högtalare fram og900!!

Forum Modellspecifika forum OG900 högtalare fram og900!!

Detta ämne innehåller 33 svar, har 13 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-04-28 19:57.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare

t16s
    Deltagare

har investerat i nya 4×6 högtalare bak, plus ett slutsteg till dom, lirar faktiskt hyfsat bra nu!! Tänkte på dom där fram, måste hela instrumengbrädan ut för att byta dom eller vad??

Samt om någon som har nått hett tips angående bra högtalre som passar i orginal hålen fram såklart!! Har hört att DLS 424 ska vara riktigt bra, men annars vet jag inte..

Man får ju passa på att spela när man väl e ute och kör då familjen inte riktigt diggar ens volym plus smak i alla lägen 😀

häsln. andreas

Beeos
    Deltagare

Högtalarna fram sitter monterade på gallrena framme i instrument brädan. Bara till att skruva ut de två skruvarna och lyfta ut. Inget svårt.

t16s
    Deltagare

men där sitter ju en diskant med, som sitter med 3st skruvar…prövade och ta bort alla skruvar, diskant plus högtalare men nånting sitter fast..måste vara ventilations munstycket!!

Beeos
    Deltagare

@andreaz_82 wrote:

men där sitter ju en diskant med, som sitter med 3st skruvar…prövade och ta bort alla skruvar, diskant plus högtalare men nånting sitter fast..måste vara ventilations munstycket!!

Nja. Det sitter ”klämmor” på insidan som håller i brädan. Den släpper när du lyfter försiktigt och drar mot dig.

anderslindh
    Deltagare

Glöm dock inte den klämman som går mot mitten på bilen, insidan av högtalargallret eller vad man ska säga. Lyft lite och tryck in flärpen med en liten mejsel innan du lyfter för mycket, annars kan du ha sönder brädan om du bara drar upp. 🙂

reino
    Deltagare

Jag tycker den där klämman sitter riktigt jobbigt, så jag brukar lyfta gallret en bit, sen försöka vrida ut yttre kanten på det så den kommer lös där, sen dra ut gallret åt sidan. Funkar riktigt bra det. 🙂 Hur är skillnaden i ljud med 4×6 jämfört med bara 4″?

t16s
    Deltagare

där bak satt nog 4×10 i nåt gammalt Luxor historia men dom lät inte alls bra samt passa dom dåligt i hålet som där e bak i sidorna…så därför tog jag 4×6 JBL GTO istället, fast det är lite mindre högtalare än innan så gör ju framtiden att det spelar bättre 😀

det man skulle önska är ju lite mer bas men får se hur pass bra dom nya där fram spelar…annars finns ju biltemas 8″ med inbyggt slutsteg som man kan gömma under stolen som ska vara prisvärd..har förberett för detta fall i fall 😉

men där fram e tanken att ersätta med samma storlek men bara lite bättre högtalare som sagt.

ska testa detta idag med gallret så taxkar för alla tips!! 😛

Beeos
    Deltagare

Var handlar du dit billjud?

reino
    Deltagare

Kan du fixa en bild på hur dom sitter? Jag tror mej kunna få fast 4×6 i min og, men jag tyckte mej inte se några uppenbara fästhål i bakkant.. :S

t16s
    Deltagare

fick av gallret galant, gick smidigt nu när man vet hur det sitter 😉

har handlat mina grejer på BRL(högtalare+huvudenhet pioneer 6300), köpte faktiskt ett komplett slustegs kit som innehåller RCA ,strömkabel,säkring you name it på biltema för 200 pix …

kan ta en bild lite senare javisst!! jag satte fast i orginal hålet i framkant men fick ta nya till dom bakre hålen, eller satte 3 av4st , det håller!! Stabilt med andra ord.

Beeos
    Deltagare

När kommer bilderna? 🙂

reino
    Deltagare

@beeos wrote:

När kommer bilderna? 🙂

+1 😎

Raffe
    Deltagare

Någon som har tips på bra högtalare fram?

Saab 96 -67 (såld)
    Saab 900 T8 -86 (såld)
    Saab 900 T16 Aero -85 (såld)
    Saab 9000 T16 -90 (såld)
    Saab 99 -84 (såld)
    Saab 9-3 2,8T Aero BSR -06 (såld)
    Saab 900 T8 Special -89 (såld)
    Saab 900 T8 STT Special -89 (såld)
    Saab 96L -75 (såld)
    Saab 9-3 2,0t SE -01
    Saab 9000 Aero 2,3turbo -97

reino
    Deltagare

@t8special wrote:

Någon som har tips på bra högtalare fram?

Stora orginalarna spelar på riktigt bra. =)

Annars skulle jag nog satsa på ett 4″ kit. Som detta t.ex.

Raffe
    Deltagare

ok, tackar, ska kolla upp dom,
    diskanterna passar åxå?

Saab 96 -67 (såld)
    Saab 900 T8 -86 (såld)
    Saab 900 T16 Aero -85 (såld)
    Saab 9000 T16 -90 (såld)
    Saab 99 -84 (såld)
    Saab 9-3 2,8T Aero BSR -06 (såld)
    Saab 900 T8 Special -89 (såld)
    Saab 900 T8 STT Special -89 (såld)
    Saab 96L -75 (såld)
    Saab 9-3 2,0t SE -01
    Saab 9000 Aero 2,3turbo -97

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng