Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bromsslang 9000 ok
@joH900 wrote:
@plankan wrote:
@joH900 wrote:
skulle nog våga säga att det blev perfekt med Escort/Orion-slangarna MVH
Ser tjusigt värre ut det där 😀
Vilken årsmodell är det vi snacka om på escort här ❓
Blev lite bättre än innan i alla fall, det mesta gick då i en eller flera bruna nyanser… 😀
Jag köpte slangarna på Biltema, där har de art.nr 66-230. Biltema listar att det skall vara samma för Escort 1983-1990 samt Orion 1983-1990.
MVH
Noterbart är att 66-230 har utgått.
Jag köpte Sierra slangar. Men enligt tråden verkar det bli förkort. Så ska se över det. Bara spara kvittot.
Brukar inte vara några problem att byta på biltema även fast det gått en tid.
Kan va så att Escort-slangarna är lite för långa, beroende på hur låg/hög bilen är. Min svarta har jag som sagt Sierra-slangar på nu och de verkar inte hamna lika nära drivaxeln/damasken till knuten. Har bara kört 3mil än så länge med de nya slangarna så vi får väl se till sommarn hur det har gått… 
MVH
@joH900 wrote:
Kan va så att Escort-slangarna är lite för långa, beroende på hur låg/hög bilen är. Min svarta har jag som sagt Sierra-slangar på nu och de verkar inte hamna lika nära drivaxeln/damasken till knuten. Har bara kört 3mil än så länge med de nya slangarna så vi får väl se till sommarn hur det har gått…
MVH
Du får meddela framöver. 😉
Efter lite samtal fick jag tag på Escort/Orion slangar.
Finns kvar på vissa biltema butiker. Så vill ni ha, ring och kolla är mitt förslag.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem