Avgasrör 900 t8

Forum Modellspecifika forum OG900 Avgasrör 900 t8

Detta ämne innehåller 18 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-07 07:05.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare

saabsport83
    Deltagare

Vart kan man köpa avgasrör som ser ut som orginal? Har kollat på flera ställen och dom har inte i org. utförande. Jag vill ha det som är lite tillplattat i änden.

MVH Jonas

turbocab
    Deltagare

Hm, det är svårt. Men Saab hade till nyligen, har du kollat där? Halvsatsen är inte dyr alls faktiskt, ungefär som det som Mekonomen etc säljer. Även Saabs rör är omgjort, det är inte ovalt hela vägen baktill som förr i tiden, utan bara tillplattat i änden, ser ut som en praktikant gjort det på Kafferasten. Men det är i alla fall ovalt. Och ljudet blir rätt med Saabs halvsats också.

Annars är Simons halvsats med Hagelbössa populär nuförtiden! Många som kör med det här.

fataren
    Deltagare

trådkapning

tycker mig ha läst om dennahagelbössa både här och där, ändå har jag inte sett någon bild på den. en länk till det systemet skulle sitta som ett smäck.

tack för lånet av tråden

plankan
    Deltagare

@fataren wrote:

trådkapning

tycker mig ha läst om dennahagelbössa både här och där, ändå har jag inte sett någon bild på den. en länk till det systemet skulle sitta som ett smäck.

tack för lånet av tråden

Här

och här

samt länken till det

t16s
    Deltagare

beställde precis från Parts for Saab ett halvsats till min 900….trodde faktiskt att det skulle vara det gamla klassiska det tillplattade då, då bilden framhävde det men icke…så svårt blir det nog tyvärr!!

men det skiljer faktisk i ljuddämparen märkte jag på walker, samt saabs orginal,,,ser ut att vara bättre flöde i saabs dämpare faktiskt

så nu blir det skön gurgelsång 😀

Såg att jag har den nya halvsatsen från Saab med bara den sista biten tillplattad på min 900!
    Vilken färg har slutröret original? Har för mig att det ska vara svart men mitt ser inte så gammalt ut och
    det har inga spår av svart färg…

fataren
    Deltagare

sitter det två burkar orginal? på min ser det ut att vara en fastsvetsad mitt under bilen, och sen en bak, även det ovala slutröret sitter där,.

t16s
    Deltagare

nä svart e det inte, metall färg även kallat 😀 . hade bara en dämpare orginal på min 900 aero, två känns overkill, finns det egentilgen nån og med två orginal??

plankan
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

finns det egentilgen nån og med två orginal??

Ja…..

Alla T16 har 2 burkar:

innan det blev lag på katalysator som då ”ersatte” den främre dämparen

Kan även tillägga att OG 900i 16 vent MY 89 -> har både katalysator och 2 dämpare 🙄

fataren
    Deltagare

nu måste man ju få fråga. hur får man bakaxeln så fin, min bakaxel jag tänkt montera på moment 22 ser ju ut som en hög rost bara.

turbocab
    Deltagare

Rekommenderar projekttrådarna för mer info om Bakaxlar.

Till topic, så är original ovala utblåsen mkt riktigt svarta. När det försvann vågar jag inte säga, men de som finns nu är alltså bockade i slutet och blanka. Original var svarta slutröret lackat hela vägen tror jag, allltså fram till sista burken.

plankan
    Deltagare

@fataren wrote:

nu måste man ju få fråga. hur får man bakaxeln så fin, min bakaxel jag tänkt montera på moment 22 ser ju ut som en hög rost bara.

Eftersom jag lade in bilden på min bil får jag svara lite OT

Man lämnar in den för blästring och färg
    (Slut på OT)

Nån som har en bild på original svart slutrör?

t16s
    Deltagare

@plankan wrote:

@andreaz_82 wrote:

finns det egentilgen nån og med två orginal??

Ja…..

Alla T16 har 2 burkar:

innan det blev lag på katalysator som då ”ersatte” den främre dämparen

Kan även tillägga att OG 900i 16 vent MY 89 -> har både katalysator och 2 dämpare 🙄

jaja dock tänkte jag inte på katten som dämpare 😉

M.Broberg
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

jaja dock tänkte jag inte på katten som dämpare 😉

ändå dämpar den sjukt mycket, T16 med org system och första dämparen borrtagen låter Riktigt gött.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng