Besiktning vs. Effektökning

Forum Modellspecifika forum OG900 Besiktning vs. Effektökning

Detta ämne innehåller 11 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-11-23 08:09.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25028

    torbo
    Deltagare

    God morgon! 🙂

    Jag satt och funderade på alla som har 3tums system, dvs batteriböj. Just för att höja effekten osv. Pillat lite i APC systemet också..

    Hursomhelst.. Vad tycker besiktningen om detta? 🙄

    #180101

    icecream
    Deltagare

    Så länge avgasvärdena är inom gränserna så ska de bara knipa igen på SBP.

    #180105

    prostreet
    Deltagare

    @icecream wrote:

    Så länge avgasvärdena är inom gränserna så ska de bara knipa igen på SBP.

    Jag åkte igenom med 2,5 simons och 9000ic. 9000ic:n vart de riktigt liv om.
    Stationschefen och alla stog o glodde. Detta var på ombesiktning av spindelleden.
    Men kom igenom. Ska bli intressant nu kommande besiktning med 3″ DP och racekat.

    Va säger SBP om pysventil?

    #180106

    icecream
    Deltagare

    Jag säger ”Ingen pysventil på en SAAB-Turbo”.

    Varför, när du har en magnetventil som styr den?

    #180109

    M.Broberg
    Deltagare

    Glass: du verkar inte riktig ha koll på og900 ordentlig? alla og900 har inte MV och APC utan styrs enbart med wastegaten.

    #180113

    turbocab
    Deltagare

    Det är många som har setupen som beskrivs, och bessar utan problem. Dock kan det blir värre med de nya instituten kanske. Och en hårdare attityd märks, det är flera som vittnar om problem. Bla Anders i Lund hade en djävla diskussion för nåt år sen på sin röda, och kom väl med ”nöd och näppe” igenom, och då är den ändå inte tokmkt ombyggd. Men större IC kan vara ett problem. Men man har fortfarande 10% på sin sida, och bevisbördan ligger ju mkt på dom. Börjar man bråka och dom har bråttom (vilket dom ju alltid har nästan) så släpper dom igenom mkt. Vi får hoppas den förlåtande attityden i många fall kvarstår! Och ju färre og900 det är kvar, desto svårare kommer dom ha säga vad som är original och inte.

    #180116

    plankan
    Deltagare

    Annars är problemet jo inte svårare än att låta göra en reg. bes A2 😎

    #180117

    Beeos
    Deltagare

    Nu när jag besiktigade Grålle så tittade dem bara på mitt X-rör och log lite, dom var mer intresserade över mitt väl putsade insug 🙂

    #180147

    top
    Deltagare

    Hur blir de med min bil som står som ombyggt fordon då?
    Hur vet dom vad som är ombyggt osv :S

    #180148

    icecream
    Deltagare

    @M.broberg wrote:

    Glass: du verkar inte riktig ha koll på og900 ordentlig? alla og900 har inte MV och APC utan styrs enbart med wastegaten.

    De turbosar jag haft har varit -88 och nyare och samtliga haft den gamla MV,n.

    Visste inte detta, men tackar allra mest för upplysningen.

    #180150

    M.Broberg
    Deltagare

    @icecream wrote:

    @M.broberg wrote:

    Glass: du verkar inte riktig ha koll på og900 ordentlig? alla og900 har inte MV och APC utan styrs enbart med wastegaten.

    De turbosar jag haft har varit -88 och nyare och samtliga haft den gamla MV,n.

    Visste inte detta, men tackar allra mest för upplysningen.

    Förlåt dom hårda orden, kanske inte riktigt förtjänat det 😳

    og900S(LTT 1990-1993) har inget APC system alls, därför man brukar pystrimma dessa.

    #180125

    icecream
    Deltagare

    Vilka hårda ord 😮 ?

    Och jag har bättre koll på 9000 nuförtiden.
    900;an anskaffades mer av nostalgiskäl, men det kommer bli mer skruvande om inte nån köper/övertar den.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng