900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 S Aero 1993 TILL SALU!!!

• Detta ämne har 119 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-17 11:08 av .
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 120 totalt)
  • Författare
    henrikg
    Deltagare

Airbag delar till salu: viewtopic.php?f=22&t=462

Mvh
    Henrik

t16s
    Deltagare

@henrikg wrote:

Airbag delar till salu: viewtopic.php?f=22&t=462

Mvh
    Henrik

tack, har skickat PM 😀

t16s
    Deltagare

hittade en bild i telefonen dagen då bilen inköptes 😀 ingen höjdarkvalite men man ser två st Aeros i ruskigt bra skick, (den röde i mkt bättre skick då bilden togs) 😆

en av den bästa dagen i ens liv kanske 😀 !!Återstår att se på knutan vem som drar det längsta strået 😳

plankan
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

hittade en bild i telefonen dagen då bilen inköptes 😀

Jo den gatan tycker jag mig känna igen 😛

Fast det var bättre väder då du var där 😉
    (UNDRA VAD DET BLIR FÖR BIL NÄSTA GÅNG SOM GÅR NER TILL SKÅNE 😆 )

turbocab
    Deltagare

Hahahaha, nu blir det fan ingen mer. Jag har sålt min sista bil. 😛 Nu skall jag bara köpa…. 😆 Men det var bra jag sålde den svarta, ni som köpt hus och flyttat vet jag menar, man behöver tid, man behöver pengar! Gött att den hamnade här i alla fall, och vi syns väl på Knutan Andreas! Och alla ni andra såklart.

t16s
    Deltagare

Detta oljefiltret satt i min bil, FRAM verkar märket heta!!! Nog inget man skulle själv rekomendera va…varför inte sätta på ett orginal filter,, inte många kronor mer det kostar!!!Nä den raggaren i västerås som hade bilen innan Martin verkar helt slut 🙄 No affence

turbocab
    Deltagare

Inget jag satt dit i alla fall, jag hade ju rullande oljebyten på bilen så att säga. 🙄 Men jag tror inte att filtret gjort nån skada ärligt talat, det gör nog ett hyfsat jobb.

longjohn61
    Deltagare

Fram är inget dåligt märke dom tillverkar både olje och luftfilter sen länge 😉

Mvh Nisse

plankan
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Fram är inget dåligt märke dom tillverkar både olje och luftfilter sen länge 😉

Mvh Nisse

Ja och även org filter till många av dagens bilmärken med 😛

t16s
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Inget jag satt dit i alla fall, jag hade ju rullande oljebyten på bilen så att säga. 🙄 Men jag tror inte att filtret gjort nån skada ärligt talat, det gör nog ett hyfsat jobb.

Det hade jag inte trott heller 😉 nä skada tror jag inte,är ju trots allt ett ”filter” som sagt 😆

t16s
    Deltagare

var inne på snaab idag och skulle nollställa min SRS lampa…..till min förvåning så gick ej detta….man var tvungen att byta ut ett stift i kontaktstycket på bilen enligt TECH 2 och det visste de inte hur man gjorde 😥

så de skulle kontakta SAAB och höra sig för…..e det ingen här som har haft detta problem som vet HUR!!!!

de tipsade osså om batteriet, att koppla bort i 20min , så ska testa detta igen, då vi pröva denna metoden efter vi fått i motorn igen men ack förgäves:) (vet inte hur lång tid vi vänta sist)…

henrikg
    Deltagare

Jag vet hur du ska ”pinna” om, för jag har byggt en sådan kabel 🙂 Kan kolla på den när jag kommer hem.

Mvh
    Henrik

t16s
    Deltagare

låter ju kanon….du ska händelse vis inte till knutan i april????

henrikg
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

låter ju kanon….du ska händelse vis inte till knutan i april????

Vore kul, har inte varit där på flera år 🙁 Men det passar nog inte så bra i år heller, vi får se.

Jag kollar på kablaget som ska vara mellan TECH2 och Airbag-kontakten och tycker det är lite
    skumt att det är hane i bägge ändar, men kanske är för att man inte ska koppla in TECH2 på fel sätt?
    Är det en Hon-kontakt till Airbagen lr? Jag är säker på att jag använt denna kabel i bil.

Så här ser mellankablage ut mellan TECH2 och AIRBAG-kontakten iallafall:

TECH2

AIRBAG
    1

5
    2

1
    9

4
    10

8

nummer 1-8 är tydligt utmärkta, men verkar som dom glömde dom sista två 🙂 Jag gjorde en numrering så här:

TECH2 kontakten

AIRBAG kontakten

Översikt

Mvh
    Henrik

henrikg
    Deltagare

Fick du någon ordning på det? Har du vägarna förbi Thn så kan jag släcka den också.

Mvh
    Henrik

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 120 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng