Mitt nya projekt, saab 900i 16
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Mitt nya projekt, saab 900i 16
- Detta ämne har 36 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2014-03-17 09:22 av
mimmi.
-
FörfattareInlägg
-
Motoroljläckaget är lagat på verkstad. Vevboxen eller va det var.
Nu läcker det från växellådan.. Yippiekayey! Men vart sitter den pluggen?
I instruktionsboken finns bara bild på om det är aut. men min är ju manuell. Nån som har en bild?Blinkersen lever sitt eget liv.. Men varningsblinkersen verkar funka så kan vara vid spalen de glappar.
När jag åker sakta på ettan och det är tungt rycker växelspaken?
Har iaf hunnit vaxa huven 🙂 men skulle kört cleaner innan. Ska göras snart!
Vill ha vår så man får lite mer motivation!Glad påsk! /Mimmi
Tack fataren!
Tycker det är lite konstigt att den färgen anses som brun när jag tycker den är mer mörkröd/lila
Vart beställer man blinkers/glas till lyktorna billigast?Det var en av få som inte hade allt för mycket rost (se första inlägget) Gått i norrland innan
När jag bytte däck sprayade jag linolja i hjulhusen ska ta under hela bilen med.
Så ganska välskött 🙂 inredningen är jättefin (sprucken instrument bräda + hängande tak :CE )april 14, 2013 kl. 18:58 #54516Har haft en risig 9000 med den färgen. Det känns som att när den är matt så ser den brun ut, uppolerad mer rödlila. Så det kanske är förklaringen?
Bra jobbat, i alla fall! :AP96 V4 1975 ”Bollen”
april 15, 2013 kl. 20:33 #54581Ja, själv saknar jag Tant Brun som en härlig 70-talsikon. Fast antilopbrun var den minst snygga av Saabs fyra (!) nyanser det året. :duck
96 V4 1975 ”Bollen”
april 16, 2013 kl. 20:21 #54625Ja…och två av dom va bruna. Nä skämtosido så fanns det blå, röd, grön, vit och brun o brunare så det fanns stora valmöjligheter plus dom olika metallicfärgerna.
Hejsvejs!@Mimmi wrote:
Och nu har den varit hos bilmek för andra gången sen jag köpte den. Packning vid oljepumpen.. 2500:- fattigare
Vilket bra köp jag gjorde :CE
Mimmi! Du är fortfarande ägare till en og900, en ikon bland världens bilmärken.
Håller nu alla tummar som bara går för att bilen fungerar prickfritt och ger Dig många sköna mil framöver..
Med Din entusiasm så är jag övertygad om att Du får bilen i mycket fint skick. Fortsätt putsa, feja och lägg
upp bilder efter hand!
Lycka till!Tack så mycket! Värmer att få höra 🙂
Vore ju kul med en turbo dock men köpet blev lite hastigt o lustigt.Kört tur o retur till Jönköping i helgen och den ligger fint i 120-130 så idag är jag nöjd med den!
Ska montera nya skyltar o nästa lön kanske det blir något annat nytt till den :wrenchHaha! Den är dyr min pärla idag 🙂 gick ej igenom bes men bara pga en lampa o att jag ska tejpa iordning framskärmen!
Antagligen är rattlåset ur funktion men de tog han bort som anmärkning 🙂
Fan trodde bilen va helt slut i länkarmar o spindelleder men de lät så fint när han slog me hammaren. Lycklig saabägare idag med andra ord!
Såg 2 fina 900s som just varit inne med, det ljudet saknar jag i min..Härlig bil! Har haft en likadan själv fast 5dörrars och med 8ventilersmotorn! Det var en 88B med katalysator vilket som jag förstått ska vara en hemsk kombination men den gick i ur och skur och var en trogen vän! 🙂
Fick också alltid höra att den var brun när den ju helt klart är lila till färgen. En stor fördel på just min bil var att färgen gjorde att rosten syntes väldigt lite 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.