900i -88 (mormors bil) fix och smårenovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900i -88 (mormors bil) fix och smårenovering

• Detta ämne har 48 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2015-11-01 09:30 av .
Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
  • Författare
    reino
    Deltagare

För info ang. aeropaket på sedan.

Jag fick för en liten tid sedan veta att stötfångarförlängarna bak passar inte mellan sedan och cc. Sedanen är tydligen bredare över rumpan. 😛

oskarforsberg
    Deltagare

En styck saab 900 inlämnad hos matte r i vadstena i söndags för byte av växellåda, koppling, kopplingscylinder mm. hoppas att det kommer bli asbra och kännas som en helt ny bil efter detta.

Jag hade velat och tänkt göra det själv, men efter att i tre års tid inte ha gjort det får en inse att det kommer nog inte bli av de närmaste tre åren heller…

Vi håller tummarna. Nu har jag dessutom fått tag på garage åt denna rackaren också! 😀

99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

oskarforsberg
    Deltagare

Jag försöker få av klädseln från en reservuppsättning jag har, blir lite mindre att förvara på så sätt. Men hur får jag av nackkuddarna från framsätena? Helt omöjligt?!

99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

Dra ner klädseln innanför nackudden på framsidan där ska du känna en skruv. Det spänner en del mot klädseln när man skruvar ur den. Sen är det bara en hulling i plasthylsan (som omger skenan på kudden) som man petar in så får man med sig nackudde å hylasa kpl upp.

Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng