Besiktning vs. Effektökning
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Besiktning vs. Effektökning
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-23 08:09 av
M.Broberg.
-
FörfattareInlägg
-
@icecream wrote:
Så länge avgasvärdena är inom gränserna så ska de bara knipa igen på SBP.
Jag åkte igenom med 2,5 simons och 9000ic. 9000ic:n vart de riktigt liv om.
Stationschefen och alla stog o glodde. Detta var på ombesiktning av spindelleden.
Men kom igenom. Ska bli intressant nu kommande besiktning med 3″ DP och racekat.Va säger SBP om pysventil?
Det är många som har setupen som beskrivs, och bessar utan problem. Dock kan det blir värre med de nya instituten kanske. Och en hårdare attityd märks, det är flera som vittnar om problem. Bla Anders i Lund hade en djävla diskussion för nåt år sen på sin röda, och kom väl med ”nöd och näppe” igenom, och då är den ändå inte tokmkt ombyggd. Men större IC kan vara ett problem. Men man har fortfarande 10% på sin sida, och bevisbördan ligger ju mkt på dom. Börjar man bråka och dom har bråttom (vilket dom ju alltid har nästan) så släpper dom igenom mkt. Vi får hoppas den förlåtande attityden i många fall kvarstår! Och ju färre og900 det är kvar, desto svårare kommer dom ha säga vad som är original och inte.
@M.broberg wrote:
Glass: du verkar inte riktig ha koll på og900 ordentlig? alla og900 har inte MV och APC utan styrs enbart med wastegaten.
De turbosar jag haft har varit -88 och nyare och samtliga haft den gamla MV,n.
Visste inte detta, men tackar allra mest för upplysningen.
@icecream wrote:
@M.broberg wrote:
Glass: du verkar inte riktig ha koll på og900 ordentlig? alla og900 har inte MV och APC utan styrs enbart med wastegaten.
De turbosar jag haft har varit -88 och nyare och samtliga haft den gamla MV,n.
Visste inte detta, men tackar allra mest för upplysningen.
Förlåt dom hårda orden, kanske inte riktigt förtjänat det 😳
og900S(LTT 1990-1993) har inget APC system alls, därför man brukar pystrimma dessa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
