Hagelbössa og900 kanske 99

Forum / Övrigt / Allmänt / Hagelbössa og900 kanske 99

Forum / Övrigt / Allmänt / Hagelbössa og900 kanske 99

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • november 11, 2010 at 15:09 #23087

      Hej

      Hoppas det inte tolkas som en annons, det blir annons senare men måste först kolla intresset.

      Jag har kontakt med en leverantör som kan fixa hagelbössor i rostfritt, och priset beror på hur många man gör per gång.
      Det är verktyg som måste tillverkas, och ju fler desto billigare.

      Så hur stort intresse finns det? priset vid 10 st. kan ligga mellan 2.500–3 000 kr.

      //Magnus

        november 11, 2010 at 15:47 #164528

        http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/061-H_Avgassystem_SAAB_900_Turbo_Simons_exhaust.htm

        Simons har ett dubbelpipigt slutrör, vet inte hur olikt original det är dock.

          november 11, 2010 at 15:55 #164529

          Stor skilllnad, vill man ha original liknande så är detta vad man vill ha, allt annat är inte original.

          Att jämföra simons är som att jämföra en 2T och Turbo X.

          //MH

            november 11, 2010 at 19:53 #164543

            Simonsröret är ju det finaste tycker jag,kör med ett sånt själv,dock har jag snekapat det och målat det rött inv,blev riktigt nice..samt att jag har svartmålat det i framkant vid y delen…

            Men det orginala är det som är lite strutformat eller? och har nån insats typ..är det det som ska tillverkas isåfall?

            Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

              november 11, 2010 at 20:14 #164547

              Det kommer tillverkas så nära det bara går, själva struten kommer finnas dock något kortare än originalet.

              //MH

                november 11, 2010 at 20:24 #164548

                ok,priset var för 10st antar jag då?

                Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                  november 11, 2010 at 21:06 #164552

                  Jag är nog sugen på en kommer se fint ut på min 86ans aero

                  Mvh Nisse

                    november 11, 2010 at 21:21 #164553
                    saab putte wrote:
                    ok,priset var för 10st antar jag då?

                    Då behöver jag inte tänka att du skall ha ett. dessa kommer göras i rostfritt och polerad dubbelpipa.

                    Priset är givetvis per st. Klart prisvärt men det finns ju ett billigare alternativ som heter Simons.

                    Blir nog att jag tar 5 själv till mina cabbar.

                    //MH

                      november 11, 2010 at 21:40 #164556

                      Haha, 3000 styck är lite väl dyrt 🙂

                      Då håller jag mig nog till simons rostfria..annars är det nog inte svårt å tillverka en egen orginalbössa heller, men ju fler som är intresserade ju billigare blir det antar jag..

                      Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                        november 11, 2010 at 21:48 #164557
                        saab putte wrote:
                        Haha, 3000 styck är lite väl dyrt 🙂

                        Då håller jag mig nog till simons rostfria..annars är det nog inte svårt å tillverka en egen orginalbössa heller, men ju fler som är intresserade ju billigare blir det antar jag..

                        Ja om du läser det som cabmange skrev så behöver du inte anta att det blir billigare om flera är intresserade.Det är ett faktum!

                          november 11, 2010 at 21:53 #164558

                          Priset berodde väl på hur många som gjordes per gång???

                          Om det görs 30st per gång antar jag det blev billigare, eller??

                          Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                            november 11, 2010 at 22:14 #164560

                            Nej det bli inte billigare. det är en verktygskostnad som finns, gör man typ 10 så blir det inte många kronor.

                            Men jag gör till mig själv, är det någon som vill ha så får de pm:a mig. Jag trodde det fanns entusiaster som ville ha fina delar, men tydligen duger simons för flertalet.

                            //MH

                              november 11, 2010 at 22:32 #164561
                              William wrote:
                              http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/061-H_Avgassystem_SAAB_900_Turbo_Simons_exhaust.htm

                              Simons har ett dubbelpipigt slutrör, vet inte hur olikt original det är dock.

                              Så här ser originalröret ut, lite uppåtböjt i bakkant. Det fanns med två olika slutändar, ett trattformat för us-marknaden och ett droppformat för Europa.

                              Passar väl bäst på modellen innan 1987.
                              (99-ans hagelbössa var helt rak till skillnad mot 900-an).

                                november 12, 2010 at 13:06 #164583

                                Tror faktiskt att jag har ett sådant slutrör till 99an. Traderafynd á 30kr för ngra år sedan.

                                Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
                                Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
                                Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
                                Saab 9-3 Vector SC ´09

                                Skämsbil:
                                Audi A6 Avant

                                Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

                                  november 12, 2010 at 14:11 #164588

                                  Entusiaster finns det nog gott om här på forumet men det är inte alla som kan slänga ut 3000 spänn på ett slutrör. Om man inte har guldbyxor eller egen gruva i trädgården.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.