högtalare fram og900!!
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / högtalare fram og900!!
- Detta ämne har 33 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2013-04-28 19:57 av
fataren.
-
FörfattareInlägg
-
@T8special wrote:
ok, tackar, ska kolla upp dom,
diskanterna passar åxå?Diskanterna får du antingen placera ovanpå brädan med skruv eller dubbelhäftande tejp (eller liknande), eller så gör du hål i orginalgallren där orginaldiskanterna sitter. Borde inte vara några problem.
För min del blev det billiga Biltema högtalare, 4″ låter helt ok, jag blev nöjd.
https://picasaweb.google.com/104356626700324900778/Hogtalare?authkey=Gv1sRgCN_vhpCN3OycxgE#
(hoppas länken funkar)
Någon som provat dom här?
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bild-i-bil/bilhogtalare/4×10/kicker-ks40.html
Är det någon som har försökt få ner större högtalare? Har riktigt bra DLS 5,25″:or hemma som jag börjat fundera på om man skulle försöka få dit..
Om man fäster en mdf-ruta under brädan, tar ut ett hål i den och monterarar högtalaren i borde det väl gå att få på originalgallret över? Vill att det ska se orört ut för ögat. Fast sen vill man ju gärna ha element för de lite högre frekvenserna också, blir kanske svårt att klämma in det också..@ReinO wrote:
Min bil saknade högtalare bak från början, men kablarna fanns gömda bakom klädseln bak.
Ja, samma här, men inte blev det ljud för det… och radion som sitter ser ut att vara lika gammal som bilen så jag gissar att de inte kopplats in där fram som standard.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
