Ägare ng9-3

Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Ägare ng9-3

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 7, 2013 kl. 16:27 #55393

      @Hans H wrote:

      @Hällström wrote:

      Hej Hans!
      På vintern är det stor skillnad !
      Gasar man fullt så skjuter den iväg som bara den utan att slira,det är en härlig känsla 😀
      Den är otroligt kul att köra,min har 210 hästars motorn med automat trevlig kombination 😀
      Den har även elektrisk diffspärr på bakaxeln det gör nog sitt till också.
      Frugan har aldrig varit så mycket för att köra men nu vill hon alltid köra 😀
      Mvh Ove

      Ja, det låter som en riktigt trevlig bil. Hur är det med bränsletörsten? Kör du på E85?
      Dieseln hade ju varit ett alternativ med sitt mysiga vridmoment, men den saknar väl både fyrhjulsdrift och automatlåda om jag inte minns fel.

      Hur är markfrigången jämfört med vanliga 9-3?

      mvh
      Hans H

      Jag har ingen biopower,så det är bensin som gäller.Biopower och automat fanns inte som en kombination
      konstigt nog.Den är rätt så törstig svårt att komma under litern,men det finns ju mackar 😉
      Jag har för mej att 9-3x är 35mm högre än vanliga 9-3.
      Dieseln fanns med automat men ej fyrhjulsdrift.
      Mvh Ove

        juli 7, 2013 kl. 19:09 #57405

        @Hällström wrote:

        @Hans H wrote:

        @Hällström wrote:

        Hej Hans!
        På vintern är det stor skillnad !
        Gasar man fullt så skjuter den iväg som bara den utan att slira,det är en härlig känsla 😀
        Den är otroligt kul att köra,min har 210 hästars motorn med automat trevlig kombination 😀
        Den har även elektrisk diffspärr på bakaxeln det gör nog sitt till också.
        Frugan har aldrig varit så mycket för att köra men nu vill hon alltid köra 😀
        Mvh Ove

        Ja, det låter som en riktigt trevlig bil. Hur är det med bränsletörsten? Kör du på E85?
        Dieseln hade ju varit ett alternativ med sitt mysiga vridmoment, men den saknar väl både fyrhjulsdrift och automatlåda om jag inte minns fel.

        Hur är markfrigången jämfört med vanliga 9-3?

        mvh
        Hans H

        Jag har ingen biopower,så det är bensin som gäller.Biopower och automat fanns inte som en kombination
        konstigt nog.Den är rätt så törstig svårt att komma under litern,men det finns ju mackar 😉
        Jag har för mej att 9-3x är 35mm högre än vanliga 9-3.
        Dieseln fanns med automat men ej fyrhjulsdrift.
        Mvh Ove

        Tack för input. Jag är lite tveksam till diesel trots den lägre förbrukningen och vridmomentet. Den motorn är trots allt tyngre och så är jag tveksam till framtida servicebehov på dessa moderna dieslar. En bensinmotor är ju trots allt lite roligare. 😉
        Jag håller ögonen öppna ifall vår vardagsbil (en tysk GM-produkt) skulle ge upp.

        mvh
        Hans

          juli 10, 2013 kl. 12:47 #57495

            juli 10, 2013 kl. 17:25 #57504

            Saab 93 Sport Combi ”Nordic Extrem R” 2007

            * Nordic Extrem R
            * 2.0L Turbo motor Trionic 8
            * Turbo TD04-16T
            * Nordic Spridare
            * Uppgraderad Luftfilterbox
            * KN filter.
            * Ferrita Motorsport 3″ framrör från turbo i rostfritt stål, med fullflödes metallisk 100 cells racekatalysator,
            * Ferrita 2,5″ Twinpipe system
            * Nordic Alu Intercooler

            //LG Classon

              juli 16, 2013 kl. 07:11 #57623

              9-3 vector cab -06, Anniversary Edition

              // Anders

                juli 18, 2013 kl. 17:38 #55544

                ng9-3 Aero 2.0T cab.
                Den bästa bil jag någon ägt!

                ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab

                  juli 21, 2013 kl. 12:30 #57761

                  Körde 9-3 SC 2.0T Vector -08 i 1,5 år. Mycket nöjd! Sålde när vi köpte hus, tänker köpa en -08 eller senare ganska snart igen..

                    juli 23, 2013 kl. 14:12 #57696

                    Min far är också ägare till en ng9-3 sen ett par veckor tebax. Han slog till på en svart Vector TTiD kombi -09 med 6-stegad auto-låda. Går riktigt fint och de e bra drag i den.
                    För de som inte vet så är det en 1,9 liters dieselmotor från Fiat som det året fanns både med 150hk (TiD, enkelturbo) och 180hk (TTiD, dubbelturbo). Samma motor sitter i bl.a Fiat och Opel MEN Saab skaffade patentlösning på dubbelturbon :AP Har även hört att när de började producera dubbelturbon så fick de akut stoppa produktionen, pga blocken pallade inte den effekt som blev med två snurror. Det tycker jag bevisar lite på hur duktiga Saab var när det gällde turboteknik 😉 Tänk om de hade fått bygga denna motorn från grunden, då hade den kanske blivit ännu starkare o rejälare? 🙂

                      juli 27, 2013 kl. 13:29 #57927

                      Nu är jag ochså ägare av en ng9-3 :read :AP

                        juli 27, 2013 kl. 16:00 #57932

                        @Beeos wrote:

                        Nu är jag ochså ägare av en ng9-3 :read :AP

                        Bilder. 🙂

                          juli 28, 2013 kl. 15:37 #57940

                          Klart det finns bilder :AP



                            juli 28, 2013 kl. 20:26 #57952

                            Kör en 2008 9-3 SC Vector Active 2.0t Biopower Manuell.
                            En trevlig bil som jag haf sedan den var ny (Hösten 2007) den har nu gått 16600 mil.

                            Problem… Jodå
                            * Oljud från växellådan på 3an i hastigheter runt 50 från ny; Löstes efter 2000 mil med byte av växelförarwire till Opel modell..
                            * Brusten framfjäder Vänster fram 16000 mil
                            * Läckande stötdämpare bak 8000 mil
                            * Skeva bromsskivor fram bytta på garanti 1000 mil.
                            * Förardörr hopplös att stänga, går ej att justera, dvs man får ta i ordentligt. Har varit så sedan nytt.

                            Men jag är nöjd med bilen, Drar ca 0,83 på bensin och 1,10 på etanol blandad körning.

                            I garaget finns: Saab 95 -1973 och Saab 9-5 Tid4/Hirsch -2010 samt en "nästan Saab" Cadillac BLS -2008 Biopower

                              juli 29, 2013 kl. 09:09 #57963

                              Här har du en till ägare av 9-3! :CH

                                augusti 23, 2013 kl. 21:28 #58768

                                Ska väl tillägga att jag sedan ett par dagar även är ägare till en
                                Vit 9-3X 1.9TTiD av 2010 års modell. Går som en dröm, den ska bara få en hirsch spoiler därbak.

                                I garaget finns: Saab 95 -1973 och Saab 9-5 Tid4/Hirsch -2010 samt en "nästan Saab" Cadillac BLS -2008 Biopower

                                  september 15, 2013 kl. 13:21 #59400

                                  Har köpt en 9-3 SC 1,8 -09

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.