🙄 No affence

                  februari 13, 2011 at 10:12 #181900

                  Inget jag satt dit i alla fall, jag hade ju rullande oljebyten på bilen så att säga. 🙄 Men jag tror inte att filtret gjort nån skada ärligt talat, det gör nog ett hyfsat jobb.

                    februari 13, 2011 at 10:24 #181901

                    Fram är inget dåligt märke dom tillverkar både olje och luftfilter sen länge 😉

                    Mvh Nisse

                      februari 13, 2011 at 10:28 #181902

                      @longjohn61 wrote:

                      Fram är inget dåligt märke dom tillverkar både olje och luftfilter sen länge 😉

                      Mvh Nisse

                      Ja och även org filter till många av dagens bilmärken med 😛

                        februari 13, 2011 at 10:37 #181903

                        @Turbocab wrote:

                        Inget jag satt dit i alla fall, jag hade ju rullande oljebyten på bilen så att säga. 🙄 Men jag tror inte att filtret gjort nån skada ärligt talat, det gör nog ett hyfsat jobb.

                        Det hade jag inte trott heller 😉 nä skada tror jag inte,är ju trots allt ett “filter” som sagt 😆

                          mars 18, 2011 at 15:08 #182836

                          var inne på snaab idag och skulle nollställa min SRS lampa…..till min förvåning så gick ej detta….man var tvungen att byta ut ett stift i kontaktstycket på bilen enligt TECH 2 och det visste de inte hur man gjorde 😥

                          så de skulle kontakta SAAB och höra sig för…..e det ingen här som har haft detta problem som vet HUR!!!!

                          de tipsade osså om batteriet, att koppla bort i 20min , så ska testa detta igen, då vi pröva denna metoden efter vi fått i motorn igen men ack förgäves:) (vet inte hur lång tid vi vänta sist)…

                            mars 18, 2011 at 15:45 #182838

                            Jag vet hur du ska “pinna” om, för jag har byggt en sådan kabel 🙂 Kan kolla på den när jag kommer hem.

                            Mvh
                            Henrik

                              mars 18, 2011 at 16:53 #182840

                              låter ju kanon….du ska händelse vis inte till knutan i april????

                                mars 18, 2011 at 18:56 #182842

                                @andreaz_82 wrote:

                                låter ju kanon….du ska händelse vis inte till knutan i april????

                                Vore kul, har inte varit där på flera år 🙁 Men det passar nog inte så bra i år heller, vi får se.

                                Jag kollar på kablaget som ska vara mellan TECH2 och Airbag-kontakten och tycker det är lite
                                skumt att det är hane i bägge ändar, men kanske är för att man inte ska koppla in TECH2 på fel sätt?
                                Är det en Hon-kontakt till Airbagen lr? Jag är säker på att jag använt denna kabel i bil.

                                Så här ser mellankablage ut mellan TECH2 och AIRBAG-kontakten iallafall:

                                TECH2


                                AIRBAG
                                1


                                5
                                2


                                1
                                9


                                4
                                10


                                8

                                nummer 1-8 är tydligt utmärkta, men verkar som dom glömde dom sista två 🙂 Jag gjorde en numrering så här:

                                TECH2 kontakten

                                AIRBAG kontakten

                                Översikt

                                Mvh
                                Henrik

                                  mars 26, 2011 at 21:34 #182992

                                  Fick du någon ordning på det? Har du vägarna förbi Thn så kan jag släcka den också.

                                  Mvh
                                  Henrik

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 120 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.