högtalare fram og900!!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / högtalare fram og900!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 15, 2011 kl. 13:14 #25404

      har investerat i nya 4×6 högtalare bak, plus ett slutsteg till dom, lirar faktiskt hyfsat bra nu!! Tänkte på dom där fram, måste hela instrumengbrädan ut för att byta dom eller vad??

      Samt om någon som har nått hett tips angående bra högtalre som passar i orginal hålen fram såklart!! Har hört att DLS 424 ska vara riktigt bra, men annars vet jag inte..

      Man får ju passa på att spela när man väl e ute och kör då familjen inte riktigt diggar ens volym plus smak i alla lägen 😀

      häsln. andreas

        juli 15, 2011 kl. 13:41 #183307

        Högtalarna fram sitter monterade på gallrena framme i instrument brädan. Bara till att skruva ut de två skruvarna och lyfta ut. Inget svårt.

          juli 15, 2011 kl. 14:45 #183306

          men där sitter ju en diskant med, som sitter med 3st skruvar…prövade och ta bort alla skruvar, diskant plus högtalare men nånting sitter fast..måste vara ventilations munstycket!!

            juli 15, 2011 kl. 15:01 #183304

            @andreaz_82 wrote:

            men där sitter ju en diskant med, som sitter med 3st skruvar…prövade och ta bort alla skruvar, diskant plus högtalare men nånting sitter fast..måste vara ventilations munstycket!!

            Nja. Det sitter ”klämmor” på insidan som håller i brädan. Den släpper när du lyfter försiktigt och drar mot dig.

              juli 15, 2011 kl. 16:56 #183884

              Glöm dock inte den klämman som går mot mitten på bilen, insidan av högtalargallret eller vad man ska säga. Lyft lite och tryck in flärpen med en liten mejsel innan du lyfter för mycket, annars kan du ha sönder brädan om du bara drar upp. 🙂

                juli 15, 2011 kl. 21:36 #183252

                Jag tycker den där klämman sitter riktigt jobbigt, så jag brukar lyfta gallret en bit, sen försöka vrida ut yttre kanten på det så den kommer lös där, sen dra ut gallret åt sidan. Funkar riktigt bra det. 🙂 Hur är skillnaden i ljud med 4×6 jämfört med bara 4″?

                  juli 16, 2011 kl. 06:26 #183236

                  där bak satt nog 4×10 i nåt gammalt Luxor historia men dom lät inte alls bra samt passa dom dåligt i hålet som där e bak i sidorna…så därför tog jag 4×6 JBL GTO istället, fast det är lite mindre högtalare än innan så gör ju framtiden att det spelar bättre 😀

                  det man skulle önska är ju lite mer bas men får se hur pass bra dom nya där fram spelar…annars finns ju biltemas 8″ med inbyggt slutsteg som man kan gömma under stolen som ska vara prisvärd..har förberett för detta fall i fall 😉

                  men där fram e tanken att ersätta med samma storlek men bara lite bättre högtalare som sagt.

                  ska testa detta idag med gallret så taxkar för alla tips!! 😛

                    juli 16, 2011 kl. 07:24 #183237

                    Var handlar du dit billjud?

                      juli 16, 2011 kl. 07:46 #183238

                      Kan du fixa en bild på hur dom sitter? Jag tror mej kunna få fast 4×6 i min og, men jag tyckte mej inte se några uppenbara fästhål i bakkant.. :S

                        juli 16, 2011 kl. 09:27 #183240

                        fick av gallret galant, gick smidigt nu när man vet hur det sitter 😉

                        har handlat mina grejer på BRL(högtalare+huvudenhet pioneer 6300), köpte faktiskt ett komplett slustegs kit som innehåller RCA ,strömkabel,säkring you name it på biltema för 200 pix …

                        kan ta en bild lite senare javisst!! jag satte fast i orginal hålet i framkant men fick ta nya till dom bakre hålen, eller satte 3 av4st , det håller!! Stabilt med andra ord.

                          juli 19, 2011 kl. 11:15 #186046

                          När kommer bilderna? 🙂

                            juli 19, 2011 kl. 14:52 #186051

                            @Beeos wrote:

                            När kommer bilderna? 🙂

                            +1 😎

                              januari 15, 2012 kl. 10:59 #189181

                              Någon som har tips på bra högtalare fram?

                                januari 15, 2012 kl. 15:36 #189186

                                @T8special wrote:

                                Någon som har tips på bra högtalare fram?

                                Stora orginalarna spelar på riktigt bra. =)

                                Annars skulle jag nog satsa på ett 4″ kit. Som detta t.ex.

                                  januari 15, 2012 kl. 18:05 #189189

                                  ok, tackar, ska kolla upp dom,
                                  diskanterna passar åxå?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.