Lite statistik på 99:or
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Lite statistik på 99:or
- Detta ämne har 18 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2009-09-02 11:03 av
rune.
-
FörfattareInlägg
-
juli 6, 2009 kl. 16:33 #20388
Hej alla
Nu har jag fått lite statistik från vägverket(transportstyrelsen)Saab 99-69 med kod SAO701
Totalt antal bilar = 162 st varav 35 st i trafikSaab 99EMS-73 med kod SAO742
Totalt antal bilar = 43 st varav 4 st i trafikSaab 99GLE-76 med kod SAO783
Totalt antal bilar = 31 st varav 8 st i trafikInte många bilar alltså.
Var rädda om era 99:or.Regniga hälsningar från Norrköping
/ Roger Forssénjuli 6, 2009 kl. 18:00 #142426kanske är dax att ta reda på min farmors kusins noguatbruna combi coupe :S
om inte hans oförskämda barnbarn har förstört den 🙁
juli 6, 2009 kl. 18:38 #142428Ja blä för folkraceåkarna, är garagegranne med en sådan som förstör 99:a effter 99:a! Tråkigt att se!
juli 6, 2009 kl. 19:07 #142431kollade kompisens 99 -69:a och den har den koden som du skrev, då är den en av de 35 som är i trafik, kul! 🙂
juli 6, 2009 kl. 20:54 #142443Intressant om antalet tidiga 99:or. Hur fick du reda på uppgifterna från Transportstyrelsen? Är det bara att ringa eller har du någon kontaktperson? Jag är själv nyfiken på hur många 99-70 med kod SAO703 som finns kvar.
Hälsningar
Knut Edhborg,
LerumKnut Edhborg wrote:Intressant om antalet tidiga 99:or. Hur fick du reda på uppgifterna från Transportstyrelsen? Är det bara att ringa eller har du någon kontaktperson? Jag är själv nyfiken på hur många 99-70 med kod SAO703 som finns kvar.Hälsningar
Knut Edhborg,
LerumHar du bara modellkoden så är det nog bara ringa och få svar på telefonen. Det är nog först när man tex vill ha ut alla ägare som man får köpa en utredning.
augusti 10, 2009 kl. 13:52 #143813Då kan man alltid lägga upp en tråd här på Saabklubbens forum med lite bilder på bilen ifråga samt skriva lite kort fakta om den. Samt vart man kan hämta den.
Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09Skämsbil:
Renault Zoe ´22Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Jag åker folkrace med 99:or och 90:or samtidigt som jag är SAAB-fantast, det går att kombinera :-). De bilar jag bygger till folkrace finns det inga papper på, de är redan skrotade. Personligen så tycker jag det är bättre att de får visa vad de går för på banan först istället för att pressas och hamna i stenas defragmenteringsmaskin direkt, eller? Och man har ju en hel del prylar på hyllan som kan komma till användning igen på de bilar som finns kvar i trafik eller renoveras runt om i landet.
Min ”till o från jobbet” bil, en SAAB 90 85:a räddade jag också undan från pressen och den tjänstgör plikttroget.
Så dra inte alla folkrace-åkare över en kam, många av oss har SAAB-hjärtan!augusti 20, 2009 kl. 13:27 #144244Javisst är det så, köpte 4 fina fotbollsfälgar för en femhundring av en garagegranne som kör folkrace som tyckte de var för fina för att göra slut på till sitt ändamål.
augusti 21, 2009 kl. 21:13 #144319vet av en tidig ems till rätt kurs rostfri med moddad inredning och sprut
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
