Mysko motorfäste og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Mysko motorfäste og900

Detta ämne innehåller 6 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-05-15 11:37.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Jag har lyckats paja ett par främre motorfästen (hydraliska) på min 900:a, så nu tänkte jag byta till den icke-hydraliska typen som jag har liggande. Så hittar jag den här bilden:
    http://www.uksaabs.co.uk/UKS/download/file.php?id=21425&sid=cdf3573f6660b82145c89b03ffa11598&mode=view

:O :O :O

Den är inte snygg precis men man ser ändå tydligt att det går en bygel över fästet och nån sorts kloss däremellan som ska hindra fästet från att ryckas sönder. Är detta något som har monterats från fabrik eller? Min bil har det då inte.

saabaero
    Deltagare

Prylarna finns i EPC och heter ”begränsare” och ”dämpare” så nog är det originalprylar.

Till bilar för US och CA finns liknande begränsare även till motorfästena på sidorna.

Eh, ursäkta okunnigheten, vad är EPC?
    Hur få tag i dessa prylar?

Simon
    Deltagare

EPC = Electronic Parts Catalogue, ett fin fint program med sprängskisser på hela bilen och art. nr. på alla delar.
    Om jag fattat EPC rätt så sitter dessa ”begränsare” på bilar för marknaden i väst. Jag har den främre bygeln samt en bygel på det högra, bakre fästet. Vad dom fyller för funktion är jag inte riktigt klar över dock. Har du provat att slänga ut frågan på 900klubben? Men jag skulle tro att det funkar lika bra utan dom. Om du nu vill ha tag i dom så prova skroten eller hör med Saab, har du tur har de kanske nya liggandes på hyllan. 🙂

Saab 96 -62
    Saab 96 V4 -75
    Saab 9000 Kombi -91
    Saab 900 T16 -92
    Saab 9-5 Aero SC -05

torzan
    Deltagare

jag har original som suttit på i 17000mil…

siksten saabson
    Deltagare

Byt INTE bort de hydrauliska motorkuddarna, vad du än gör!! Om din bil inte har utslagsbegränsaren på främre kudden så är det inte konstigt att de ger sig. Den skall sitta där. Från fabrik.

Med de hydraliska motorkuddarna dämpas aggregatsrörelserna betydligt. Speciellt vid inspirerad körning. Dämpar även de vibrationer som överförs till karossen från drivaggregatet.

Med bygeln på plats håller det!

Med Vänlig Hälsning
    Peter på museet

walle
    Deltagare

speedparts har nya hydraliska motor fästen mvh

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng