Lite statistik på 99:or

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Lite statistik på 99:or

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 6, 2009 kl. 16:33 #20388

      Hej alla
      Nu har jag fått lite statistik från vägverket(transportstyrelsen)

      Saab 99-69 med kod SAO701
      Totalt antal bilar = 162 st varav 35 st i trafik

      Saab 99EMS-73 med kod SAO742
      Totalt antal bilar = 43 st varav 4 st i trafik

      Saab 99GLE-76 med kod SAO783
      Totalt antal bilar = 31 st varav 8 st i trafik

      Inte många bilar alltså.
      Var rädda om era 99:or.

      Regniga hälsningar från Norrköping
      / Roger Forssén

        juli 6, 2009 kl. 17:25 #142425

        Tack Roger! Det tar fort på 99a beståndet.Folkrace-döden är lite skrämmande.
        Mvh Melwin.

          juli 6, 2009 kl. 18:00 #142426

          kanske är dax att ta reda på min farmors kusins noguatbruna combi coupe :S

          om inte hans oförskämda barnbarn har förstört den 🙁

            juli 6, 2009 kl. 18:38 #142428

            Ja blä för folkraceåkarna, är garagegranne med en sådan som förstör 99:a effter 99:a! Tråkigt att se!

              juli 6, 2009 kl. 19:07 #142431

              kollade kompisens 99 -69:a och den har den koden som du skrev, då är den en av de 35 som är i trafik, kul! 🙂

                juli 6, 2009 kl. 20:54 #142443

                Intressant om antalet tidiga 99:or. Hur fick du reda på uppgifterna från Transportstyrelsen? Är det bara att ringa eller har du någon kontaktperson? Jag är själv nyfiken på hur många 99-70 med kod SAO703 som finns kvar.

                Hälsningar
                Knut Edhborg,
                Lerum

                  juli 7, 2009 kl. 18:39 #142487

                  Vad ska man göra när man inte kan ha kvar en bil och ingen vill köpa den.

                  Niklas

                    juli 7, 2009 kl. 18:49 #142488

                    Ge bort den :crazy:

                      juli 8, 2009 kl. 06:30 #142511
                      Knut Edhborg wrote:
                      Intressant om antalet tidiga 99:or. Hur fick du reda på uppgifterna från Transportstyrelsen? Är det bara att ringa eller har du någon kontaktperson? Jag är själv nyfiken på hur många 99-70 med kod SAO703 som finns kvar.

                      Hälsningar
                      Knut Edhborg,
                      Lerum

                      Har du bara modellkoden så är det nog bara ringa och få svar på telefonen. Det är nog först när man tex vill ha ut alla ägare som man får köpa en utredning.

                        juli 8, 2009 kl. 11:31 #142524
                        Anders W wrote:
                        Ge bort den :crazy:

                        Ibland verkar inte ens det funka.

                          augusti 10, 2009 kl. 13:52 #143813

                          Då kan man alltid lägga upp en tråd här på Saabklubbens forum med lite bilder på bilen ifråga samt skriva lite kort fakta om den. Samt vart man kan hämta den.

                          Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
                          Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
                          Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
                          Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
                          Saab 900i ´88 "Prins Charles"
                          Saab 9-3 SC, 2.0t ´09

                          Skämsbil:
                          Renault Zoe ´22

                          Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

                            augusti 14, 2009 kl. 20:33 #144004

                            är granne med en folkraceåkare, de har bla en EMS 72, men det är bilar som skulle blivit skrot ändå, fick 2st dörrar som var rostfria för dessa vill han inte montera eftersom de har ett värde, det finns folkraceåkare med hjärta….

                              augusti 20, 2009 kl. 11:31 #144239

                              Jag åker folkrace med 99:or och 90:or samtidigt som jag är SAAB-fantast, det går att kombinera :-). De bilar jag bygger till folkrace finns det inga papper på, de är redan skrotade. Personligen så tycker jag det är bättre att de får visa vad de går för på banan först istället för att pressas och hamna i stenas defragmenteringsmaskin direkt, eller? Och man har ju en hel del prylar på hyllan som kan komma till användning igen på de bilar som finns kvar i trafik eller renoveras runt om i landet.
                              Min ”till o från jobbet” bil, en SAAB 90 85:a räddade jag också undan från pressen och den tjänstgör plikttroget.
                              Så dra inte alla folkrace-åkare över en kam, många av oss har SAAB-hjärtan!

                                augusti 20, 2009 kl. 13:27 #144244

                                Javisst är det så, köpte 4 fina fotbollsfälgar för en femhundring av en garagegranne som kör folkrace som tyckte de var för fina för att göra slut på till sitt ändamål.

                                  augusti 21, 2009 kl. 21:13 #144319

                                  vet av en tidig ems till rätt kurs rostfri med moddad inredning och sprut

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.