B-motor turbo & OG900Cab event 2009

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / B-motor turbo & OG900Cab event 2009

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / B-motor turbo & OG900Cab event 2009

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 82 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 16, 2009 at 14:07 #133755

      Underbart! En helg som till stor del kommer kompensera en (eventuellt) utebliven Saabfestival. Ett fantastisk trevligt sätt att kombinera de två träffarna och jag är säker att även icke cabriolet-ägare kommer få mkt att njuta av.

      Vi som var med i Norrköping förra gången kommer ihåg den helt oförglömliga synen av alla og900 cabbar som fyllde lilla färjan över fjorden.

      Ser fram emot denna underbara helg med stor glädje, och jag är officiellt anmäld till bägge träffarna med min MonteCarlo edition AeroCab 1991.

      Mitt enda problem: Hur ska jag själv få över cabben på färjan och sen vara med när dom andra kategorierna åker över också???? 🙂

        januari 16, 2009 at 18:17 #133772

        Det låter som det blir en superhelg !!!

        Till Martin : Om du tar the blue pair tar jag the red pair !!!

        Till Bernt : Du är mig veterligen den första i Saabsammanhang ( kanske har jag fel ) som överhuvudtaget nämner alternativ maträtt till det traditionella köket, nämligen det miljövänliga, ekonomiska och moraliska alternativet vegetarisk kost !
        All heder åt dig.

        Mvh Ulf Stensson

          januari 16, 2009 at 18:46 #133773

          Tacka vet jag en “riktig” biff som inte är konstgjord

            januari 16, 2009 at 20:35 #133779

            Ja, jag vet det är ett känsligt ämne Michael .
            Ulf

              januari 28, 2009 at 21:16 #134484

              Då blir det nog minst 2 gula cabbar på färjan iaf.

                januari 30, 2009 at 15:45 #134546

                Trevligt att du kommer Geert, ska bli nice se två MonteCarlo-cabbar bredvid varandra!

                Nu verkar det ju dock som att datum för CabrioChallenge är ändrat, så det blir som den ursprungliga träffen var tänkt om jag förstår det hela rätt.

                  februari 11, 2009 at 07:44 #135258

                  Trevlig Läsning att det är Cab-Träff på G!!!
                  Klart att jag kommer!!!
                  Hoppas det blir lika lyckat som när vi hade Cab-Träff där sist!!!

                  //Niklas

                    februari 11, 2009 at 10:15 #135261

                    Tror vi kan ställa upp med 3 MonteCarlogula cabbar !
                    Räknar med att komma med min.
                    Svenskt rekord?

                      mars 20, 2009 at 20:18 #137556

                      Lobbar att få med lite fler cabbar till denna träffen. Med lite tur så kommer det två gula till, men vi får väl se. SKa även försöka få med min andra cabbe, den vita. Hoppas på lite kompisar som ställer upp och kör Cab från Göteborg till Norrköping. Eller finns det nån frivillig här? 🙂 Hur är det med släpvagnsvikter förresten? Kanske skulle dra den gula upp med den vita cabben, det vore ju rätt optimalt. Och tungt…

                        mars 20, 2009 at 22:02 #137563

                        Har alltid gillat 99erna och og900, men om man har en 88 då är man inte välkommen då eller?

                          mars 21, 2009 at 07:11 #137570
                          m.persson86 wrote:
                          Har alltid gillat 99erna och og900, men om man har en 88 då är man inte välkommen då eller?

                          Du är naturligtvis välkommen, vilken bilmodell du än har.
                          Eftersom frågan har dykt upp lite nu och då är det nog inte dumt om jag återupprepar mitt tidigare inlägg.

                          “Träffen är upplagd på samma sätt som den årliga populära Gistadsmarknadens utställningar som sker i Östgöta SAAB-klubbs regi, (dock utan marknad).
                          Vi har ett tema som för detta året är B-motor & og900cabriolet då dessa, som vi upplever det, ofta glöms bort trots att de båda tog marknaden med ”storm” och tvingade SAAB´s konkurrenter att kopiera deras koncept.
                          Dessa bilar kommer att stå separat för sig vid en av gräsmattorna vid slottet. Direkt bredvid den gräsmattan kommer det att bli en ”finbilsparkering” där alla andra SAAB-bilar ställs ut (oavsett om man kommer med TT eller 9-5 SC).”

                          Välkommen. 🙂

                            mars 21, 2009 at 08:46 #137574

                            Okej va skoj, har själv haft en gammal og900 79 och en 85 lyx, den 2 färgade. Så ska bli skoj att få se några finna äldre 900er.

                              mars 21, 2009 at 14:14 #137581

                              Hej

                              Finns det ett senaste datum för anmälan av bil?

                              Mvh Daniel

                                mars 21, 2009 at 14:47 #137582

                                Hej,

                                2v innan, och likaså anmälan om mat önskas eller ej.
                                Detta då Personalen på Mauritzbergs slott önskar 2v föranmälan betr. maten.

                                /JN

                                  maj 27, 2009 at 19:50 #140652

                                  Hej

                                  Hur går planeringen hur många har anmält bilar?

                                  99:or resp 900.or?

                                  Mvh Daniel

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 82 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.