högtalare fram og900!!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / högtalare fram og900!!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 16, 2012 kl. 02:46 #189205

      @T8special wrote:

      ok, tackar, ska kolla upp dom,
      diskanterna passar åxå?

      Diskanterna får du antingen placera ovanpå brädan med skruv eller dubbelhäftande tejp (eller liknande), eller så gör du hål i orginalgallren där orginaldiskanterna sitter. Borde inte vara några problem.

        januari 28, 2012 kl. 00:16 #188730

        Om nån fortfarande undrar över hur det ser ut med 4×10″orna bak så finns bilder på dom i min projekttråd nu. 😉

          januari 28, 2012 kl. 10:53 #188736

          @ReinO wrote:

          Om nån fortfarande undrar över hur det ser ut med 4×10″orna bak så finns bilder på dom i min projekttråd nu. 😉

          kanon!! såg visst att jag gkömt bort denna tråden 😯

            april 5, 2012 kl. 19:00 #190122

            För min del blev det billiga Biltema högtalare, 4″ låter helt ok, jag blev nöjd.
            https://picasaweb.google.com/104356626700324900778/Hogtalare?authkey=Gv1sRgCN_vhpCN3OycxgE#
            (hoppas länken funkar)

              april 6, 2012 kl. 07:35 #190125

              @ReinO wrote:

              Om nån fortfarande undrar över hur det ser ut med 4×10″orna bak så finns bilder på dom i min projekttråd nu. 😉

              Någon som har tips på prisvärda 4×10″ ?

                april 10, 2012 kl. 22:23 #190181

                Någon som provat dom här?

                http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bild-i-bil/bilhogtalare/4×10/kicker-ks40.html

                  april 10, 2012 kl. 23:47 #190183

                  inte testat nån högtalare från Kicker tyvärr, men har hört att dom ska vara bra. =)

                    maj 25, 2012 kl. 07:33 #190822

                    Är det någon som har försökt få ner större högtalare? Har riktigt bra DLS 5,25″:or hemma som jag börjat fundera på om man skulle försöka få dit..
                    Om man fäster en mdf-ruta under brädan, tar ut ett hål i den och monterarar högtalaren i borde det väl gå att få på originalgallret över? Vill att det ska se orört ut för ögat. Fast sen vill man ju gärna ha element för de lite högre frekvenserna också, blir kanske svårt att klämma in det också..

                      maj 25, 2012 kl. 07:54 #190824

                      Peter här på forumet har 5.25″ i instrumentbrädan, hur han gjort kan jag inte svara på.

                        november 11, 2012 kl. 14:39 #193598

                        Hur drog du kablaget baktill framtill stereon, verkar vara mycket pill för att få det snyggt?

                          november 22, 2012 kl. 21:03 #193716

                          Menar du till högtalarna bak? Det är fördraget i alla 900or tror jag. Ev att snik 900c inte har det.

                            november 23, 2012 kl. 14:39 #193717

                            Noterade själv att dessa kablar inte är inkopplade där fram som standard dock, får plocka ur stereon någon dag för att inspektera om de går att hitta….

                              november 23, 2012 kl. 23:02 #193724

                              Min bil saknade högtalare bak från början, men kablarna fanns gömda bakom klädseln bak.

                                november 24, 2012 kl. 08:39 #193725

                                @ReinO wrote:

                                Min bil saknade högtalare bak från början, men kablarna fanns gömda bakom klädseln bak.

                                Ja, samma här, men inte blev det ljud för det… och radion som sitter ser ut att vara lika gammal som bilen så jag gissar att de inte kopplats in där fram som standard.

                                  november 24, 2012 kl. 14:45 #193726

                                  Ja min gamla Philipsbandare hade bara 2 ljudutgångar som var till framhögtalarna och inga till bakhögtalarna. En annan stereo löste det problemet.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.