og900 totalt livlös
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / og900 totalt livlös
- Detta ämne har 24 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-31 15:44 av
fataren.
-
FörfattareInlägg
-
Var och gjorde klart affären idag på 2d t16 i Stockholm. skriva papper och byta pengar osv. tänkte jag skulle köra runt motorn några varv på startmotorn, bilen har inte blivit startad sen 2008/09. Men inte ett liv, inte ens en röd lampa tändes på instrumentbrädan.. kopplat på startkablar, provade minus på olika ställen på motorn, kollade efter lösa kablar, nada, noll inte ett spår.
Bilen är utrustad med ett carguard larm, sitter det nån startspärr på det kanske så där bryter strömmen? jag klurade på om de kanske hade någon dold strömbrytare, men icke. Innan jag nu börjar plocka ner bilen i molekyler i jaktren på felet, vad kan det tänkas vara?
augusti 26, 2011 kl. 10:25 #187186Larmet vore ju #1 att kolla upp. Har själv larm/immobilizer (svenska?) som kopplas bort när man låser upp dörren med fjärren. Men vet ju inte hur ditt larm ser ut…
augusti 26, 2011 kl. 14:29 #187190Låter juh lite som att det är några väsentliga kablar som saknas?..eller blivit borttagna..
Kollat, anslutningarna till minus samt plus från batteriet.?
Kollat alla säkringar… så det inte är nån som är pajj..
/M
@DualC wrote:
Låter juh lite som att det är några väsentliga kablar som saknas?..eller blivit borttagna..
Kollat, anslutningarna till minus samt plus från batteriet.?
Kollat alla säkringar… så det inte är nån som är pajj..
/M
kollade lite snabbt i säkringslådan, men kunde inte läsa mig till vilken säkring som skulle kunna ge sådana symptom. var sitter ev ”huvudsäkringar”
kollade alla kablar så gott jag kom åt. såg inga konstigheter.augusti 26, 2011 kl. 14:42 #187193Huvudsäkringarna o det kontaktstycket (om jag inte minns helt galet ), sitter på högerskärmen…. men vet inte riktigt om det är några säkringar där..
Men det är juh märkligt att allt är helt dött även om du nu ansluter ett friskt batteri till plus och minus …
det får juh mig o tro att någon av dessa kablar är av eller bortskruvande någonstans….
kolla gärna jordpunkten under kylaren oxo då det går många kablar dit, men räcker troligen med att en är av för för att bilen inte skall gå…
/M
@fataren wrote:
@plankan wrote:
Har batteriet suttit där sedan dess,utan underhåll –
får du nog inget liv i bilen alls 🙄även om man kopplar på startkablar? ja det kan ju faktiskt vara så enkelt om det kanske har blivit djupurladdat.
Kopplade du bort batteriet helt? toeri är att det agerar kapacitator o helt enkelt absorberar strömmen från startkablarna.
@M.broberg wrote:
@fataren wrote:
@plankan wrote:
Har batteriet suttit där sedan dess,utan underhåll –
får du nog inget liv i bilen alls 🙄även om man kopplar på startkablar? ja det kan ju faktiskt vara så enkelt om det kanske har blivit djupurladdat.
Kopplade du bort batteriet helt? toeri är att det agerar kapacitator o helt enkelt absorberar strömmen från startkablarna.
Nej kopplade inte bort batteriet, utan kopplade bara på startkablarna. ska jag bara arrangera med att få den hem, antingen till Linköping eller Kramfors. någon som vet av var man kan hitta en lämplig biltrailer i Linköping med omnejd, helst runtom Mantorp.
augusti 26, 2011 kl. 19:39 #187199är batteriet slut tar det inte emot nån laddning 😉 Börja med ett bra batteri och jobba sen vidare blir enklare då 😉
Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
är batteriet slut tar det inte emot nån laddning 😉 Börja med ett bra batteri och jobba sen vidare blir enklare då 😉
Mvh Nisse
Går ju att koppla bort kablarna från batteriet och sätta startkablarna på kablarna och se om du får ström i bilen. Ett sätt att koppla bort batteriet. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.