Galna köpare på Tradera?

Forum / Övrigt / Allmänt / Galna köpare på Tradera?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 22, 2006 kl. 16:50 #14558

      http://www.tradera.com/auction/Bildelar___Reservdelar/aid_30589842

      Än är inte auktionen slut och det här är ju mer än de kostar över disk? Blir folk förblindade på Tradera eller ingår det någon drog jag missat?

        juli 22, 2006 kl. 18:16 #96796

        sOM SÄLJARE FÅR MAN VÄL VARA NÖJD?

          juli 22, 2006 kl. 19:23 #96797

          Inte ovanligt att slutpriserna eller till och med utroppspriserna är högre än för priset av nya delar. Tråkigt att några går på det!

            juli 22, 2006 kl. 23:12 #96798

            ska inte köparen va nöjd också?

              juli 23, 2006 kl. 08:08 #96799

              Att köparen är nöjd bevisas ju av att hon eller han betalar det priset för varan. Om priset skulle vara för högt för köparen skulle ju inte affären bli ett faktum.

              Sensmoral: Att köparen är dum kan inte vi göra nåt åt.

              Mvh Petter

                juli 23, 2006 kl. 08:18 #96800

                Bra sumerat Petter!

                Men faktum är att om man annonserar på Saabklubbens hemsida så får man inga svar! På tradera bjuder samma människor som man vet är ute på SSR,s sida minst 1 gång om dagen över varandra & priserna blir oftast långt över vad säljaren egentligen vill ha.

                Knepigt men sant!

                /Fredrik

                  juli 23, 2006 kl. 08:33 #96801

                  Det måste vara urmänniskan som skall tillfredställas. Kampen man mot man, den starkaste vinner. Målet är inte det viktigaste utan hur man tar sig dit.

                    juli 23, 2006 kl. 09:51 #96802

                    Självklart är det upp till köparen hur mycket han betalar, det är ett fritt land men ibland undrar man bara om det ändå sitter folk därute som inte har en aning om varken veteranbilstidningar eller saabklubben för den delen ? De kanske rent av tror att de innehar en unik bil som ingen annan har och bjuder på delarna därefter?

                      juli 23, 2006 kl. 10:41 #96803

                      Känner ej till hur auktionerna på Tradera går till, men varför bjuder samma person över sig själv med flera hundra kronor ? När inget motbud finns ?

                        juli 23, 2006 kl. 10:43 #96804

                        Det kan man göra för att kunna slå andra köpare direkt, man betalar det som är strax över det näst högsta budet. En sorts säkerhetsmarginal man kan bjuda med för att sätta upp sin gräns i god tid. Ingen annan som ser vad man har bjudit förrän det är överbjudet.

                          juli 23, 2006 kl. 10:51 #96805

                          Känner ej till hur auktionerna på Tradera går till, men varför bjuder samma person över sig själv med flera hundra kronor ? När inget motbud finns ?

                          det du menar är nog om föregånde budgivare har satt till exempel 800kr som högsta, om du då bjuder 500 så blir ditt bud registrerat men du får fortsätta att bjuda mer om du prompt vill bjuda över hans högsta så att säga. (Hans högsta bud vet ju inte du så att säga)

                            juli 23, 2006 kl. 10:51 #96806

                            Förklara gärna bättre, om man själv har högsta budet varför bjuda över ?
                            En automatik borde väl kolla om det är eget bud !

                              juli 23, 2006 kl. 11:02 #96807

                              OK Stefan nu har jag läst ditt svar tror jag förstår.

                                juli 23, 2006 kl. 11:03 #96808

                                För att man kommer fram till att man vill ha grejen och kan lägga mer pengar, upp till nivån man tycker att prylen är värd (säg 2500) så lägger man 2500. Ligger den bara på 1100 innan då så blir ditt bud på tradera 1150 trots att du lägger 2500. Då kommer lille olle och bjuder 1300. Då blir ditt bjud på tradera 1350 och olle är fortfarande överbjuden. Hänger du med?

                                Man kan också göra fynd på tradera ibland. Nöjd med min SS&R-ratt för 225 spänn inkl tutmojen..

                                  juli 23, 2006 kl. 11:04 #96809

                                  Haha, jag var för snabb där =)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.