Isträffen 2011

Detta ämne innehåller 30 svar, har 21 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-02 18:28.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare

Lollo
    Deltagare

Här kommer en länk på vad som hänt på en Värmlänsk sjö under helgen.

Vi var ett glatt gäng på 15st och 10 bilar.

Det blev en underbar dag med strålande sol å glatt humör.

För min del blev det ca 12mil sjöis under däcken.
    Bilen funkade perfekt, enda som fick fixas var ett löst generatorfäste.

De andra bilarna funka mä bra, efter div justeringar på nga.

Denna trevliga dag avslutades i Hagfors med bowling, mat å dryck.

Isträffen 2011

henning
    Deltagare

:applause: Fantastiske bilder, og biler – heldig med været var dere også – burde nok skaffe seg noen isdekk til neste vinter for dette så morsomt ut.

H

Bengt Åkesson
    Deltagare

Trevliga bilder!

Hur löses regelverket? Prova på bilsport eller liknande?

/B

janne2takt
    Deltagare

Ett stort tack till alla för en helt oförglömlig helg. Detta var något av de roligaste jag gjort på länge med byxorna på 🙂

walle
    Deltagare

saknas lite 99or å 900or

Martin
    Deltagare

Läckert! Duktig fotograf också!!

2takt_nicke
    Deltagare

Härliga bilder på fina bilar! =)

kgu
    Deltagare

Tack Lollo och rallysaaben samt alla närvarande.
    Man kanske skulle ha sig en isbil……

vinkel4
    Deltagare
    Bengt Akesson wrote:
    Trevliga bilder!

Hur löses regelverket? Prova på bilsport eller liknande?

/B

Vadå regelverk???
    Sålänge det är ett gäng privatpersoner och inte någon officiel tävling med resultatlista som arrangeras av en SBF-ansluten klubb så är det la bara att åka på för glatta livet? Bilarna är ju trafikförsäkrade.
    Eller har jag missas nåt?

/Per

p.s. Det ser väldigt kul ut. 🙂 Hoppas det blir lite iskörning här med. Har ni några rörliga bilder utifrån med?

saab putte
    Deltagare
    walle wrote:
    saknas lite 99or å 900or

Träffen var för äldre saabar fattade jag det som,annars hade jag dratt upp min turbo 16 🙂 Men tog hänsyn till det dem ville ha på sjön så jag fick kika på istället,,men det var kul det med,tänk att det går att åka såpass fort med en gammal 2taktare. Trevligt.
    Riktigt fina bilder med..Men om det går fler tåg kommer jag med 900an ändå :)då man har ca 3km till sjön. Saknades faktiskt lite turbosång,enligt mig..

Annars får man leta rätt på en 2t framöver!!

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Lollo
    Deltagare

Ja vi har haft det riktigt kul må ja säga.
    En av orsakerna till att 99-900 mm inte var med är att ja ville att det ska va mer lika vilkor samt att det blir för stort att arangera.

Dicst
    Deltagare

Träff och träff, ni får det att låta så officiellt. Det var väl inte mer komplicerat än att ett gäng saabtokar hade snackat löst sen i höstas om att det vore kul att köra på isen och Lollo föredömligt tog rodret och styrde upp det hela på ett välordnat sätt m h a Anders och Rickard som spenderade låååång tid på att ploga bana.

Stort tack för trevlig dag, även om jag fick tillbringa större delen av förmiddagen med att skotta fram bilen ur vinterförvaringen innan jag tog mig dit.

porsche944
    Deltagare

Fina bilder, bilarna har inga vingar, det ser bara så ut på vissa bilder :applause:

Lollo
    Deltagare
    Dicst wrote:
    Träff och träff, ni får det att låta så officiellt. Det var väl inte mer komplicerat än att ett gäng saabtokar hade snackat löst sen i höstas om att det vore kul att köra på isen och Lollo föredömligt tog rodret och styrde upp det hela på ett välordnat sätt m h a Anders och Rickard som spenderade låååång tid på att ploga bana.

Stort tack för trevlig dag, även om jag fick tillbringa större delen av förmiddagen med att skotta fram bilen ur vinterförvaringen innan jag tog mig dit.

Du har så rätt Dick, men det blev ju en liten träff 😀

Bengt Åkesson
    Deltagare
    Vinkel4 wrote:
    Vadå regelverk???
    Sålänge det är ett gäng privatpersoner och inte någon officiel tävling med resultatlista som arrangeras av en SBF-ansluten klubb så är det la bara att åka på för glatta livet? Bilarna är ju trafikförsäkrade.
    Eller har jag missas nåt?

Ta det lugnt. Jag bara ställde en fråga och det kan man väl få göra.

/B

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng